2021-09-03, 20:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Lars Bern är långt ifrån ensam som stolle. Flera andra stollar i klass med honom hittas lätt på diverse suspekta bloggar och i dessas kommentarsfält.

Nu har Swebbtv valt Bern som ständig gäst och han har precis som många andra stollar mycket att säga om vitt skilda ämnen. Hade någon annan med ett stort behov av uppmärksamhet och intresse för alternativmedicin hade nog ingen hört talas om Lars Bern.

Bern har läst teknisk fysik under sina yngre år och har även doktorerat i något ämne åt det hållet. Gör det honom till universalgeni? Nej. Men det kanske känns betryggande för vissa att vifta med Berns doktorshatt när hans mer stolliga uttalanden ifrågasätts. Eller så kan man ignorera kritiken och babbla om globalister istället.

Bern är konspirationsteoretiker och hans supportrar är det också. Det vi bevittnar via Swebbtv är en präst som predikar för sin församling. Han har så gott som helt lämnat alternativmedicinen som ämne och är istället inne på politik. Marknadsanpassning, kan man kanske kalla det.
Citera
2021-09-03, 20:33
Så länge Bern pratar naturvetenskap ÄR han trovärdig.

Det är när han kommer in på Rockefeller som trovärdigheten sjunker.
Citera
2021-09-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det tror inte jag heller, SvT anser jag är en seriös källa.

Var någonstans nämner de att de ville ta in Bern, men vägrade att göra det utan klipp?

SVT säker källa? Hur tänkte Du nu?
Citera
2021-09-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama

Intressant, kan du redogöra lite angående släkten Rockefeller och hur det egentligen ligger till? Vi backar sisådär 100 år och tar det därifrån. Gärna med tillförlitliga källor eller litteratur. Du som verkar ha stenkoll!
Citera
2021-09-03, 21:05
Medlem
Vi får väl se vem som har rätt. Märkligt att professor Lennart Bengtsson, Lars Bern och Elsa Widding är överens om att klimatförändringarna är kraftigt överskattade. Anser ni att Lars Bern far med osanning i klimatfrågan, så anser ni även att Sveriges mest meriterade klimatforskare också far med osanning. Den så kallade klimatkrisen är ett av det största bedrägerier vi utsätts för och vi får betala dyrt för detta.
Folk tror att jordklotet är att likna med en värmepanna som regleras med halten CO2 i atmosfären, så dumt.
Senast redigerad av kungen_84 2021-09-03 kl. 21:09.
Citera
2021-09-03, 21:06
SVT är en maskin som spenderar 5 000 000 000 kr årligen, mestadels på löner till personer som talar om för svenska folket vad de ska tycka. De som betalar dessa 5 000 000 000 kr är samma personer som de som får veta vad de ska tycka, dvs svenska folket.

OS fanns det inga pengar till.
Senast redigerad av PresidentBahama 2021-09-03 kl. 21:08.
Citera
2021-09-03, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Intressant, kan du redogöra lite angående släkten Rockefeller och hur det egentligen ligger till? Vi backar sisådär 100 år och tar det därifrån. Gärna med tillförlitliga källor eller litteratur. Du som verkar ha stenkoll!
Problemet är väl just det, att du backar 100 år och söker svar på dina frågor där. Lars Bern dito.
Citera
2021-09-03, 21:13
Medlem
Citat:

Nej. Eftersom han ljuger medvetet så är han inte trovärdig överhuvudtaget. Vilket alla naturvetenskapligt skolade vet.
Citera
2021-09-03, 21:25
Citat:
Ursprungligen postat av FBoP
Nej. Eftersom han ljuger medvetet så är han inte trovärdig överhuvudtaget. Vilket alla naturvetenskapligt skolade vet.
En naturvetare känner igen en naturvetare. På tankeredan.

Förstår du inte Berns resonemang så kanske det beror på att du inte är en naturvetare.
Senast redigerad av PresidentBahama 2021-09-03 kl. 21:27.
Citera
2021-09-03, 21:54
Medlem
Ja det har utbildats massvis av folk inom samma områden i alla år, ingenting märkvärdigt egentligen och Lars Bern är ganska ensam om sina bisarra och udda teorier.

Lars Bern brukar ju uttala sig om många ämnen som ligger långt bort från de områden han behärskar och faller ofta in i konspirationsteorier av olika slag.

Jag tror faktiskt att han trivs bäst i de miljöer där han kan orera fritt utan att bli emotsagd,
det var nog främst därför han egentligen tackade nej till Sveriges Television.

Det är bekvämare att framföra sina konspirationsteorier i SwebbTV ihop med likasinnade helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av FBoP
Samma utbildningsbakgrund här, inte så jävla märkvärdigt som många verkar tro. Det märkliga med Lars Bern är att han precis som du säger är väldigt påläst. Så pass påläst att man kan misstänka att han ljuger medvetet, frågan är vad hans syfte är. Alla som kan sin fysik förstår vad koldioxidutsläpp åstadkommer. Att han skulle ha en stor del av forskarvärlden bakom sig är ju bara nys.

Sen verkar han ju framställa sig själv som expert på lite allt möjligt, spikprotein inte minst. Själv är jag ingen expert på det området, men jag kan googla och läsa in mig lika väl som Lars Bern. Då märks att han medvetet utelämnar avgörande fakta.
Citera
2021-09-03, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag tror faktiskt att han trivs bäst i de miljöer där han kan orera fritt utan att bli emotsagd,
det var nog främst därför han egentligen tackade nej till Sveriges Television.
Jag vidgår att din teori hittills inte falsifierats.
Citera
2021-09-03, 22:11
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Mig veterligen har Lars Bern aldrig uttryckt att han är väl inläst på och kunnig om familjen Rockefellers historia och planer för världens befolkning. När han pratar om dom hänvisar han ständigt till Jacob Nordangård för dom som vill veta.
https://www.bokus.com/bok/9789151907...mart-historia/
https://www.bokus.com/bok/9789198584...a-statskuppen/

Jag är ingen bort fan av Bern och tycker att han oftast blir mycket mer än obekvämt mässande och självgod när han ges tillfälle att föreläsa för populasen. Inte minst när han presenteras som närmast allvetandes. Därför tror jag inte han skulle göra sig bra i en debatt i någon sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in