2021-09-04, 00:05
  #3613
Medlem
Petit-Biscuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Kan man ta reda på hur många personer som sitter i fängelse eller är häktade i Sverige idag?

Den 1 oktober 2020 fanns 2 331 personer inskrivna i Sveriges häkten, varav 94 procent män och 6 procent kvinnor. Av de som avslutade sin häktning hade 42 procent suttit häktade i upp till en månad.

https://www.kriminalvarden.se/forskning-och-statistik/statistik-och-fakta/hakte/
__________________
Senast redigerad av Petit-Biscuit 2021-09-04 kl. 00:16.
Citera
2021-09-04, 00:15
  #3614
Medlem
Pandalina4s avatar
Ny lag. Den som på sannolika skäl är misstänkt för ett brott som kan ge fängelse i minst ett år får häktas, om det finns risk att personen håller sig undan, undanröjer bevis eller fortsätter sin brottsliga verksamhet.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/haktningstider-och-restriktioner/
Citera
2021-09-04, 08:38
  #3615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jodå. Men tittar man på kartan känns sambandet lite konstigt. Om man mördar någon i Notviken och har sin bas på Porsön känns det inte riktigt naturligt att dra gasen i botten upp till Åsträsk. FUPen kanske klarlägger.


så det naturliga är då enligt dig att köra direkt hem? hade jag velat göra mig av med bilen så hade då inte jag gjort mig av med den i närheten av där jag bor..
Citera
2021-09-04, 08:45
  #3616
Medlem
retardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Kan man ta reda på hur många personer som sitter i fängelse eller är häktade i Sverige idag?

Bara ställ samma fråga till Google så får du svar.

” Den 1 oktober 2020 fanns 5 276 intagna med en pågående fängelseverkställighet, varav 94 % män och 6 % kvinnor. ”

Edit
Samtidigt verkar det lite rörigt en del rapporter säger 4000 intagna , en del rapporter hävdar vid har 4.200 platser. Fakta är ialf att vi har fler kriminella än vi har platser.

Vi har inte ens platser för att sätta alla som begår sexualbrott dom är fler misstänka än vi har fängelseplatser.
__________________
Senast redigerad av retardo 2021-09-04 kl. 08:50.
Citera
2021-09-04, 10:28
  #3617
Medlem
Hoppas pappa Ante spökar skiten ur dessa misslyckade avkommor!
Citera
2021-09-04, 10:44
  #3618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardo
Bara ställ samma fråga till Google så får du svar.

” Den 1 oktober 2020 fanns 5 276 intagna med en pågående fängelseverkställighet, varav 94 % män och 6 % kvinnor. ”

Edit
Samtidigt verkar det lite rörigt en del rapporter säger 4000 intagna , en del rapporter hävdar vid har 4.200 platser. Fakta är ialf att vi har fler kriminella än vi har platser.

Vi har inte ens platser för att sätta alla som begår sexualbrott dom är fler misstänka än vi har fängelseplatser.

Det var lite det jag vill komma fram till. Att det finns fler intagna än det finns platser. Har blivit så de senaste åren. Är väl rätt många som samsitter?

Det var väl inte tanken att det skulle finnas mer intagna än platser men har blivit så. Överfulla fängelser precis som i utlandet.

Så ca 10 000 personer sitter antingen i fängelse eller häkte.
Citera
2021-09-04, 12:00
  #3619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeee1234
så det naturliga är då enligt dig att köra direkt hem? hade jag velat göra mig av med bilen så hade då inte jag gjort mig av med den i närheten av där jag bor..

Lite konstigt att dra iväg 5 mil. Finns gott om skog runt Luleå. SV bodde inte på Porsön heller så varför inte?
Citera
2021-09-04, 12:05
  #3620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Hoppas pappa Ante spökar skiten ur dessa misslyckade avkommor!

Blir nog svårt..
Citera
2021-09-04, 12:23
  #3621
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lite konstigt att dra iväg 5 mil. Finns gott om skog runt Luleå. SV bodde inte på Porsön heller så varför inte?
Min teori, som delvis var åt helvete, byggde på att två bilar körde upp till Boden med tre "FLG-anknutna" somalier, vilka jag trodde var Yahye, Bahnan och kanske Alpo. I Buddbyn brändes sedan en bil (tillhörig SVs mamma) för att undanröja bevis. Skälet var att de skulle ta inlandsvägen till E45 för att ta sig till Borlänge, dör Bahnan är skriven och det är lätt att gömma sig i den jättelika somaliska diasporan i Tjärna Ängar. Jag trodde inte att de skulle våga ta sig till Stockholm eftersom jag utgick från att det fanns kontrakt utlagt på dem, på samma sätt som med deras polare Ninow, som sköts tidigare i somras.

Men så var det ju inte riktigt. Yahye satt i fängelse och Alpo var faktiskt nere i Rinkeby, tills han sköts till döds i förra veckan i Hjulsta.

Men Bahnan var ju med, enligt åklagaren. Övriga personer (AA och bröderna Z1 och Z2) dök upp senare här i tråden. Om den brinnande bilen har med mordet att göra, så kanske de fortsatte upp till Gällivare där Ziad har något kyffe sedan i maj i år. Eller också tog de sig till Porsön, så småningom och bilen är ett blindspår.

Jag tror att polisen har haft hyfsad koll på de här gynnarna, men att man har väntat med att plocka in dem tills man lyckades flippa SV, vilkens uppgifter i förhör kommer att spela stor roll för utredningen.

Tror jag. Och osvuret är bäst.
Citera
2021-09-04, 12:33
  #3622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Min teori, som delvis var åt helvete, byggde på att två bilar körde upp till Boden med tre "FLG-anknutna" somalier, vilka jag trodde var Yahye, Bahnan och kanske Alpo. I Buddbyn brändes sedan en bil (tillhörig SVs mamma) för att undanröja bevis. Skälet var att de skulle ta inlandsvägen till E45 för att ta sig till Borlänge, dör Bahnan är skriven och det är lätt att gömma sig i den jättelika somaliska diasporan i Tjärna Ängar. Jag trodde inte att de skulle våga ta sig till Stockholm eftersom jag utgick från att det fanns kontrakt utlagt på dem, på samma sätt som med deras polare Ninow, som sköts tidigare i somras.

Men så var det ju inte riktigt. Yahye satt i fängelse och Alpo var faktiskt nere i Rinkeby, tills han sköts till döds i förra veckan i Hjulsta.

Men Bahnan var ju med, enligt åklagaren. Övriga personer (AA och bröderna Z1 och Z2) dök upp senare här i tråden. Om den brinnande bilen har med mordet att göra, så kanske de fortsatte upp till Gällivare där Ziad har något kyffe sedan i maj i år. Eller också tog de sig till Porsön, så småningom och bilen är ett blindspår.

Jag tror att polisen har haft hyfsad koll på de här gynnarna, men att man har väntat med att plocka in dem tills man lyckades flippa SV, vilkens uppgifter i förhör kommer att spela stor roll för utredningen.

Tror jag. Och osvuret är bäst.

Ja, Gällivare har jag också funderat över. Det är rimligt. Tror man haft en del saker hos NFC och har inväntat svar samtidigt som man lyssnat på telefoner. Man har väl hoppats att alla de här skriverierna om Rinkeby skulle locka fram någon reaktion.
Citera
2021-09-04, 13:08
  #3623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Min teori, som delvis var åt helvete, byggde på att två bilar körde upp till Boden med tre "FLG-anknutna" somalier, vilka jag trodde var Yahye, Bahnan och kanske Alpo. I Buddbyn brändes sedan en bil (tillhörig SVs mamma) för att undanröja bevis. Skälet var att de skulle ta inlandsvägen till E45 för att ta sig till Borlänge, dör Bahnan är skriven och det är lätt att gömma sig i den jättelika somaliska diasporan i Tjärna Ängar. Jag trodde inte att de skulle våga ta sig till Stockholm eftersom jag utgick från att det fanns kontrakt utlagt på dem, på samma sätt som med deras polare Ninow, som sköts tidigare i somras.

Men så var det ju inte riktigt. Yahye satt i fängelse och Alpo var faktiskt nere i Rinkeby, tills han sköts till döds i förra veckan i Hjulsta.

Men Bahnan var ju med, enligt åklagaren. Övriga personer (AA och bröderna Z1 och Z2) dök upp senare här i tråden. Om den brinnande bilen har med mordet att göra, så kanske de fortsatte upp till Gällivare där Ziad har något kyffe sedan i maj i år. Eller också tog de sig till Porsön, så småningom och bilen är ett blindspår.

Jag tror att polisen har haft hyfsad koll på de här gynnarna, men att man har väntat med att plocka in dem tills man lyckades flippa SV, vilkens uppgifter i förhör kommer att spela stor roll för utredningen.

Tror jag. Och osvuret är bäst.


Alpo hängde it ens med den klicken han hängde me Hoodz Navy allstå Tensta grabbarna
Citera
2021-09-04, 13:17
  #3624
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Alpo hängde it ens med den klicken han hängde me Hoodz Navy allstå Tensta grabbarna
Förstår det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in