Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Tänker att CK även kan ha passerat Helena med bilen när hon promenerande ensam över bron. Kanske hade han sett henne förut och visste vart hon skulle? Han kan ju i sådant fall ha svängt ner på Ekuddenvägen, ställt bilen lite undanskymt i närheten av kohagen och inväntat henne där. CL kan tidigare ha sett HA vid olika tillfällen när hon var ute med hunden. Om han sen uppehöll sig vid kohagen och stigen när HA kom gåendes kan han t.ex. ha sagt att han letade efter sin hund för att väcka intresse istället för att hon skulle bli livrädd av hans blotta uppenbarelse på denna plats mitt i natten.
Att hon går med skorna i handen kan ju bero på att hon och den här mannen kan ha varit i vattnet vet inte om man kan bada eller gå i med fötterna nån stans vid ekudden , jag tror inte hon skulle följa med vem som helst, jag tror stenhårt på att han missbedömde Helena där nere vid ekudden, hon tillät inte honom kladda på henne, hon blev besviken och ledsen, när hon går på stigen tror jag hon.gråter och slänger i väg skorna och kastar med väskan så ringarna åker ur eller kastar hon dem, jag undrar om nycklarna och hennes jacka tog vägen.