2021-09-04, 10:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Istället för att med textmassor och s k halmgubbar bemöta mina påståenden om att du i tråden framfört felaktiga och vilseledande uppgifter, ber jag dig i all ödmjukhet att betrakta och kortfattat kommentera nedanstående, av dig nedpräntade, påståenden.

Fråga a): anträffades verkligen LW:s kropp liggandes på mage med "otroligt nedsmutsade ben"?

Fråga b): är det korrekt att påstå att det var 2 personer som fann kroppen?

Fråga: vilka klädesplagg hittades?

Fråga: Var i FUP kan man läsa mer om dessa "rispningsspår"?

Fråga: hade LW:s knän skador som tydde på att hon utsatts för det våld du beskriver?

Fråga: är ovanstående med sanningen överensstämmande?

Fråga: hittade polisen verkligen LW:s telefon enligt ovan?

Fråga: är detta verkligen ett sannfärdigt påstående?

Fråga: Var i FUP återfinns dessa meddelanden?

Till observandum: du behöver givetvis inte svara på dessa frågor om du inte vill.

Mvh / BB

Nu svarar jag - fritt från minnet - på de tre första påståendena.

• ”Anonym nånting” postade inlägg med innehåll som stämde tämligen bra överens med det första du frågar om. Hon låg på mage, benen smutsade. ”Det var vad som hann ses i paniken.”

• Det stod inget i dessa inlägg om att det var flera personer som hittade LW. Detta fritt från mitt minne (som ibland är ett minne blott…)

• Schazz postade någonting om klädesplagg. Det vill jag minnas eftersom jag fick för mej att det kunde vara någon typ av morgonrock.

Dessa inlägg är alltså postade skapligt tidigt i tråden, och skulle kunna vara underlaget till påståendena som ”senare skribent” menar kommer från info ”utanför FUP”. Inga direkta överraskningar alltså.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-09-04 kl. 10:47.
Citera
2021-09-04, 10:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Det är Lena som hittats. På mage vid buskage vid motorvägen i Hjärsta.

Citat:
Kroppen är det. Och kroppen var inte styckad

Citat:
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken

Här är de inläggen jag tänkte på.
Citera
2021-09-04, 10:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Jag minns att EGT pratade om att h*n sett någon bild/film där forensikerna bar bort något klädesplagg (svart-vitt?) och att MV blev upprörd över det påståendet, att forensiker aldrig skulle ta i kläder från brottplatsen utan att ha dom i en skyddande brun påse.

Det var mycket diskussioner runt det här minns jag.

Här är några där du och Schazz diskuterar lite utifrån ett reportage i Expressen:

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag hittade en filmsnutt där reportern säger "Igår kunde vi med egna ögon se hur man bar bort en kropp därifrån och även att man säkrade flera klädesplagg". Det kan vara ett snubbelprat av journalisten. Att han menar att man såg när kroppen flyttades men att man hört att klädesplagg säkrats.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/person-hittad-dod-i-orebro-polis-och-ambulans-pa-plats/

Citat:
Det står även i texten att klädesplagg säkrats.
Snubbelskrivning 😉

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Jag har aldrig tvivlat på att klädesplagg hittats. Jag har till och med frågat om det kan vara en morgonrock. Mitt inlägg var istället ett slags försök att hjälpa Tanken att hitta bilder på när tekniker bär på kläder, utan något emballage runt. Ingen har hittat detta och kanske är det bara en trådsanning.
Citera
2021-09-04, 11:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag visste nog att jag pratade för döva öron, men jag hade ändå hopp om att kunna nå fram. Jag vet inte varför jag hoppades, men härmed sätter jag punkt med dig, då jag har mycket svårt för hur du anpassar storyn efter din egen version och inte lyssnar eller bryr dig om vad en person som kände Lena på riktigt berättar.

Att tänka på de efterlevande är något vi har att förvalta här i tråden, oavsett om vi tycker att vi är anonyma och kan vräka ur oss vad vi vill.

Det handlar om levande människor, riktiga personer som ska leva resten av sina liv med det här. Lenas barn kommer inte att ha en farmor/mormor för sina barn och traumat att ha förlorat sin mor kommer att sitta i i generationer.

Att spy galla över Lena på det här sättet som du gör, gagnar bara ditt eget behov och går ut över de anhöriga. De är inte betjänta av "din sanning" som du tror är den enda och riktiga.

Ditt behov är inte viktigare än de anhöriga behov.

Nu sätter jag punkt för dig, eftersom jag vet att du (enligt vad du själv uppgivit dessutom) blir triggad av inlägg där vi försöker försvara Lena och hennes anhöriga. Det genererar bara ytterligare inlägg från dig, med mer och allt grövre smutskastning.

Här är en konversatin mellan Blessedfruit och Schazz, och om du nu påstår att du vet bättre än hennes vän gör, då får du tro det.

Om du inbillar dig att en pastor kan hålla på och stöta på gifta män i församlingen och ändå få jobba kvar så har du fel.

Dessutom vet vi att hon hade samarbetssvårigheter på sina arbetsplatser efter att hon börjat sin alternativa karriär. Troligen var det likadant i församlingen.

Att du håller på och försvarar allt hon gjorde in absurdum hjälper knappast hennes barn. Det kan inte vara så kul att ha en mamma som kallades för porrpastorn. Men det kan du inte skylla på mig. Det var synd om de barnen långt innan hon mördades. Men ingen hjälpte dem. Och du försvarar Lena där också och lägger skulden på barnen för alla problem.
Citera
2021-09-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag minns att EGT pratade om att h*n sett någon bild/film där forensikerna bar bort något klädesplagg (svart-vitt?) och att MV blev upprörd över det påståendet, att forensiker aldrig skulle ta i kläder från brottplatsen utan att ha dom i en skyddande brun påse.

Det var mycket diskussioner runt det här minns jag.

Här är några där du och Schazz diskuterar lite utifrån ett reportage i Expressen:

Ett resultat av för mycket och intensivt ”flashbackande”… till slut börjar man tro mer på trådsanningar och vad kvällstidningar rapar upp, för att sälja lösnummer, än vad som framgår i polisens utredning. Om det skulle ha påträffats klädesplagg på mordplatsen utöver de som hörde till BO, så skulle det med största sannolikhet varit nämnt i förundersökningsprotokollet. Tvivlar på att det har hamnat i slasken…
Citera
2021-09-04, 11:14
Medlem
Citat:
Nu svarar jag - fritt från minnet - på de tre första påståendena.

• ”Anonym nånting” postade inlägg med innehåll som stämde tämligen bra överens med det första du frågar om. Hon låg på mage, benen smutsade. ”Det var vad som hann ses i paniken.”

• Det stod inget i dessa inlägg om att det var flera personer som hittade LW. Detta fritt från mitt minne (som ibland är ett minne blott…)

• Schazz postade någonting om klädesplagg. Det vill jag minnas eftersom jag fick för mej att det kunde vara någon typ av morgonrock.

Dessa inlägg är alltså postade skapligt tidigt i tråden, och skulle kunna vara underlaget till påståendena som ”senare skribent” menar kommer från info ”utanför FUP”. Inga direkta överraskningar alltså.

*Lyssnade härom dagen på vittnesmålet av killen som hittade Lena. Han var i området tillsammans med sina syskon för att hälsa på hos sina föräldrar. De bodde där som barn. Killen gick omkring i området och hittade då Lena. Han hämtade sin syster så att hon också skulle se samma sak som han. De visste att en kvinna var försvunnen och förstod att det var Lena.

*Lena hittades i s.k framstupa sidoläge.

*Lena bar en beige kjol och en skogsgrön fleecetröja med hål för tummarna och 2 fickor.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-04 kl. 11:34.
Citera
2021-09-04, 11:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
*Lyssnade härom dagen på vittnesmålet av killen som hittade Lena. Han var i området tillsammans med sina syskon för att hälsa på hos sina föräldrar. De bodde där som barn. Killen gick omkring i området och hittade då Lena. Han hämtade sin syster så att hon också skulle se samma sak som han. De visste att en kvinna var försvunnen och förstod att det var Lena.

* Har inte lyssnat på vittnesmålen på länge, men vill minnas att syskonen i förhör beskriver hur ett av syskonen såg något bakom planket, sprang tillbaka hem för att hämta sin telefon, träffade sina två syskon, varpå alla tre gick och undersökte fyndet närmare.

* Exakt. Hon låg inte på mage.
Citera
2021-09-04, 11:27
Medlem
Citat:

Inläggen Du hänvisar till är från 2018-05-19, alltså ett halvår innan JM kom in i tråden med sitt första inlägg 2018-12-14. Såå... mycket var avslöjat/skrivits tidigt i tråden.

Som jag sagt många ggr, det ger en hel del att (om man orkar) läsa om tråden från början! I alla fall de första månaderna av tråden.
Citera
2021-09-04, 11:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Precis. Han var ensam när han gjorde fyndet.
Citera
2021-09-04, 11:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Ett resultat av för mycket och intensivt ”flashbackande”… till slut börjar man tro mer på trådsanningar och vad kvällstidningar rapar upp, för att sälja lösnummer, än vad som framgår i polisens utredning. Om det skulle ha påträffats klädesplagg på mordplatsen utöver de som hörde till BO, så skulle det med största sannolikhet varit nämnt i förundersökningsprotokollet. Tvivlar på att det har hamnat i slasken…

Innan FUP hade vi enbart det som kom från pressen och från trådskribenter att gå på. En del har visat sig stämma bra, medan andra mindre bra och vissa saknade sanning eller i varje fall visade sig vara felaktiga slutsatser från media.

Vilka vi är i tråden bakom våra anonyma nick och vilka agendor vi har, det vet vi bara själva.

Det är upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning om vad skribenternas trovärdighet.

Några av skribenterna har funnits med sedan trådstart och jag har mina "miss"tankar om vad syftet kan vara med vissa inlägg. Jag tror att det kan vara bra att läsa FUP noggrannt för att förstå syftet.

I vissa fall är det helt enkelt bättre att inte svara, även om det kliar i fingrarna. Jag är väl själv ett lysnde exempel på att det är helt lönlöst att ägna sin tid och tråden åt diskussioner med liknande diskussioner. Tvärtom, skribenten tar upp koncentrationen i tråden med sin egen agenda, medan andra diskussioner sinar ut.
Citera
2021-09-04, 11:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inläggen Du hänvisar till är från 2018-05-19, alltså ett halvår innan JM kom in i tråden med sitt första inlägg 2018-12-14. Såå... mycket var avslöjat/skrivits tidigt i tråden.

Som jag sagt många ggr, det ger en hel del att (om man orkar) läsa om tråden från början! I alla fall de första månaderna av tråden.

Hen har troligen fiskat upp infon därifrån…
Citera
2021-09-04, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Precis. Han var ensam när han gjorde fyndet.

Jag tror att det var systern som han hämtade som ringde in till 112, vilket innebar att de var på plats bägge vid det inringande samtalet. Man hör ju hur hon frågar den andra om saker, och att hon är upprörd och vill inte gå för nära.

Måste ha varit väldigt chockerande för dom båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in