2021-09-04, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
First - The S&W Björn had was not licensed - go ask his wife for it - she had it...
Second - I don't know why he is ignored - any idiot would realize that all S&W's should be looked at - especially someone who has a direct connection to Olof Palme.
Third - How many is MANY - you and I might just have a big difference of opinion of what "MANY" is - are you talking about 500, 5000, 10,000 , or 100,000 S&W in small towns in Sweden in 1986?
Lastly - why would you not want to follow up on all leads?

Why did you never contact PU regarding the S&W that he had?
Citera
2021-09-04, 09:10
Medlem
Staten Sverige och Socialdemokraterna vill inte att sanningen kommer fram.
Utpekande som CP och nu senast SE visar en tydlig agenda.
Det känns som OP offrades för något som medborgarna inte skulle få information om.
Harward affären var ett försök att få bort honom men han kämpade emot och stred för sin oskuld.
Ödets ironi att någon är inne och tar bort handlingar några få timmar innan han blir skjuten.
Bara det ..hur är det möjligt?

OP blev mördad av politiska skäl och jag tror att hans egna partivänner vet mer än vad de berätta.
S har av tradition haft en del märkliga affärer för sig IB-affären , Toblerone inköpet Mona Sahlin, Juholt som plötsligt bara fick sparken....utan någon direkt förklaring till Svenska folket.

Såg en dokumentär om Stig Wennerström ,spionen , de flesta ministrar hade fått kännedom om hans "extra jobb" .Den som inte fick veta något överhuvudtaget var Statsminister Erlander Han var totalt ovetande....
Mycket märkligt förfarande .

Mycket har hänt i Socialdemokratiska rörelsen utan vår vetskap De har en förmåga att kunna vara tysta!
Kjell-Olof Feldt har enligt ryktet och enligt egen utsaga, alkoholproblem .Frågan är om alkoholen intas för att rösterna i huvudet bli för starka. Tror att denna man med sin skarpa hjärna har räknat ut ett och annat.
Stämmer uppgiften om att sekretessen kommer att släppas om detta mord 2036 ,om 50 år?
Den som lever får se och höra!
Citera
2021-09-04, 09:17
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hoppas utredningen öppnas innan jul. Behöver den julklappen efter 7 år.

Estonia visade att det är möjligt att tvinga tillbaka staten till verkligheten. Det som krävs är att någon/några hittar något som har oavvislig substans. Där var det en orädd journalist som bestämde sig för att ta fram fakta.

Min erfarenhet är att staten (oavsett regering och land) tyvärr i 99;9 av 100 fall lyckas slingra sig ur problem. Men i något ljust ögonblick bryts förtrollningen. Exempelvis var den utpekade massmördaren Quick oskyldig.

För egen del ser jag det som nödvändigt att inte låsa mig vid en viss teori. Det saknas fortfarande substantiella fakta i målet. Visst kan man misstänka personer och grupper men det krävs mer för att staten ska bry sig.

"In i skiten" som Björn Borg sa. Han visade att en vanlig grabb från Södertälje kunde bli världsbäst i tennis. Men inte heller han hittade någon genväg till framgång.
Citera
2021-09-04, 11:06
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Staten Sverige och Socialdemokraterna vill inte att sanningen kommer fram.
Utpekande som CP och nu senast SE visar en tydlig agenda.
Det känns som OP offrades för något som medborgarna inte skulle få information om.
Harward affären var ett försök att få bort honom men han kämpade emot och stred för sin oskuld.
Ödets ironi att någon är inne och tar bort handlingar några få timmar innan han blir skjuten.
Bara det ..hur är det möjligt?

OP blev mördad av politiska skäl och jag tror att hans egna partivänner vet mer än vad de berätta.
S har av tradition haft en del märkliga affärer för sig IB-affären , Toblerone inköpet Mona Sahlin, Juholt som plötsligt bara fick sparken....utan någon direkt förklaring till Svenska folket.

Såg en dokumentär om Stig Wennerström ,spionen , de flesta ministrar hade fått kännedom om hans "extra jobb" .Den som inte fick veta något överhuvudtaget var Statsminister Erlander Han var totalt ovetande....
Mycket märkligt förfarande .

Mycket har hänt i Socialdemokratiska rörelsen utan vår vetskap De har en förmåga att kunna vara tysta!
Kjell-Olof Feldt har enligt ryktet och enligt egen utsaga, alkoholproblem .Frågan är om alkoholen intas för att rösterna i huvudet bli för starka. Tror att denna man med sin skarpa hjärna har räknat ut ett och annat.
Stämmer uppgiften om att sekretessen kommer att släppas om detta mord 2036 ,om 50 år?
Den som lever får se och höra!

Delar synen att SAP inte vill ha lösningen offentlig. Det vill heller inga andra politiker eller myndigheter. Min tro är att det i så fall skulle rasera hela statsapparaten och de privilegier som så många åtnjuter sedan så länge. Om mordet var politiskt så var det inrikes, det är såklart min högst personliga tanke och kan därmed vara tokfel.

Jag lutar dock mot att motivet var av privat natur. Möjligen är det sammanflätat med SAP och då är det ju möjligt att SAP ( läs ett mindre men väldigt sammansvetsat gäng herrar) stöttade/ uppmuntrade dådet eftersom att just vid denna tid behövde Palme bort från makten. Av det ena eller andra skälet som jag tyvärr inte lyckats identifiera ännu.

Tror dessutom fortfarande att familjen vet betydligt mer (om inte allt) om både motiv och GM.

Som sagt mina högst personliga tankar och inser att jag förmodligen blir idiotförklarad av vissa gamla rävar i tråden. Gott så och jag tar det alla dagar i veckan, bara för att jag kan.
Citera
2021-09-04, 15:29
Medlem
OPK123s avatar
För att mordet ska få sig någon form av lösning föreslår jag att man börjar med att ge Claes Djurfeldt åtalsimmunitet! Så kan han dra till Spanien (eller vart han nu vill?) och leva ett underbart pensionärsliv. Kanske skriva en bok om händelsen?
Citera
2021-09-05, 04:18
Medlem
Do you mean a guy like Hans Melander?

I think after all these years - he was working for his pension and laughing his ass off at the everyday Swede who wanted a resolution to the murder of OP - but it sure looked like he was always looking good for the photos in the newspaper.
Sad - but very true!

As far as KP - it looks like he rolled over for the SE

Go take a look at the S&W Björn had

Citat:
Ursprungligen postat av whiskeyroy
Why did you never contact PU regarding the S&W that he had?
Citera
2021-09-05, 06:43
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Mycket i detta fallet utgår från påståendet "Ingen visste att LOP skule på bio dena kväll".

Detta är ett av de förhållanden som måste utmanas enligt mig. Källorna till att biobesöket mer eller mindre skulle ha kommit ur det blå och bestämts sent är Lisbeth och Mårten vad jag förstår. Givet dessa källor, varför skulle detta vara sant?

Nästa centrala fråga, varför gick LOP den väg de gjorde från bion? Många tycker att det är helt obegripligt och samtidigt avfärdas mötescenario kategoriskt. Istället torgför samma personer de mest komplicerade komplotter från världens alla hörn.

För mig är svaret på promenaden att LOP hade ett mål förutom hemmet denna lväll. Målet var inte mordplatsen och det återstår att förstå varför mordet skedde just där.

Om det nu förhåller sig så att endast LOP och Mårten med sambo kände till biobesöket så blir promenaden till och med mer logisk. Familjen pratade ju en stund efter bion men knappast om tedrickning.

Allt ovan förutsatt att motivet är privat vilket jag som sagt lutar åt.
Senast redigerad av CharlotteSomewhere 2021-09-05 kl. 06:46.
Citera
2021-09-05, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
För att mordet ska få sig någon form av lösning föreslår jag att man börjar med att ge Claes Djurfeldt åtalsimmunitet! Så kan han dra till Spanien (eller vart han nu vill?) och leva ett underbart pensionärsliv. Kanske skriva en bok om händelsen?

Det måste börjas med att utredningen öppnas. Gör du ngt för det ska kunna ske?
Citera
2021-09-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Mycket i detta fallet utgår från påståendet "Ingen visste att LOP skule på bio dena kväll".

Detta är ett av de förhållanden som måste utmanas enligt mig. Källorna till att biobesöket mer eller mindre skulle ha kommit ur det blå och bestämts sent är Lisbeth och Mårten vad jag förstår. Givet dessa källor, varför skulle detta vara sant?

Nästa centrala fråga, varför gick LOP den väg de gjorde från bion? Många tycker att det är helt obegripligt och samtidigt avfärdas mötescenario kategoriskt. Istället torgför samma personer de mest komplicerade komplotter från världens alla hörn.

För mig är svaret på promenaden att LOP hade ett mål förutom hemmet denna lväll. Målet var inte mordplatsen och det återstår att förstå varför mordet skedde just där.

Om det nu förhåller sig så att endast LOP och Mårten med sambo kände till biobesöket så blir promenaden till och med mer logisk. Familjen pratade ju en stund efter bion men knappast om tedrickning.

Allt ovan förutsatt att motivet är privat vilket jag som sagt lutar åt.

LGWP har skrivit nåt i stil med , jag skriver inte den sista boken om Palmemordet för att det skulle förstöra livet för en person som inte på något sätt har med mordet att göra.

En tanke är att det är någon som ser till att paret tar just denna väg. Det kan vara väldigt enkelt som "kom in om Bohemia om ni tycker det är kallt så är där någon som kan ge er lift hem", eller "kom in om Bohemia så ska du få dokumentet" (ett vanligt skitdokument, inget spionthriller stuff).

Eller vilken vanlig skit som helst. Om man tar LGWP på orden så kan det nästan bara betyda en person som ser till att de tar en speciell väg, eller en person som oavsiktligt avslöjar att de ska på bio. Skulle kunna var en livvakt som i god tro (eller ond tro) passerar vidare denna information.
Citera
2021-09-05, 15:14
Medlem
Nu är det ett tag sen jag läste förhören med knarkspanarna men jag kan inte påminna mig att någon knarkspanare hävdat att man gjort ett knarktillslag i samma område som biografen.

"Leif GW Persson berättar att det under mordkvällen skedde ett stort knarktillslag i samma område som biografen, något som förklarar polisnärvaron.

Det har varit känt sedan länge. De gör ett större knarktillslag den där kvällen i en fastighet som ligger i samma kvarter som biografen. Det kommer inte som någon ny upptäckt direkt. Och jag har svårt att tro att det kan kopplas till mordet på Olof Palme, säger han."

https://www.hant.se/noje/leif-gw-perssons-harda-diss-mot-robert-gustafsson-efter-ovantade-uttalandet-om-palme-mordet/5225021
Citera
2021-09-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123

Jag skulle inte förvåna mig om det finns dokument i Sossarnas arkiv på Sveavägen

Där bör man göra husrannsakan och även hos sönerna Palme för där kan oxå finnas bra info.
Citera
2021-09-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu är det ett tag sen jag läste förhören med knarkspanarna men jag kan inte påminna mig att någon knarkspanare hävdat att man gjort ett knarktillslag i samma område som biografen.

"Leif GW Persson berättar att det under mordkvällen skedde ett stort knarktillslag i samma område som biografen, något som förklarar polisnärvaron.

Det har varit känt sedan länge. De gör ett större knarktillslag den där kvällen i en fastighet som ligger i samma kvarter som biografen. Det kommer inte som någon ny upptäckt direkt. Och jag har svårt att tro att det kan kopplas till mordet på Olof Palme, säger han."

https://www.hant.se/noje/leif-gw-perssons-harda-diss-mot-robert-gustafsson-efter-ovantade-uttalandet-om-palme-mordet/5225021

Vad jag förstår så har väl ingen polis/privat person tagit på sig att några var ute med W/T denna kväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in