2021-09-03, 13:53
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Då kan man inte dricka vanlig Pepsi längre. Skulle avnjuta en burkläsk idag och efter första klunken känner jag en märklig sötma. Kollar innehållsförteckningen, och helt sonika har nu Pepsi beslutat sig för att trycka i syntetiskt skit i sin vanliga läsksort. Både acesulfam-K samt sukralos ingår nu i ingredienserna, men även socker. Burken ser exakt likadan ut, förutom ingrediensförteckningen och tabellen över näringsvärdet.

Hade jag velat ha sötningsmedel i läsken hade jag köpt Pepsi Max.

Bojkott och framöver blir det vanlig Coca-Cola.

Era tankar kring detta?

Coca-Cola är en no go efter deras woke skandal. De hatar ju vita på deras företag så
Citera
2021-09-03, 14:02
Bannlyst
Citat:
Då kan man inte dricka vanlig Pepsi längre. Skulle avnjuta en burkläsk idag och efter första klunken känner jag en märklig sötma. Kollar innehållsförteckningen, och helt sonika har nu Pepsi beslutat sig för att trycka i syntetiskt skit i sin vanliga läsksort. Både acesulfam-K samt sukralos ingår nu i ingredienserna, men även socker. Burken ser exakt likadan ut, förutom ingrediensförteckningen och tabellen över näringsvärdet.

Hade jag velat ha sötningsmedel i läsken hade jag köpt Pepsi Max.

Bojkott och framöver blir det vanlig Coca-Cola.

Era tankar kring detta?

Låter mer som att du sprider propaganda åt juden Coca-Cola. Kollade nyss 10 burkar i 3 butiker och det är klart du kör propaganda. Du har heller inget bildbevis utan bara din anekdot.
Citera
2021-09-03, 14:05
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ja, vafan Gösta. Så illa ställt med det kognitiva är det inte ännu.

https://i.ibb.co/ZXXxYFS/10210.jpg

Tydligen är jag först då. Breaking news, fuckers!

Bäst före datum? Ledtråd till när den är producerad.
Citera
2021-09-03, 14:12
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn.Sweden
Låter mer som att du sprider propaganda åt juden Coca-Cola. Kollade nyss 10 burkar i 3 butiker och det är klart du kör propaganda. Du har heller inget bildbevis utan bara din anekdot.

Bild + inklippt svar från kundtjänst missade du?
Citera
2021-09-03, 14:12
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Kan det ha och göra med andra länders sockerskatt? Svenska varianter av många läsksorter innehåller redan mer socker än i många andra europeiska länder. Kan det vara som så att Pepsi beslutat att ha en variant för hela Europa för att det blir billigare?

Precis vad jag tänkte att det kan gälla sockerskatten som många efterfrågar nu, att byta till ett annat europeiskt recept är kanske ett sätt att förbereda sig inför det.

Otroligt korkat att smyga med det, om jag ska dricka något onyttigt ska det åtminstone BARA innehålla naturligt socker, OCH smaka gott.
Citera
2021-09-03, 14:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Lidl gjorde ju samma sak med sin cola. Men efter mycket protester så blev det hederligt socker igen.

Köp Freeway Cola och bli glad!

Citera
2021-09-03, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Lidl gjorde ju samma sak med sin cola. Men efter mycket protester så blev det hederligt socker igen.

Köp Freeway Cola och bli glad!

Smakar inte Freeway som diabetes?
Citera
2021-09-03, 14:18
Medlem
sisterjones kan förklara - man började med sockerfritt som bantningsmedel o för diabetiker
kostade meer - var som det var.

Sen har sockret blivit dyrare o då propagerar men för större profit

Nu har det tydligen gått därhän att man har socker men stryper sockret o blandar ut
med sötningsmedel - har inte detta problem eftersom jag köper premiumläsk - kostar
därefter men är gott o bio - dricker nu galvanina
Citera
2021-09-03, 14:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Smakar inte Freeway som diabetes?
Vet inte hur diabetes smakar, men Freeway tycker jag är den bästa colan på marknaden, innan var den nummer 2 efter Pepsi , men när nu Pepsi fular sig med sötningsmedel så kan Pepsi hoppa och skita.
Citera
2021-09-03, 14:21
Bannlyst
Citat:
Vet inte hur diabetes smakar, men Freeway tycker jag är den bästa colan på marknaden, innan var den nummer 2 efter Pepsi , men när nu Pepsi fular sig med sötningsmedel så kan Pepsi hoppa och skita.

Så Pepsi är godare enligt dig om vi ignorerar denna Kalle Svensson hysterin för lite sötningsmedel med sockret medans Kalle Svensson trycker i sig anti-depressiva och huvudvärkstabletter så fort littån "nyser".

Böj ner huvudet så att jag kan fläta till dig.
Citera
2021-09-03, 14:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Så Pepsi är godare enligt dig om vi ignorerar denna Kalle Svensson hysterin för lite sötningsmedel med sockret medans Kalle Svensson trycker i sig anti-depressiva och huvudvärkstabletter så fort littån "nyser".

Böj ner huvudet så att jag kan fläta till dig.
Läs mitt inlägg en gång till.
Citera
2021-09-03, 14:25
Bannlyst
Citat:
Läs mitt inlägg en gång till.

Håll käften och lyssna. Du säger Pepsi inte lägre är nummer 1 pga innehållet inte smaken så smakmässigt om du inte vetat hade Pepsi fortsatt varit din favorit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in