Citat:
* Har inte lyssnat på vittnesmålen på länge, men vill minnas att syskonen i förhör beskriver hur ett av syskonen såg något bakom planket, sprang tillbaka hem för att hämta sin telefon, träffade sina två syskon, varpå alla tre gick och undersökte fyndet närmare.
■ * Exakt. Hon låg inte på mage.
■ * Exakt. Hon låg inte på mage.
■ @Betongbaletten, hur du än vill vända och vrida på just detta så var faktumet sådant att, den avlidna människokroppen, vilken upptäcktes under Lördagens eftermiddagstid, låg vilandes på sin magsida.
■ Upptäckten av den avlidna människokroppen bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro ägde rum ungefär vid klockan 14:30 - 14:31 under Lördagens eftermiddag den 19 Maj 2018.
■ Samtalet till polisen från en av privatpersonerna inkom och registrerades klockan 14:33:27.
■ Anledningen till att jag vid flera olika, och tidigare tillfällen har framfört om detta i L*na Wesstr*m-tråden samt enligt ovan skrivet, beror på att jag var❗på brottsplatsen vid det aktuella tillfället under Lördagen den 19 Maj 2018.
■ Enligt ovan skrivet samt vid det aktuella tillfället var jag fullständigt observant över vad jag såg framför mina ögon.
■ Vidare till ovan skrivet: Jag konsumerar överhuvudtaget inga alkoholhaltiga drycker, ej heller använder jag narkotika eller någon annan form av stimulantíer eller droger.
■ Tillägg till ovan skrivet: Jag vet vad jag såg framför mina egna ögon under just den Lördagseftermiddagen den 19 Maj 2018.
■ En sådan där scen som vid det aktuella tillfället kunde observeras av mig själv, är något som jag förmodligen aldrig kommer att glömma bort, och L*na Wesstr*m, var dessutom en nära vän till mig som jag tyckte väldigt mycket om.
■ L*na Wesstr*m, hennes ben var rejält nedsmutsade, min absolut första tanke vid det aktuella tillfället var, att L*na Wesstr*m hade med hjälp av sina bägge underarmar samt med muskelkraften från sina överarmar, dragit sig framåt ovanpå markens jord och samtidigt haft sina bägge ben ihopvikta mot mage och brösten vilka hade eftersläpats för att sålunda ha försökt att ta sig bort ifrån gärningspersonen.
Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-04 kl. 12:50.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-04 kl. 12:50.