Citat:
Ursprungligen postat av
Litispendens
Hur gick det för dig, fick du den godkänd? Sitter nämligen i samma sits i nuläget och behöver i annat fall ringa upp gamla jobbet för att jobba extra under kommande termin.
Och en fråga till tråden: Om jag alltså förlänger min sommartermin till att inkludera HT21, då fattas fortfarande högskolepoängsbeslutet baserat på de antal HP jag tog under VT21 och (förhoppningsvis) godkänns förutsatt att jag är registrerad på kursen HT21?
Vidare en ytterligare fråga. Kursen jag är registrerad på sträcker sig mellan 29 mars - 15 augusti. Jag har bara valt att ta studiemedel för juni - augusti, men har erhållit poäng från andra kurser tenterade under kursperioden som uppfyller kravet. Är detta något som påverkar med tanke på kursens upplägg eller är poängen något jag behövt ta under perioden jag sökte studiemedel för?
Ursäkta det sena svaret. Min sommaranmälan hade redan försvunnit när jag skulle göra min ändring (vilket var samma dag som du skrev). Jag vet inte om detta är normalt eller beror på situationen med fribeloppet, men jag blev följaktligen tvungen att göra en ny anmälan där jag inkluderade sommarterminen för säkerhets skull. Detta betyder att jag förmodligen inte kommer kunna förlänga min sommaranmälan och lägga till hösten och våren, utan det blir en separat anmälan för det sistnämnda. Det är lite skumt med tanke på att man ska kunna göra ändringar i sin anmälan under studiernas gång; tänk om man inte klarar någon kurs till exempel?
Är det någon annan som har upplevt samma sak?