Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
Inte säker på att jag själv vet vad jag menar.
Om jag såg en gift man i mina kretsar under åren umgås och ränna runt mer med sin kvinnliga granne/kompis än med sin egen fru, då skulle iallafall jag reagera och bli misstänksam. För mindre än så har jag reagerat på liknande beteenden. Även om jag ej kan veta. Så intuitivt får jag en dålig magkänsla. Likadant i andra sammahang, nya beteenden, mönster. Något dolt under ytan, som ligger och pyr. Någon ljuger, man undrar varför. Någon smusslar, lägger sig på nya tider. Ngn är försvunnen från andra sänghalvan. Avvikelser. Någon kommer m blommor och presenter. Man fattar ett dubbelspel. Plötsligt åker exet och bor på hotell med sin bästa nya killkompis. Typ alla utom en aspie som SD fattar att något är fel, vanligtvis, tänker jag.
Men en del misstror ju deras tighta umgänge? Det är ju inget nytt.
HDs väninnor säger till henne tidigt.
SD beskriver att redan 2010 säger HD att han ska dra ner på umgänget.
HD själv har sett sexbilder enligt LW pga SDs slarv då det var i USA, tror det var 2015.
Hon har vetat om otroheten länge enligt egen utsago i förhör, men säger att hon inte hade kraft att ta tag i saken. Hon behövde dock samla bevis för SD är blånekaren personifierad.
Hon måtte ha lång latenstid om det tar så lång tid att reagera. Oavsett psyksjuk.
Den interniserade, ackumulerade vreden lär inte vara att leka med och hon förefaller ofta passivt aggressiv.
B*eppe har sett att LW och SD tjafsat i bilen som ett gift par. Det är väl han som frågat SD om hans "natt-fru" och pratar om SDs "två fruar".
Redan 2016 pushar han HD att ta en mer aktiv roll i touren istället för LW. Ses i samtal SD/HD där hon anser att LW får leva.
Sen är han HDs förtroliga efter skilsmässan, även efter mordet, via Messenger.
Det är han som ränner med HD 26 mars då hon bjuder paret till den blivande brottsplatsen.
Citat:
Vet inte exakt allt Hanna sagt av varierande art och inte sagt åt olika personer i loggar och face to face om motivet bakom separationen.
Jag har kollat på vad hon säger till olika personer och det är en väldig variabel.
Till JG och chefen säger hon att så är fallet. Att skilsmässa beror på fortsatt kontakt.
Chefen lär vara ett "ofarligt" forum och JG ingår redan i tystnadspakten och är som en apporthund åt HD.
Till andra säger hon annat, de älskar varandra och separationen förefaller mer temporär.
LW tror inte att skilsmässan beror på henne öht vilket är helt fel.
Det udda är att HD påstår att skilsmässan inte beror på LW till b*eppe och L*ehed.
Är det nån sorts strategi?
Detta par pratar m LW på Event.
SD själv säger att HD sagt att hon vill leva med honom, älskar honom men kan inte pga förtroendebrist.
SD säger att hon är bestämd på den punkten, skilsmässan ska genomföras.
So far so good. At first glance. Sen börjar det bli svajigt.
▪️Det absurda är kräva att kontakten ska upphöra mellan SD och LW om hon tagit ut skilsmässa. Att ha ultimatum.
PS:"(..) Hanna förväntat sej att det ska inte ske några kontakter, definitivt inte intima kontakter mellan dej och Lena ...
SD :Mm.
PS: Det tror jag väl är riktigt?
SD :Mm.
PS: Och därför är det ju otroligt viktigt att det inte finns några som helst antydningar om att
du och, du och Lena träffas.
SD : Ja fast det har hon, hon har vetat att vi har haft enstaka glesa kontakter i alla fall men.
PS: Ja men nu finns det ju uppgifter som säger att det. på slutet i vart fall har ställts någon och
kanske nån form av ultimatum från, Hanna att det får ju vara slut med det här med Lena. Du får inte träffa ...
SD: Ja ...
PS: Lena.
SD: Ja det har nog sagts ...
PS: Och jag tror inte ...
SD: Det har nog varit sagt hela tiden mm.
PS: Ja.
SD:Mm.
PS: Och att hon kanske mindre och mindre accepterar det. Vad säger du om det då?
SD: Äh ...
PS: Kan det vara så?
SD: Ehh jag tror inte hon har ändrat åsikt på nått vis faktiskt.
PS: Nej.
SD: Nej, så nej, hon säger nog samma sak nu som ...
PS: Men då skulle ...
SD : För ett år sen."
Det ses krav i dialogen med JG 28 april - hon använder ordvalet "S måste". 8 maj säger hon att bollen ligger hos SD hur deras relation ska utvecklas och drar hux flux in LWs wig, troligen som en giftig markering.
Första förhör med SD 15 maj påvisar kravet:
"Stefan vill att han och hans fru skall bli ett par igen. Ska det fungera så kan Stefan inte ha någon kontakt med Lena."
▪️Det absurda är att ta ut skilsmässa och vara så*dubbelbottnad och falsk.
Hon gör som sagt snudd på en copy cat när hon är otrogen med JS och fortsätter ljuga och dölja att hon har sex med honom.
Det är även som om hon härmar SD även i följande:
Hon säger blankt nej till en relation till SD, men bombar honom med kärleksförklaringar innan mordet.
Det inger honom hopp, skapar ambivalens och han lär bli förvirrad.
För att låna ett populärt uttryck i tråden så är detta beteende skarp varning på gaslighting - hon tycks både äter kakan och har den kvar.
Hon hinner hon även tröttna en sväng på charaderna i taktält och bland burkar eftersom hon tycker de gott kan åtala honom för mord så hon slipper honom.
HD känner i högsta grad till SDs reaktioner och hans mer autistiska drag.
Han är fyrkantig, rigid, repetitiv och har problemlösning som är extremt ensidig.
Hon vet att han reagerar med stress och jagar upp sig.
Nåt som är mer än övertydligt i tiden i gräl med med HD 6-8 maj, som mynnar ut i hans "otroliga felsteg".
Reaktion är att vägra åka med HD till USA.
Varav HD tycks dela ut en bitchslap via att helt irrationellt dra upp LWs wig och vilja fusklogga honom.*Hälsningen är inte mindre kryptisk.
Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut.
10 maj drar lögnhalsen HD på kärleksweekend.
11 maj hittar lögnhalsen SD på att LW kolla Absolute X-mas vid midnatt. Det skiter sig.
Reaktion är att önska HD "trevlig resa".