2021-09-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
AB:s databas över dödade kvinnor, men vid maj 2018 finns inte Lena med!

325 DÖDADE KVINNOR:

Varför???

https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/chapter/dodade-kvinnor/

Den sista artikeln i Aftonbladets serie är från juli 2018, samt det sista mordet är i december 2020. Då var inte Stefan dömd eller friad. Kanske därför?
Senast redigerad av kusinvitamin65 2021-09-03 kl. 14:08.
Citera
2021-09-03, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ St*fan Davidss*n var inte ensam under Måndagskvällen den 14 Maj då L*na Wesstr*m bringades om livet genom en grov och brutal dödsmisshandel.

■ Någon var St*fan Davidss*n behjälplig.

■ Och enligt Kammaråklagaren Å*a H*ding, så har hon tidigare deklarerat för allmänheten, att St*fan Davidss*n hade ensam, eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m.

Fråga till @Avd9. Är det helt uteslutet ifrån din sida, att inte❗någon annan person varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.

HE HE HE HE !!

Kära @Jokermannen.

Jag har varit väldigt tydlig med vad jag är övertygad om, så därför är jag förundrad över din fråga.

Hanna är den som har absolut starkast motiv.
Hanna hade ett otroligt stort hat mot Lena.
Hanna har inget bärande alibi för tiden vid mordet.
Och Hanna var den som hoppades att Lena var död.
Jag är övertygad om att Hanna har deltagit i mordet på Lena.
Det grundar jag dels på ovan nämnda men även hur mordet har utförts.

Vanligtvis när en man mördar så brukar det inte användas mer våld än nödvändigt.
Exempelvis när en man skjuter nån så stannar det vid ett par skott sen räcker det.
När en man stryper någon så slutar mannen oftast när personen är död.
När dom slår ihjäl någon så slutar dom oftast efter efter 5, 6, 7, 8 slag i huvudet med tillhygge och när personen inte visar nåt livstecken så slutar dom.
Det räcker oftast med att personen dör och sen är det stopp.

När en kvinna dödar så ligger det oftast ett stort hat bakom, så när dom börjar döda så kan dom inte sluta, utan det övergår ofta till övervåld och nästan lemlästning av personen. Dom skär lite extra, petar ut ögon skär av kuken mm mm.
Det räcker ofta inte med att bara slå ihjäl eller skjuta eller hugga, för hugger dom så är det 40 hugg och skärningar, slår dom så räcker det inte med 5, 6, 7, eller 8 slag tills personen dör utan dom skall mosa personens ansikte.
En kvinnas hat & hämndkänslor gör att det ofta blir väldigt brutalt.
Personen skall inte bara dö utan personen skall förintas.
En kvinnas hat är en jävla drivkraft när våldet startar, till skillnad från en man som bara får jobbet gjort och sen är det bra.

Om vi då tittar på Lenas död.
Stefan är dubbelt så stor och stark som Lena och hade enkelt kunnat både brotta ner henne, strypt henne eller slagit ihjäl henne med 5, 6, 7, 8 slag med tillhygge.
En adrenalin-stinn Stefan hade ensamt kunna lösa detta själv utan att det hade hörts ett enda ljud.
Två hårda smällar i ansiktet, brottat ner henne och sen strypt henne.
Det hade tagit 30-60 sekunder sen hade hon varit borta.
Detta pågår i flera minuter med höga skrik.
Och kvar ligger Lena död.
MEN..Hon är inte ihjälslagen av en stor stark man med 5, 6, 7, 8 slag utan hon är totalt söndermosad med minst 17 slag. Hon blev inte bara dödad utan hon blev helt mosad och det tror inte jag att Stefan hade gjort om det var han.
Någon har inte nöjt sig med att bara slå ihjäl henne, utan någon har burit på det där enorma hatet att Lena skall totalt mosas.
Vem hade det där hatet mot Lena? Vem har fått 17 !! loggar raderade 2ggr ?? 1 slag för varje logg, vilket sammanträffande, va?
Stefan hade ingen anledning att bruka ett sånt övervåld.
Då finns det bara en kvar i min värld, och jag vet att många andra inte tycker som jag, men i min lilla värld så är det uppenbart att Hanna var med bakom planket.
Och det retar mig att hon kommer undan med det.

Hoppas du gillar mitt svar.
Citera
2021-09-03, 14:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu var det otroligt länge sedan jag lyssnade på VE, men det finns absolut studier/forskning som styrker sambandet mellan tidigare dödshot med ökad risk för mord, t ex här:

"Table 4 Danger assessment risk factors identified in the files of domestic
homicide perpetrators"

Threats to kill 51.4 %

Jag har för inte så länge sedan länkat och citerat från svenska bedömningsverktyg, som också pekar åt samma håll.

Det är väl självklart att alla som hotar med att döda någon inte gör det, men det är i samband med andra riskfaktorer som det blir allvarligare.

I det här fallet, finns ett skriftligt bevis, där Lena konfronterar SD med hans dödshot mot hennen och A, där SD erkänner genom att skriva att han inte är stolt över det (eller något ditåt).

Jag kan inte se att att ett sådant grafiskt dödshot där detaljer om blod och barn inte skulle visa på ett allvarligt hat och okontrollerad ilska mot mor/barn?

SD uppfyller flera av de andra kriterierna i bedömningslistan, så detta hot mot bakgrund till annat, gör att hotet är synnerligen allvarligt.

Tillägg:

Glömde källan:
"A Comparison of Domestic and Non-Domestic
Homicides: Further Evidence for Distinct Dynamics
and Heterogeneity of Domestic Homicide Perpetrators
"
Citera
2021-09-03, 14:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Det är något som jag känner till sedan ganska länge, det var någonting som jag fick reda på utanför själva förundersökningsprotokollet och när jag sedan därefter gjorde vissa jämförelser, då först, blev jag riktigt säker.

■ Någon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, detta var konnekterat till att L*na Wesstr*m skulle dödsmisshandlas bakom bullerplanket.

■ Från min sida sett råder det absolut ingen tvivel om att St*fan Davidss*n fick hjälp av en annan person.

Mvh/JM.

Eftersom du inte berättar vad du fått veta och vilka jämförelser du gjort så har vi ju ingen möjlighet att bedöma dina uppgifter. Om vi håller med dig i dina slutsatser eller inte.
Citera
2021-09-03, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Va?

Jag skrev att det vore intressant att få veta varför hon inte är med på ABs lista. Vad de har för motivering.

Du tror inte att hon kvalar in förstår jag, eftersom du tycker att det vore intressant, och vilken motivering de har.

Min tanke är att hon blivit bortglömd, eller att de inte tar med sådana mord som inte har utförts av make/sambo eller ex.

Jag tror inte för en sekund att anledningen är något spännande, intressant eller att orsaken på något sätt speglar Lenas egen roll i det hela, vare sig hon är pastor, har dålig moral eller har hotat att avslöja realtionen. Inga andra av dina egna anledningar till att du använder victim blaming mot Lena.

Nu rubricerade ju åklagarna SD som "närstående" till Lena, genom deras relation som varat i sex år på ett sätt som kan jämställas med "nära relation". Därför känns det märkligt att Lena inte är med i deras statistik.

https://www.bildtagg.se/bild/fccdz4thhqh8axkl98ao8ts
Citera
2021-09-03, 15:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Du tror inte att hon kvalar in förstår jag, eftersom du tycker att det vore intressant, och vilken motivering de har.

Min tanke är att hon blivit bortglömd, eller att de inte tar med sådana mord som inte har utförts av make/sambo eller ex.

Jag tror inte för en sekund att anledningen är något spännande, intressant eller att orsaken på något sätt speglar Lenas egen roll i det hela, vare sig hon är pastor, har dålig moral eller har hotat att avslöja realtionen. Inga andra av dina egna anledningar till att du använder victim blaming mot Lena.

Nu rubricerade ju åklagarna SD som "närstående" till Lena, genom deras relation som varat i sex år på ett sätt som kan jämställas med "nära relation". Därför känns det märkligt att Lena inte är med i deras statistik.

https://www.bildtagg.se/bild/fccdz4thhqh8axkl98ao8ts

Om jag hade tyckt det du skriver så hade jag skrivit det själv.

När jag läste om några av de andra kvinnorna så tyckte jag att det var märkligt att inte LW var med där också.

Därför tycker jag att det vore intressant att få veta varför hon inte är med.
Citera
2021-09-03, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förstod inte riktigt "helt öppet i loggarna" :

HD talar inte öppet till andra mer än till JG och sin chef att fortsatt kontakt (brott mot livslångt kontaktförbud) är orsak till skilsmässan.

Andra har hon skilda argument till, även att det inte beror på LW (BP och LH).
Detta par riskerar i högsta grad att prata med LW på event.

Om nu LW är glad över att skilsmässan inte beror på henne, så lär knappast SD fatta nåt han heller.
Tro och misstro är en sak, öppna kort från HD är nåt annat.

Det som LW tror återspeglas i sin tur via SD och vad han berättar:
Att HD (som är otrogen själv) ställt honom mot väggen då han snokar.
Hon påstår hon fått nog av att inte kunna lita på honom i den frågan.

Det som skiljer mellan SD och LW är frågan om att ligga med JS eftersom HD ljuger för SD.
LW tror hon hittat nytt, släppt och gått vidare.

En fråga till så jag inte missförstår.
Vart framkommer att SD skyller allt på LW?

Inte säker på att jag själv vet vad jag menar.

Om jag såg en gift man i mina kretsar under åren umgås och ränna runt mer med sin kvinnliga granne/kompis än med sin egen fru, då skulle iallafall jag reagera och bli misstänksam. För mindre än så har jag reagerat på liknande beteenden. Även om jag ej kan veta. Så intuitivt får jag en dålig magkänsla. Likadant i andra sammahang, nya beteenden, mönster. Något dolt under ytan, som ligger och pyr. Någon ljuger, man undrar varför. Någon smusslar, lägger sig på nya tider. Ngn är försvunnen från andra sänghalvan. Avvikelser. Någon kommer m blommor och presenter. Man fattar ett dubbelspel. Plötsligt åker exet och bor på hotell med sin bästa nya killkompis. Typ alla utom en aspie som SD fattar att något är fel, vanligtvis, tänker jag.

Vet inte exakt allt Hanna sagt av varierande art och inte sagt åt olika personer i loggar och face to face om motivet bakom separationen. Men jag tänker på ett allmängiltigt plan redan tidigare att alla som kände till sägnen om Stefans två fruar och misstänkte otroheten borde väl fatta, åtminstone i någon underförstådd mening. Till och med Lenas tonårsson N berättar i förhör att han och dotter E fattade ju så småningom enligt N att L och S låg m varandra, trots att Stefan hade en fru. Oavsett vad Hanna säger och vare sig hon dubbelspelar eller inte kan väl alla se utifrån sett:

1. En kvinna var sjuk, med två små barn.
Maken sågs ofta m en annan kvinna.
Han var troligtvis otrogen.

2. Frun piggnade till och efter några år separerade mannen och kvinnan.
Inte otroligt att makens otrohet, hade påverkat utfallet.

Utifrån sett är den tolkningen den rimligaste förklaringen. Även om Hannas dubbelspel är okänt för hela världen? Även om hon inga motiv gett till separationen, eller 1000 olika förklaringar, till olika personer.

Att S skyller Hs frånfälle på Lena står ingenstans, det är bara ännu en av mina spekulationer. Grundat på att Steffe hela tiden plockat russinen ur kakan och förväntat sig att Lena ska vara tacksam för att hon får slicka i sig kaksmulorna från golvet. Men istället börjar göra motvärn. Men han måste ju förstå, direkt eller indirekt att H lämnar honom pga otroheten/tillitsbrist. Alternativt för att han måste döda Lena, innan de kan återförenas? Uttalat eller outtalat?

S lät aldrig L ha ett rimligt krav, utan krävde total lydnad från henne. När hon mopsade sig för mycket, dödar han henne. Jag anser att han tog ihjäl henne för att han satte upp villkor, hon vägrade underordna sig. Men han förmår ju döda henne för han ser ner på henne. Han anser det är hennes beteende och fel att han måste döda henne. På så vis skuldbelägger han henne för hennes egen död. Annars tror inte jag man förmår döda en annan levande människa. Inte i den situation av triangeldrama de befinner sig i. Tror det är så han rättfärdigar mordet inför sig själv.

Ja, Lena tror H släppt och gått vidare. Men ändå i bakgrunden så hur många tror egentligen att H hade skilt sig bara för att H fått smak för livet, om otroheten aldrig inträffat, tänker jag? Hon bar ju på lyckliga-familjen drömmar. I tidigare loggar menar Lena att Hanna stannar hos Stefan, oavsett vad han gör, överger hon aldrig familje-skeppet.

Blev snurrigt, känner mig uppe i det blå.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-09-03 kl. 15:34.
Citera
2021-09-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD kom ju sent om sider på att det kanske var bra att försöka sig på nån form av alibi för tiden för mordet.

Det urartade i den skrivelse han författade på natten efter huvudförhandlingen i tingsrättens slut.
En cocktail av diverse men där 23:34 är med som en punkt där han både strukit under vissa delar av meningarna och dessutom skrivit ”viktigt” i marginalen bredvid.

Är det så att det är han som är mördaren så förstår man varför det var så ”viktigt” för honom att ha ”öppnat” datorn vid tiden för mordet.

På ett teoretiskt plan om man beakttar tidsaspekten så kan han ha rört datorn men det mesta talar för att det skett en rad automatiska händelser i datorn.

Ser att den här Larsa tar en hot take på fallet och lägger en del energi på att SD inte är mördaren.
I hens inlägg så nämns det här med synkronisering av Google Drive om och om igen. Det är inte vad som hänt i SD:s dator 23:34.

Google Docs som är ett dataprogram körs direkt i webbläsaren Chrome i SD:s fall.

Ett sån webbapplikation hämtar data från datorns minne. Kallat cache. Detta för att datorn inte ska behöva hämta Google Docs beståndsdelar (filer) från Googles servrar över nätet varje gång som webbapplikationen Google Docs startas.

Två olika filformat är det som laddas 23:34. Det är filer för Google Docs useende respektive funktion.

Det som hämtas 23:34 är filer från cacheminnet som bygger upp ordbehandlaren i Google Docs. Den kallas för Kix.

Så långt vet vi tack vare det som redovisas i fupen.

Vidare då så har webbläsaren Chrome som ”huserar” Google Docs en rad möjligheter för olika inställningar. Här haltar redovisningen i fupen.

Lika så så haltar redovisningen av vad som kronologiskt händer i datorn den dagen.

Redovisning finns i form av en tidslinje men det saknas data om när datorn vaknar till liv (locket öppnas eller den startas med på-knappen osv).

Sån aktivitet loggas i datorn med särskilda koder.

Sådan detaljerad info saknar ”vi” för att kunna utröna vad som hände i datorn.

Så det som hänt är fortfarande höljt i dunkel. Men det mesta talar för att datorn startat om efter t.ex en Windows-uppdatering. Med ”rätt” inställningar i datorn så uppdateras då webbsidan Google Docs i Chrome och vips alla filer som vi sett i listorna laddas från cache.

Vid mina tester så fick jag en viss fil som är med i listan från 20:29 och 23:34 att endast ladda efter att cacheminnet tömts. Manuellt eller genom schemalagd aktivitet.

SD hade Windows 7 installerat och det kan ha påverkat hur datorn hanterade allt ovan men summa summarum så tänker jag att åklagarna låg lågt med att forska vidare i det. Ovissheten stödde bara deras bevisning.

Försvaret i sin tur hade kunnat förstärka ”alibit” genom att faktiskt ta reda på de datorhändelser som skedde 23:34 men gjorde inte det även de av taktiska skäl antagligen.

Och SD spelade jätteförvånad att varken de eller åklagarna ville kika närmare på det…

Så vad gäller 23:34 så kan man ta reda på vad som hände i datorn men annars så har händelsen som den redovisas i fup och tingsrättsförhör ingen större betydelse för utfallet där.
De aktiviteter jag har sett i protokollet 23:34 är först Google docs involverad och sen fortsätter aktiviteterna med Google drives.
Det behövs aktiv handling för Google docs uppdateringar oxå.
Om vi antar hypotetiskt att Windows började helt plötsligt uppdatera efter mejlet och lyckades starta om datorn (utan att först fråga om det) vilket är iofs en hypotes med liten chans. Då skulle det ändå inte resultera i att webbläsaren startar och inte startar precis i ett läge som Google docs kommer igång och börjar uppdatera !
Jag tror inte att varken jag eller nån annan är villig att kalla det en normal aktivitet efter en uppdatering.
Att åkl har lagt en hel tid på att kalla över 50 personer till förhör och fråga dem allt mellan himmel och jord om avundsjuka historier, kärleksrelationer mm men inte fokuserat på vad som den misstänkte gjorde på mordnatten är väldigt tydlig för många bland annat för mig.
Om det var av intresse att ta reda på vad den misstänkte hade för sig runt omkring 23:30 då skulle åtminstone en grundlig undersökning av dator och mobil aktiviteter blivit beställt.
Så är inte fallet.
Det ör egentligen inte SDs uppgift att bevisa sin alibi vid tidpunkten för mordet utan det är åkl uppgift att visa att den misstänkte inte haft alibi.
Är detta bevisad? I mina ögon det är inte alls bevisad.
Tvärtom det finns många frågetecken runtomkring det.
IT expertens utlåtande är i princip värdelös. Det utesluter inte varken om aktiviteterna 23:34 var pga en aktiv handling eller inte.
Citera
2021-09-03, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Den sista artikeln i Aftonbladets serie är från juli 2018, samt det sista mordet är i december 2020. Då var inte Stefan dömd eller friad. Kanske därför?

Jamen, det har du rätt i. Så kan det förstås vara!
Citera
2021-09-03, 15:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Inte säker på att jag själv vet vad jag menar.

Om jag såg en gift man i mina kretsar under åren umgås och ränna runt mer med sin kvinnliga granne/kompis än med sin egen fru, då skulle iallafall jag reagera och bli misstänksam. För mindre än så har jag reagerat på liknande beteenden. Även om jag ej kan veta. Så intuitivt får jag en dålig magkänsla. Likadant i andra sammahang, nya beteenden, mönster. Något dolt under ytan, som ligger och pyr. Någon ljuger, man undrar varför. Någon smusslar, lägger sig på nya tider. Ngn är försvunnen från andra sänghalvan. Avvikelser. Någon kommer m blommor och presenter. Man fattar ett dubbelspel. Plötsligt åker exet och bor på hotell med sin bästa nya killkompis. Typ alla utom en aspie som SD fattar att något är fel, vanligtvis, tänker jag.

Vet inte exakt allt Hanna sagt av varierande art och inte sagt åt olika personer i loggar och face to face om motivet bakom separationen. Men jag tänker på ett allmängiltigt plan redan tidigare att alla som kände till sägnen om Stefans två fruar och misstänkte otroheten borde väl fatta, åtminstone i någon underförstådd mening. Till och med Lenas tonårsson N berättar i förhör att han och dotter E fattade ju så småningom enligt N att L och S låg m varandra, trots att Stefan hade en fru. Oavsett vad Hanna säger och vare sig hon dubbelspelar eller inte kan väl alla se utifrån sett:

1. En kvinna var sjuk, med två små barn.
Maken sågs ofta m en annan kvinna.
Han var troligtvis otrogen.

2. Frun piggnade till och efter några år separerade mannen och kvinnan.
Inte otroligt att makens otrohet, hade påverkat utfallet.

Utifrån sett är den tolkningen den rimligaste förklaringen. Även om Hannas dubbelspel är okänt för hela världen? Även om hon inga motiv gett till separationen, eller 1000 olika förklaringar, till olika personer.

Att S skyller Hs frånfälle på Lena står ingenstans, det är bara ännu en av mina spekulationer. Grundat på att Steffe hela tiden plockat russinen ur kakan och förväntat sig att Lena ska vara tacksam för att hon får slicka i sig kaksmulorna från golvet. Men istället börjar göra motvärn. Men han måste ju förstå, direkt eller indirekt att H lämnar honom pga otroheten/tillitsbrist. Alternativt för att han måste döda Lena, innan de kan återförenas? Uttalat eller outtalat?

S lät aldrig L ha ett rimligt krav, utan krävde total lydnad från henne. När hon mopsade sig för mycket, dödar han henne. Jag anser att han tog ihjäl henne för att han satte upp villkor, hon vägrade underordna sig. Men han förmår ju döda henne för han ser ner på henne. Han anser det är hennes beteende och fel att han måste döda henne.

Ja, Lena tror H släppt och gått vidare. Men ändå i bakgrunden så hur många tror egentligen att H hade skilt sig bara för att H fått smak för livet, om otroheten aldrig inträffat, tänker jag? Hon bar ju på lyckliga-familjen drömmar. I tidigare loggar menar Lena att Hanna stannar hos Stefan, oavsett vad han gör, överger hon aldrig familje-skeppet.

Blev snurrigt, känner mig uppe i det blå.

Innan HD begärde skilsmässa så kan man se i konversationerna mellan SD och LW att LW pressade hårt och hotade att berätta om den fortsatta relationen för HD.

Sedan plötsligt begär HD skilsmässa ändå utan att LW behövt göra allvar av sina hot. HD hade själv tagit reda på fakta.

Det var likadant våren -17. LW hotade och pressade SD men hon behövde inte berätta något för HD. HD avslöjade dem själv.

Jag tror att det är det hon menar med att det inte är hennes fel. Hon har inte avslöjat något. SD kan inte skylla på henne för att HD fått veta
Citera
2021-09-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Innan HD begärde skilsmässa så kan man se i konversationerna mellan SD och LW att LW pressade hårt och hotade att berätta om den fortsatta relationen för HD.

Sedan plötsligt begär HD skilsmässa ändå utan att LW behövt göra allvar av sina hot. HD hade själv tagit reda på fakta.

Det var likadant våren -17. LW hotade och pressade SD men hon behövde inte berätta något för HD. HD avslöjade dem själv.

Jag tror att det är det hon menar med att det inte är hennes fel. Hon har inte avslöjat något. SD kan inte skylla på henne för att HD fått veta

Ok, tack för förtydligande!

Ja, jag vet att L hotar S m ett avslöjande. Men H avslöjar saken på egen hand. Både första och andra gången, även om andra gången är okänd för både S och L. Men L vet ju att trots att Davidssons separerat, så fortsätter S att vilja dölja sin samvaro med Lena, för Hanna. Denna samvaro, som Lena hotar att avslöja i tiden kring mordet.

Tänker då mer på att det är en aning långsökt att utgå från att de senaste årens otrohet har nada och intet med att göra att det slutligen blir av en separation. Med tanke på allt Hanna tidigare ursäktat och varit överseende med i syfte att bibehålla kärnfamiljen och den sociala fasad de försökt upprätthålla?

Jag tror Stefan blev rejält tagen på sängen, att Hanna till slut lämnade huset och flyttade ut. Det var inte likt henne att avgöra sig i det ärendet: familjekonstellation. Där och då gick luften ur karln. Nu är han beredd att återställa ordningen till vilket pris som helst. Och Hanna skickar ju många hoppfulla signaler till honom om att det är en mycket möjlig utgång i framtiden. Hon både älskar och saknar honom. Tänker på honom och det gör henne varm.

Vid detta laget föraktar han Lena tillräckligt, för att tysta henne för alltid, tror jag.
Citera
2021-09-03, 16:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ok, tack för förtydligande!

Ja, jag vet att L hotar S m ett avslöjande. Men H avslöjar saken på egen hand. Både första och andra gången, även om andra gången är okänd för både S och L. Men L vet ju att trots att Davidssons separerat, så fortsätter S att vilja dölja sin samvaro med Lena, för Hanna. Denna samvaro, som Lena hotar att avslöja i tiden kring mordet.

Tänker då mer på att det är en aning långsökt att utgå från att de senaste årens otrohet har nada och intet med att göra att det slutligen blir av en separation. Med tanke på allt Hanna tidigare ursäktat och varit överseende med i syfte att bibehålla kärnfamiljen och den sociala fasad de försökt upprätthålla?

Jag tror Stefan blev rejält tagen på sängen, att Hanna till slut lämnade huset och flyttade ut. Det var inte likt henne att avgöra sig i det ärendet: familjekonstellation. Där och då gick luften ur karln. Nu är han beredd att återställa ordningen till vilket pris som helst. Och Hanna skickar ju många hoppfulla signaler till honom om att det är en mycket möjlig utgång i framtiden. Hon både älskar och saknar honom. Tänker på honom och det gör henne varm.

Vid detta laget föraktar han Lena tillräckligt, för att tysta henne för alltid, tror jag.

Ja, jag håller med.

Det måste ha blivit svårare och svårare för LW att intala sig att han älskade henne när han bara ville ha tillbaka HD.

Han sa till henne att han inte ville ha henne även om han inte fick tillbaka HD men det vägrade hon tro på.

Hon fyllde sin GC-logg med foton av sig själv tillsammans med andra män. Det hade fungerat tidigare. Han hade blivit svartsjuk och hon tolkade det antagligen som ett tecken på att han älskade henne. Men våren -18 så hjälpte det inte hur många andra hon hade sex med. Han ville bara ha tillbaka HD.

Om hon accepterat det och gått vidare så tror jag inte att hon blivit mördad.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-09-03 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in