Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 19:55
  #493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Polisen sa att de visste att han varit i Norge tidigare. Då måste de ju också veta hur han ser ut nu för tiden. Varför visar de fortfarande bilden på honom som naziskinn. Så lär han ju inte se ut nu.
Hur menar du egentligen? Bara för att polis vet att han någon gång under flykten har varit i Norge, så måste de väl inte veta hur han ser ut idag?

Eller missförstår jag dig?
Citera
2018-11-24, 21:49
  #494
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Hur menar du egentligen? Bara för att polis vet att han någon gång under flykten har varit i Norge, så måste de väl inte veta hur han ser ut idag?

Eller missförstår jag dig?

Det lät som att de visste han varit i Norge men nu var i Sverige. Har han axellångt hår och helskägg eller hur har han stilen numera.
Citera
2018-11-25, 12:37
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det lät som att de visste han varit i Norge men nu var i Sverige. Har han axellångt hår och helskägg eller hur har han stilen numera.

Ingen behöver ha känt igen honom. Räcker ju med ett vykort. Antagligen använder han ett annat namn nu
Citera
2018-12-08, 08:21
  #496
Medlem
Är inte det mest troliga att han är död?
Citera
2018-12-08, 12:52
  #497
Medlem
ArthurMorgans avatar
“Nu kör vi”? Inte alls! Skulle jag se Simon så skulle jag trycka hans hand, ge honom mitt id-kort (med förhoppning om att hN kan använda det) och alla kontanter jag har på mig.

Han är en svensk Robin Hood, slåss för de svaga och utsatta.
Citera
2019-03-22, 19:42
  #498
Medlem
lafemmefatales avatar
Helt seriöst, det här börjar kännas hopplöst, men finns det verkligen ingen som är villig att avslöja något om var Simon kan befinna sig? Någon som åtminstone kan tala om hur han förändrats utseendemässigt? Eller om han fortfarande har kontakt med de två andra som deltog i misshandeln?
Citera
2019-04-26, 16:58
  #499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Helt seriöst, det här börjar kännas hopplöst, men finns det verkligen ingen som är villig att avslöja något om var Simon kan befinna sig? Någon som åtminstone kan tala om hur han förändrats utseendemässigt? Eller om han fortfarande har kontakt med de två andra som deltog i misshandeln?
Tror att han är långhårig, såg en bild på Europols hemsida.
Citera
2019-04-27, 00:19
  #500
Medlem
Teoretiskt sett så skulle han väl kunna ändra hudfärg och sen fått uppehållstillstånd i Sverige? De tar väl inget dna eller så på invandrare?
Citera
2019-04-29, 19:34
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Teoretiskt sett så skulle han väl kunna ändra hudfärg och sen fått uppehållstillstånd i Sverige? De tar väl inget dna eller så på invandrare?
Vad har det med saken att göra?
Citera
2019-04-30, 15:08
  #502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Vad har det med saken att göra?
Det är så han skulle kunna komma in i Sverige igen om han nu är utomlands
Citera
2019-06-07, 08:49
  #503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Han är en svensk Robin Hood, slåss för de svaga och utsatta.

Nazisten Simon Arnamo är med på film i samband med att ett mord begås.

Hur är det att "slåss för de svaga och utsatta"?
__________________
Senast redigerad av GladaKalle 2019-06-07 kl. 08:54.
Citera
2019-06-08, 15:47
  #504
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Nazisten Simon Arnamo är med på film i samband med att ett mord begås.

Hur är det att "slåss för de svaga och utsatta"?
Och Robin Hood var anklagad av polisen (sheriffen) för rån, stöld och annat.

Den enes terrorist, den andres frihetshjälte osv. Nelson Mandela var dömd för landförräderi och sabotage med uppsåt att mörda människor. Anklagelsen mot Arnamo är sekundär, att han håller sig undan är ett hjältedåd. Arnamo ger nämligen hopp åt alla människor som ser sig som förtryckta av staten, de små människorna utan makt. Då är man en hjälte i de flestas ögon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback