Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Enligt bartendrar på Statt bad Helena om ett glas vatten efter att baren stängt (vilket den borde ha gjort vid kl. 02 eller plus minus någon minut). Om vi säger att Helena fick sitt vatten (som hon också erbjöd två okända män) samt, har jag för mig, frågat några kompisar om någon av dem skulle åt hennes håll, så bör inte klockan ha varit tidigare än åtminstone runt 02.05. Sedan tar det någon minut att ta sig till utgången, prata några ord med BW samt ev. någon mer. Jag skulle tro att Helena därför kom iväg först omkring kl. 02.10. För att sedan "Hannas" vittnesmål ska stämma, så skulle Helena ha befunnit sig vid skogsstigen ca 5-10 minuter senare. Då bör hon ha fått skjuts, för inte skulle hon väl ha kunnat gå hela sträckan från Statt till skogsdungen på den korta tiden? (Ni med lokalkännedom får gärna kommentera detta.)
Nja om stadt stängde 02:00 bör baren ha stängt 01:45. Helena bad då om ett glas vatten, låt säga 01:50 och gjorde sig sedan redo att gå hem. Det är inte omöjligt att hon börjar gå hemåt redan vid 02:00-02:05 och att hon kommer fram till kohagen vid 02:15- 02:20.
Att Helena skulle ha fått skjuts av vänner betvivlar jag starkt. Hade hon fått skjuts hade dom givetvis kört henne hela vägen så hon kom hem tryggt och säkert. Inte fasen hade dom sagt: Du får hoppa av här vid kohagen och ta skogsstigen hem mitt i natten.. muhahaha.. nä det fullständigt osannolikt faktiskt.