Citat:
Ursprungligen postat av
tradera
Staten Sverige och Socialdemokraterna vill inte att sanningen kommer fram.
Utpekande som CP och nu senast SE visar en tydlig agenda.
Det känns som OP offrades för något som medborgarna inte skulle få information om.
Harward affären var ett försök att få bort honom men han kämpade emot och stred för sin oskuld.
Ödets ironi att någon är inne och tar bort handlingar några få timmar innan han blir skjuten.
Bara det ..hur är det möjligt?
OP blev mördad av politiska skäl och jag tror att hans egna partivänner vet mer än vad de berätta.
S har av tradition haft en del märkliga affärer för sig IB-affären , Toblerone inköpet Mona Sahlin, Juholt som plötsligt bara fick sparken....utan någon direkt förklaring till Svenska folket.
Såg en dokumentär om Stig Wennerström ,spionen , de flesta ministrar hade fått kännedom om hans "extra jobb" .Den som inte fick veta något överhuvudtaget var Statsminister Erlander Han var totalt ovetande....
Mycket märkligt förfarande .
Mycket har hänt i Socialdemokratiska rörelsen utan vår vetskap De har en förmåga att kunna vara tysta!
Kjell-Olof Feldt har enligt ryktet och enligt egen utsaga, alkoholproblem .Frågan är om alkoholen intas för att rösterna i huvudet bli för starka. Tror att denna man med sin skarpa hjärna har räknat ut ett och annat.
Stämmer uppgiften om att sekretessen kommer att släppas om detta mord 2036 ,om 50 år?
Den som lever får se och höra!
Delar synen att SAP inte vill ha lösningen offentlig. Det vill heller inga andra politiker eller myndigheter. Min tro är att det i så fall skulle rasera hela statsapparaten och de privilegier som så många åtnjuter sedan så länge. Om mordet var politiskt så var det inrikes, det är såklart min högst personliga tanke och kan därmed vara tokfel.
Jag lutar dock mot att motivet var av privat natur. Möjligen är det sammanflätat med SAP och då är det ju möjligt att SAP ( läs ett mindre men väldigt sammansvetsat gäng herrar) stöttade/ uppmuntrade dådet eftersom att just vid denna tid behövde Palme bort från makten. Av det ena eller andra skälet som jag tyvärr inte lyckats identifiera ännu.
Tror dessutom fortfarande att familjen vet betydligt mer (om inte allt) om både motiv och GM.
Som sagt mina högst personliga tankar och inser att jag förmodligen blir idiotförklarad av vissa gamla rävar i tråden. Gott så och jag tar det alla dagar i veckan, bara för att jag kan.