Citat:
Ursprungligen postat av
Krimprofessorn
Ett resultat av för mycket och intensivt ”flashbackande”… till slut börjar man tro mer på trådsanningar och vad kvällstidningar rapar upp, för att sälja lösnummer, än vad som framgår i polisens utredning. Om det skulle ha påträffats klädesplagg på mordplatsen utöver de som hörde till BO, så skulle det med största sannolikhet varit nämnt i förundersökningsprotokollet. Tvivlar på att det har hamnat i slasken…
Innan FUP hade vi enbart det som kom från pressen och från trådskribenter att gå på. En del har visat sig stämma bra, medan andra mindre bra och vissa saknade sanning eller i varje fall visade sig vara felaktiga slutsatser från media.
Vilka vi är i tråden bakom våra anonyma nick och vilka agendor vi har, det vet vi bara själva.
Det är upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning om vad skribenternas trovärdighet.
Några av skribenterna har funnits med sedan trådstart och jag har mina "miss"tankar om vad syftet kan vara med vissa inlägg. Jag tror att det kan vara bra att läsa FUP
noggrannt för att förstå syftet.
I vissa fall är det helt enkelt bättre att inte svara, även om det kliar i fingrarna. Jag är väl själv ett lysnde exempel på att det är helt lönlöst att ägna sin tid och tråden åt diskussioner med liknande diskussioner. Tvärtom, skribenten tar upp koncentrationen i tråden med sin egen agenda, medan andra diskussioner sinar ut.