2021-09-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad tror du lagstiftaren har tänkt på när det har satts en gräns för hur länge man finns med i belastningsregistret? Kan det vara för att man ska ha en ärlig chans att bli rentvått om man genom att efter straffutmätningen visat genom obrottsligt leverne att man lärt av domen och därmed vårdats till friskhet och sunt leverne. Det ska fanimej ingen tycka sig ha rätt att ändra på och hindra läkning genom att såra (förtala)....eller hur?
Belastningsregistret är inte offentligt så det har inget med detta att göra. Domar är däremot offentliga enligt grundlagen och ska inte censureras av klåfingriga åklagare. Det finns ingen tidsgräns för förtalslagstiftningen, pedofiler, mördare och kvinnomisshandlare kan gå under radarn med stöd av den vansinniga lagstiftningen. Att varna presumtiva offer är viktigare än att skydda brottslingar. Även om en barnmisshandlare som Binninge slutar slå så visar hans tidigare gärningar att han saknar moral och normala spärrar.
2021-09-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Precis så är det!

Hur kul är det för Ebba när en enkel googling ger svaret på mrKoll o Lexbase.
Tror du att någon har missat det hedervärda hon har fått böter för?
2021-09-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Det är obekräftat i båda artiklarna. Däremot så är det troligt att det stämmer. Är sannolikt pedofilen Johann Binninge som läckt igen till media

Vi vet ju att pedofilen hela tiden skickade sina inlagor till Expressen innan han skickade dem till domstolen och så gjorde genom hela tvisten när han var Esbjörns ombud, det noterade vi ju alldeles särskilt de gånger klantarslet till peddot glömde skicka inlagorna till domstolen
2021-09-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur många av oss här visste att det var olagligt att tala om att en dömd pedofil var en pedofil.?
visste du det? Jag gjorde det inte.
Jag var inte insatt i lagen på det viset man är idag om man kan säga så, men jag visste ju att man inte kan säga vad som helst hur som helst. Det finns ju någon form av folkvett och som jag skrev tidigare så är det ett riktigt fjortisbeteende av Ebba Busch, man ska kunna förvänta sig högre klass från Ebba Busch.

Till saken hör ju att hade Binninges tidigare dom haft någon relevans för ärendet så hade Ebba Busch inte blivit en dömd kriminell. Till saken hör ju att Ebba Busch var ute i gråzonen när hon pratade om de andra bakom Esbjörn men det är ju inte allmän åtal som detta går under och dom anmälde inte henne.
2021-09-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag var inte insatt i lagen på det viset man är idag om man kan säga så, men jag visste ju att man inte kan säga vad som helst hur som helst. Det finns ju någon form av folkvett och som jag skrev tidigare så är det ett riktigt fjortisbeteende av Ebba Busch, man ska kunna förvänta sig högre klass från Ebba Busch.

Till saken hör ju att hade Binninges tidigare dom haft någon relevans för ärendet så hade Ebba Busch inte blivit en dömd kriminell. Till saken hör ju att Ebba Busch var ute i gråzonen när hon pratade om de andra bakom Esbjörn men det är ju inte allmän åtal som detta går under och dom anmälde inte henne.

Det är rätt att ombudet inte borde inte nämnts i Busch facebook text.
Gällande de andra håller jag med om är i gråzon.

Hade nog räckt med skriva att det kan finnas andra inblandade parter eller nog bäst inget alls

Men det är lätt att vara efterklok.
2021-09-04, 00:16
Medlem
kungenslillapigas avatar
Kommer bli en dyr läxa för Ebba Busch. Får nog hosta upp minst 100 000 kr till Binninge + arvode till Thomas Olsson . https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/kravet-pa-busch-efter-inlagget-pa-facebook/
Hon kommer nog ingå en överenskommelse med Binninge och kräva någon form av yppandeförbud, en slags gentlemen agreement. Tror inte hon törs låta det gå till rättegång
Senast redigerad av kungenslillapiga 2021-09-04 kl. 00:18.
2021-09-04, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är barockt att människor som hänger på yttrandefrihetens högborg Flashback tycker att det är förtal att nämna gamla domar på sociala medier.
Fast den största absurditeten återfinns trots allt hos dem där åsiktsdomstolen övertrumfar Sveriges rikes lag och utövandet av den.
2021-09-04, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fast den största absurditeten återfinns trots allt hos dem där åsiktsdomstolen övertrumfar Sveriges rikes lag och utövandet av den.
Höjden av omnipotens ligger trots allt hos dem som anser att endast de äger de rätta åsikterna och om någon ifrågasätter så blir det personliga kränkningar från åsiktsdomstolar. En liten sänkning av tonen och ett steg tillbaka mot trådämnet vore kanske på sin plats. Man borde kunna diskutera Sveriges rikes lag och utövandet av den utan att hemfalla åt härskartekniker.
2021-09-04, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Höjden av omnipotens ligger trots allt hos dem som anser att endast de äger de rätta åsikterna och om någon ifrågasätter så blir det personliga kränkningar från åsiktsdomstolar. En liten sänkning av tonen och ett steg tillbaka mot trådämnet vore kanske på sin plats. Man borde kunna diskutera Sveriges rikes lag och utövandet av den utan att hemfalla åt härskartekniker.
När en skribent beskriver det som omnipotens och härskarteknik att lagen och inte åsiktsdomstolen ska följas... utom när det gäller unga, rappa och drivna som isolerar och pressar sönder äldre-äldre multifunktionshindrade - då vet man att det är något som har gått sönder.
2021-09-04, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
När en skribent beskriver det som omnipotens och härskarteknik att lagen och inte åsiktsdomstolen ska följas... utom när det gäller unga, rappa och drivna som isolerar och pressar sönder äldre-äldre multifunktionshindrade - då vet man att det är något som har gått sönder.
När någon överdriver som Astrid Lindgrens Krösamaja så inser man att alla sakliga argument har tagit slut för länge sedan och det som finns kvar är känsloargument, ad hominem och värdeord. Omnipotensen manifesteras i den självgodhet som gör att målar upp åsiktsskillnader som en kamp mellan det goda och det onda där man själv står som godhetens klarast lysande stjärna. Det är från den upphöjdheten man tycker sig ha fått makten att tala om vad som är den allenarådande sanningen (samtidigt som man äter upp fattighjonens julmat).
2021-09-04, 08:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

i folkvett ingår också att inte göra folk "möra" med hjälp av facebook.

Visste du att det var olagligt att berätta att Binninge dömd?
Du gled förbi frågan.

Jag visste inte det.
2021-09-04, 08:30
Medlem
pollenpers avatar
Ursprungligen postat av pollenper
Hur många av oss här visste att det var olagligt att tala om att en dömd pedofil var en pedofil.?
visste du det? Jag gjorde det inte.
Citat:

visste du det? Jag gjorde det inte
Var det svårt att svara på frågan? om du visste eller ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in