2021-09-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Förmodligen har han gömt sig i Luleå en längre tid och polisen varit mer eller mindre medvetna om var han befann sig, men de har avvaktat med att plocka in honom i väntan på besked från NFC.

Flera som känner till Bahnan har beskrivit honom som en psykopat (jag litar inte helt på deras förmåga att sätta diagnoser, men det ger en fingervisning), så att han skulle få kalla fötter och lämna ut sig själv till polisen med risk för 18 års fängelse finner jag mindre troligt.

Tänkte bara det är bättre att vara i polisens förvar än att bli mördad. Så det var ändå Bahnan till slut. Häktad för mord dessutom. Har han tryckt i Luleå hela tiden. Det är inte mycket kvar av Ninows gamla gäng.

Kan man utesluta att Simon har snackat? Flera gripanden på kort tid.
Citera
2021-09-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Ja. Tråden kunde inte fastställa identitet på bilen. Bara typ tror jag. Bilen brann samma natt som mordet.
Osannolikt att någon skulle bli förbannad på sin bil för att den inte startar mitt ute i skogen utanför Boden nattetid och elda upp fanskapet bara några timmar efter mordet i Luleå. 😊
Brända bilar används ju för att göra av med kläder, handskar mm för att röja undan krut- och DNA-bevisning.

Vi måste ju skilja på trådsanningar och fakta. Annars blir det en j-vla röra.
Det är väl troligt att den uppbrända bilen har med saken att göra, men vi vet ju inte helt säkert.
Citera
2021-09-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Vi måste ju skilja på trådsanningar och fakta. Annars blir det en j-vla röra.
Det är väl troligt att den uppbrända bilen har med saken att göra, men vi vet ju inte helt säkert.

Helt rätt. Därför skrev jag att identiteten inte är fastställd.
Citera
2021-09-03, 15:31
Medlem
Citat:
Helt rätt. Därför skrev jag att identiteten inte är fastställd.

Nja, i första inlägget skrev du:

"SV blev snabbt gripen vilket tyder på att spår åt hans håll hittades först. Alternativt vittnesuppgifter.
Om spår? Kom de från vapnet i tunneln? Eller var det bara att hans mors bil som han disponerade brunnit i Boden?"

Man kan lätt uppfatta det som om du menar att det är fakta att hans mors bil brunnit i Boden.
Citera
2021-09-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ja. Tråden kunde inte fastställa identitet på bilen. Bara typ tror jag. Bilen brann samma natt som mordet.
Osannolikt att någon skulle bli förbannad på sin bil för att den inte startar mitt ute i skogen utanför Boden nattetid och elda upp fanskapet bara några timmar efter mordet i Luleå. 😊
Brända bilar används ju för att göra av med kläder, handskar mm för att röja undan krut- och DNA-bevisning.

Jodå. Men tittar man på kartan känns sambandet lite konstigt. Om man mördar någon i Notviken och har sin bas på Porsön känns det inte riktigt naturligt att dra gasen i botten upp till Åsträsk. FUPen kanske klarlägger.
Citera
2021-09-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Nja, i första inlägget skrev du:

"SV blev snabbt gripen vilket tyder på att spår åt hans håll hittades först. Alternativt vittnesuppgifter.
Om spår? Kom de från vapnet i tunneln? Eller var det bara att hans mors bil som han disponerade brunnit i Boden?"

Man kan lätt uppfatta det som om du menar att det är fakta att hans mors bil brunnit i Boden.

Ja. Sorry. Håller med. Där uttryckte jag mig otydligt. Hela mitt resonemang där är spekulativt men dock bara frågeställningar.
Det kan vara svårt för den som inte varit med om intenogs utsvävningar att läsa kritiskt. Och även om man är kritisk är det svårt att hålla isär fakta i denna otroliga tråd som lockat så många läsare.
Citera
2021-09-03, 15:51
Medlem
Verkar inte hitta Bahnan Yusuf eller Ali Ahmed Sabriye på någon bild, är det någon som har det eller kan länka?
Citera
2021-09-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Verkar inte hitta Bahnan Yusuf eller Ali Ahmed Sabriye på någon bild, är det någon som har det eller kan länka?

Det finns bilder på Bahnan Yusuf i dessa förundersökningsprotokoll:

Citera
2021-09-03, 16:00
Medlem
Hur kommer HA reagera när andra grupperingar börjar etablera sig? Dom har ju ändå springpojkarna i samma bransch. Dessutom har ju dessa individer ingen respekt för dom.
Sen är det väl ganska glasklart att polisen fått fram mycket info från förhören.
Tycker det är fördjävligt om dessa individer ska få fäste i stan. De flesta har ju knarkat bort det mesta. Sen hade dom väl inte så mycket från start.
Citera
2021-09-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det finns bilder på Bahnan Yusuf i dessa förundersökningsprotokoll:

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Hur kommer HA reagera när andra grupperingar börjar etablera sig? Dom har ju ändå springpojkarna i samma bransch. Dessutom har ju dessa individer ingen respekt för dom.
Sen är det väl ganska glasklart att polisen fått fram mycket info från förhören.
Tycker det är fördjävligt om dessa individer ska få fäste i stan. De flesta har ju knarkat bort det mesta. Sen hade dom väl inte så mycket från start.

Ja frågan är ju hur länge dom egentligen varit här. Tror det var runt 2016 som Ziad och hans kompisar började elda på saker. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mangder-av-brott-pa-porson och efter det så verkade det bara gå utför för honom.
Citera
2021-09-03, 16:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Enligt Mrkoll har de yngre förmågorna flyttat in i den här lägenheten för 48 veckor sedan och
den äldre för 7 veckor sedan.
En parantes i det hela är att Mercedesen som ziad står framför på hans Facebook är Bekel ABs firma bil. En billig bil för dessa 20-åringar (drygt 300 000:-). Värdet på bilen motsvarar ungefär bolagets omsättning 2020.

Var ett sidospår, men vi får se längre fram vad som framkommer.
Citera
2021-09-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ja dom ser ut som apekatter hela gjenget.

Låt oss hoppas polisen hittat rätt fölk och att de får långtidsförvaring denna gången, ovsett ålder, även under 21.
Ingen ungdomsrabatt, mängdrabatt, landsbygdsrabatt, färgrabatt eller SJ-rabatt. Och inga gratis matkuponger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in