2021-09-04, 12:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ok dessa namn har inte nämnts i media vad jag vet iaf, kan vara nåt rykte ,men jag tänker gräva i detta . Tråkigt om fel nsmn näms . Hoppas Prinzezzan kan svara på detta ??

Nej namnen på killarna har givetvis inte nämnts i media utan endast att dom satt i en bil på Hällristningsvägen och då observerade en mindre vit bil.

Som sagt, ang. namnen på killarna så får man fråga Prinzezzan vad hon har för källa på dom. Hen kan givetvis vara vilseledd.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-04 kl. 12:17.
Citera
2021-09-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jo det är sant, det gick en cykelväg på vänstersidan ut mot ekudden. Om jag inte minns fel så gick det även in en liten grusväg i vinkel in på högersidan där det också var ganska tät sly. Minns inte exakt var, men var nog inte långt från där stigen går in. Borde vara utmärkt på någon gammal karta.
Just det ja. Den grusvägen gick in åt höger vid Ekuddenvägens första vänstersväng i höjd med fångvaktarvillornas baksida. Första ca 50 metrarna gick genom ängsmark innan tät sly och lövskog tog över.
Citera
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej namnen på killarna har givetvis inte nämnts i media utan endast att dom satt i en bil på Hällristningsvägen och då observerade en mindre vit bil.

Som sagt, ang. namnen på killarna så får man fråga Prinzezzan vad hon har för källa på dom. Hen kan givetvis vara vilseledd.

En av killarna i bilen hade väl samma efternamn som dåvarande polischefen?
Citera
Medlem
Citat:
Ja man var väl mer naiv på den tiden. Känns dock konstigt med skjuts om det inte är hela vägen hem. Det är ju ingen lång extra sträcka det handlar om från kohagen till föräldrahemmet och Helena lär knappast ha hojtat till i bilen: "stanna här"! "Jag vill gå skogsstigen ensam den sista biten".

Nej jag tror inte HA fick skjuts om CL är GM.
Hon skjutsades väl inte i helikopter? Med bil är det ungefär dubbla sträckan om man skulle åkt runt och hem. Har du ens bemödat dig att titta på en karta?
Citera
2021-09-04, 12:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja som vilken bil hade hans föräldrar vid tiden
Ja fy vad less man blev av det tugget!

Vi får nog fortsatt räkna med spekulationer om vad som hände Helene i tråden.
Tänk vad spännande det skulle bli om en FUP kommer?
Sen kan de ju inte helt avskriva att han hade en medhjälpare, eller var medhjälparen.
Citera
2021-09-04, 12:41
Medlem
Citat:
vi får kolla upp det 👍blir som du lite osäker, jag kan inte alla vägar och cykelbanor men många 👍
Har funderat nu och kommit fram till att den inte fanns 92. Det som leder mig till den slutsatsen är dels att jag inte minns den och dels att den vore ganska ologisk så som området gestaltade sig på den tiden.
Citera
2021-09-04, 12:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Hon skjutsades väl inte i helikopter? Med bil är det ungefär dubbla sträckan om man skulle åkt runt och hem. Har du ens bemödat dig att titta på en karta?

Nej en helikopter hade knappast räckt med ditt tänk, du får ju det att låta som det handlar om flera ljusårs avstånd.

Om en kompis eller bekant ville att HA skulle komma hem säkert är det här inga avstånd att ens diskutera. Om det nu innebär en så oändlig omväg att åka runt, hur lång tid uppskattar du att det skulle ta med bil? Återkom gärna med ett svar på det!
Citera
2021-09-04, 12:55
Medlem
rubin22s avatar
Det som talar för att H verkligen satt sig i en bil, för skjuts hem .
Hon ville inte gå hem, då hon frågade fler, där hon var om de skulle åka åt hennes håll, så hon kunde åka med.
Så till slut hittade hon troligen en chaufför?
Som skulle besegra hennes öde, otur nog.
Citera
2021-09-04, 13:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Precis! det finns hur mycket som helst. Det vore även intressant att få veta mer om föräldrarna, finns det ens något namn på dom i tråden?
Hade familjen L*evin något sommarställe eller ett finns det ett barndomshem till någon av föräldrarna i Tibro-trakten?
Föräldrarn var relativt gamla då H försvann 1992, Birgit 70 år och Gunnar 65.
Där de bodde i Tibro, finn nu en tandklinik.

Något sommarställe vet ag inte om?
Hade varit intressant att veta var föräldrarna arbetade innan pension?
Det tycks ju som de flyttat till .Mariestad, efter pensionen.
Så de kanske kommer därifrån ursprungligen ( födda där? )
Senast redigerad av rubin22 2021-09-04 kl. 13:10.
Citera
2021-09-04, 13:02
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Vilken är källan till att just dessa 2 killar satt i bilen den här natten på höger sida ner på Hällristningsvägen ? Står det med i nåt förhörsprotokoll? Vart kommer uppgifterna ifrån att de bevittnade att en vit bil kom körande först fram och sen tillbaka samma väg ? Det är en viktig fråga , Polisen vet ju såklart vilka som satt i bilen , men tydligen inte Mariestadsborna , som sagt så känner ju folk varandra i Mariestad. , speciellt i sina egna åldersgrupper genom skola osv , har pratat med några sådana som känner dessa som näms och de ger olika namn på en av personerna i bilen ? Får inte ihop det bara

Här är i alla fall förhöret med en av killarna i bilen.

https://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/7e9d38bc-6d16-4199-a90e-bdb116d07a3a.pdf
Citera
2021-09-04, 13:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja fy vad less man blev av det tugget!

Vi får nog fortsatt räkna med spekulationer om vad som hände Helene i tråden.
Tänk vad spännande det skulle bli om en FUP kommer?
Sen kan de ju inte helt avskriva att han hade en medhjälpare, eller var medhjälparen.

Enligt Kalla Fall har CL agerat ensam.
Citera
2021-09-04, 13:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte men det är väl allmänt känt att killarna satt i bilen på Hällristningsvägen. Minns inte på rak arm vilka källor det finns men tv, radio tidningar, det måste ju har nämnts i all media.
Angående namnen så kommer dom från Prinzezzan, en av killarna har tydligen bytt efternamn.

Nej, namnen kommer inte från mig.

Jag fick namnen för många år sedan av en person som pratat med någon runt en av killarna. Denna någon hade inte velat att namnen skulle bli offentliga, så jag lovade att inte lämna ut dem.

I dag kommer jag inte ens ihåg namnen, vilket jag skrivit i tråden tidigare. Andra har dock nämnt namnen i tråden. Fredrik J och Anders K har jag för mig ska stämma, och eventuellt har jag skrivit de namnen i tråden någon gång. En av dem ska i alla fall ha bott på samma gata som Helena (där de satt i en bil), och en ska ha ett annat efternamn i dag. Minns inte något mer.

Dessutom har en H*lgersson (eller liknande) nämnts i tråden, så jag vet inte vad som stämmer. Andra i tråden borde veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in