Ja det har utbildats massvis av folk inom samma områden i alla år, ingenting märkvärdigt egentligen och Lars Bern är ganska ensam om sina bisarra och udda teorier.
Lars Bern brukar ju uttala sig om många ämnen som ligger långt bort från de områden han behärskar och faller ofta in i konspirationsteorier av olika slag.
Jag tror faktiskt att han trivs bäst i de miljöer där han kan orera fritt utan att bli emotsagd,
det var nog främst därför han egentligen tackade nej till Sveriges Television.
Det är bekvämare att framföra sina konspirationsteorier i SwebbTV ihop med likasinnade helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
FBoP
Samma utbildningsbakgrund här, inte så jävla märkvärdigt som många verkar tro. Det märkliga med Lars Bern är att han precis som du säger är väldigt påläst. Så pass påläst att man kan misstänka att han ljuger medvetet, frågan är vad hans syfte är. Alla som kan sin fysik förstår vad koldioxidutsläpp åstadkommer. Att han skulle ha en stor del av forskarvärlden bakom sig är ju bara nys.
Sen verkar han ju framställa sig själv som expert på lite allt möjligt, spikprotein inte minst. Själv är jag ingen expert på det området, men jag kan googla och läsa in mig lika väl som Lars Bern. Då märks att han medvetet utelämnar avgörande fakta.