Hej alla!
Fick idag avslag på mitt studiemedels ansökan tills jag tagit ikapp 8.6 veckors tid jag missat från förra terminen på Folkhögskola. Har gått 2 terminer, höstterminen 2020 skötte jag det bra med 100% närvaro utan en missad lektion och vårterminen 2020 mindre bra i och med distansstudierna. Fick inte med mig mina studieresultat från vårterminen som behövdes så nu behöver jag gå en extra termin. Jag angav i min ansökan att jag inte klarat av studierna pga pandemin som tvingade en till distansstudier och sedan covid smitta på 2.5 veckor som gjorde studierna ogenomförbara och efter tillfriskning en motivation nere i botten som gjorde det mentalt omöjligt att klara av allt hemifrån på heltid.
Dem tyckte inte att motivationsbrist var själ nog men det har ju med distansstudierna att göra huvudsakligen som inte legat i min makt att ändra på?
Någon som är i liknande sits?
Och undrar över ifall inte CSN tar hänsyn till tidigare felfri skolgång, covidpandemin som gjort en tvungen att studera hemifrån på heltid, stora ambitioner att bli klar när studierna nu är tillbaks på plats, covid smitta och aldrig haft problem med CSN tidigare?
Ett återkrav skulle ju vart bättre än att få det indraget under 8.6 veckors period så man kan få fortsatt studiemedel så att man kan överleva och betala tillbaks samtidigt...