Citat:
Ursprungligen postat av
PresidentBahama
Idag får ni det direkt av SVT:
Därför granskar SVT klimatskeptikerna
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...matskeptikerna
"Ingen av de debattörer vi granskat har velat ställa upp på en bandad intervju för SVT Nyheter. Vi ville ställa precisa frågor för att få svar på vilken grund de bygger sina påståenden på.
Det är vår uppgift som journalister att granska olika perspektiv på samhällets viktigaste frågor. Men det är inte vår uppgift att ge utrymme åt perspektiv som visar sig vara felaktiga eller illa underbyggda. I det här fallet har vi dock valt att lyfta fram några av de argument som används av klimatskeptiker. Vi har velat genomlysa och granska sanningshalten i dem."
Jag tackar så mycket, det glädjer mig att det äntligen går bekräfta uppgifterna från någon seriös källa, så att inte en hel diskussion enbart bygger på lösa påståenden och rykten från någon enskild individ.
Då kan man konstatera att de som påstår sig vara censurerade och nedtystade, i själva verket
har blivit inbjudna till Sveriges Television, för att berätta och förklara sin alternativa syn i den fråga som belyses där för tillfället.
De personerna har då alltså helt själva valt att avstå och tacka nej till medverkan, trots att de lätt hade kunnat banda och spela in alla inspelningar och samtal om de nu misstänker sig kanske bli fulklippta annars.
Då vet jag inte riktigt vad Sveriges Television förväntas göra, bör de komma krypandes på sina bara knän och
bedja och
böna om att någon random foliehatt från SwebbTV bara
måste ställa upp, please, snälla?
Det rör sig trots allt om profiler som ändå är ganska okända för tittarna och det finns alltid gott om andra profiler att bjuda in om någon på listan tackar nej, ingenting konstigt som sagt.