2021-09-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Fyra skott i snabb följd: Bahnan.
Paus
Ett skott: Ziad

Ja, väldigt troligt.
Citera
2021-09-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tack. SVT skriver att 33- åringen dömdes hovrätten i juni 2018 till två års fängelse för grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott. I mars 2018 dömdes han för medhjälp till rån av en guldbutik i Luleå 2017 till fängelse i ett år och sex månader.

Han har inte lyckats vara fri några längre perioder. Verkar umgås med betydligt yngre personer än han själv.

Det är de domarna jag lade upp... Finns äldre domar, som inte återfinns på Lexbase eller i tingsrätternas träfflistor, som den här, men i princip alla visar bara att han brukat narkotika under väldigt lång tid:

Inga andra inblandade i domarna av intresse med andra ord.
Citera
2021-09-03, 13:53
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Jag saknar också någon till. Var det inte tre bilar som åkte från platsen?

HA behöver inte vara delaktiga i slutresultatet. Gänget på botten kan ha behövt lösa det själva. Upplösningen kanske överraskat HA också.

Och jag tror fortsatt att ett vapen dumpades med flit i tunneln. Platsen är alldeles för idiotisk. Syftet kan ha varit att sätta dit SV. Men det sista om SV bygger på en del av intenogs historia.

Tre bilar, enligt ett tidigt vittne:

En bil som far in mot stan och gångtunneln där en pistol hittas och två bilar som far iväg åt "nordväst". Enda vägen från Notviken som går åt nordväst är riksväg 97 som leder mot Boden där SVs mammas bil hittas utbrunnen.
https://www.expressen.se/nyheter/gymnasievannen-efter-mordet-chockerande/
Citera
2021-09-03, 14:19
Medlem
*li *hmed är tillsammans med BOs bästa vän. Lär bli lite dålig stämning nu.
Citera
2021-09-03, 14:20
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hon är VD för Bekel AB. Gissa inom vilken bransch? Jo anläggning, bygg och mark. Vet inget mer om bolaget. Finns på Handelsvägen i Luleå.
Enligt Mrkoll har de yngre förmågorna flyttat in i den här lägenheten för 48 veckor sedan och
den äldre för 7 veckor sedan.
Citera
2021-09-03, 14:32
Medlem
Citat:

En bil som far in mot stan och gångtunneln där en pistol hittas och två bilar som far iväg åt "nordväst". Enda vägen från Notviken som går åt nordväst är riksväg 97 som leder mot Boden där SVs mammas bil hittas utbrunnen.

Enligt Expressen:
Ett vittne såg tre bilar som du beskriver. Ett äldre par hörde skotten, varav det första skottet lät högre än de andra.
Tyder på två olika vapen, varav det ena dumpades i tunneln.

SV blev snabbt gripen vilket tyder på att spår åt hans håll hittades först. Alternativt vittnesuppgifter.
Om spår? Kom de från vapnet i tunneln? Eller var det bara att hans mors bil som han disponerade brunnit i Boden?
Citera
2021-09-03, 14:35
Medlem
Citat:

Nja. De drog väl längs mjölkuddsvägen, rakt över 97an och vidare till Porsön. Gissar jag.

Den uppbrända bilen, hur kommer den in i bilden? Ett villospår i tråden?
Citera
2021-09-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja. De drog väl längs mjölkuddsvägen, rakt över 97an och vidare till Porsön. Gissar jag.

Den uppbrända bilen, hur kommer den in i bilden? Ett villospår i tråden?

Bilen står omnämnd i NSD (betalsida) och omnämns tidigare i tråden. Tråden klargjorde att det var en sådan bil SVs mor ägde och SV använde.
Citera
2021-09-03, 14:47
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampel
*li *hmed är tillsammans med BOs bästa vän. Lär bli lite dålig stämning nu.

Namn?
Citera
2021-09-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Bilen står omnämnd i NSD (betalsida) och omnämns tidigare i tråden. Tråden klargjorde att det var en sådan bil SVs mor ägde och SV använde.

Ja att en uppbränd bil har funnits är ju klart. Det som är åtminstone en smula osäkert är väl bilens identitet. Tråduppgift från nyreggad utan bild.
Citera
2021-09-03, 15:06
Medlem
Bra att Polisen har låtit utredningen ha sin stilla gång. Det är väl främst hur kopplingarna ser ut som är intressant nu. Och naturligtvis motivet. Verkar vara invecklat. Jag tror det inte var tänkt att bli ett mord från början.
Citera
2021-09-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja att en uppbränd bil har funnits är ju klart. Det som är åtminstone en smula osäkert är väl bilens identitet. Tråduppgift från nyreggad utan bild.

Ja. Tråden kunde inte fastställa identitet på bilen. Bara typ tror jag. Bilen brann samma natt som mordet.
Osannolikt att någon skulle bli förbannad på sin bil för att den inte startar mitt ute i skogen utanför Boden nattetid och elda upp fanskapet bara några timmar efter mordet i Luleå. 😊
Brända bilar används ju för att göra av med kläder, handskar mm för att röja undan krut- och DNA-bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in