Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Tänk vad jäkla kul dom har med detta nya projekt. Livet antagligen heltrist, Benny med sin skruvade, svindyra galopphästhobby, Björn med alla meningslösa projekt där han ofelbart blir ovän med kommuner, grannar och alla andra, Agneta i sin folkskygga eremittillvaro och Frida i sin sömniga mallorca-by. Gäsp, snart dör vi.
Istället detta ohyggliga pådrag, skriva nya låtar, göra häftiga avatarer med George Lucasbolag, spela in musik med världens musikerelit, känna nerven när låtarna sitter, intervjuer, TV, radiostationer, röda mattan utrullad överallt, överlyckliga fans, i topp i all världens nyhetsmedia. Tristessen utbytt mot en sagolik hype, livet deluxe mitt i strålkastarljuset.
Tror dom flesta skulle bytt om dom hade chansen samt en obegränsad sparbössa.
+1 på ovan.
Jag tror helt enkelt dom gör detta för att det är kul, stålarna är nog sekundära.
B&B har ju gjort massor av projekt, A&A har ju gjort en del soloprylar och njutit av livets goda.
Det startade med ABBA och jag kan tänka mig detta blir lite av ett crescendo. En stor final där dom gör en sista riktigt stor sak, återförenas i ABBA som så många vill och önskar.
B&B gör inget halvdant. Bägge har absolut tagit höjd för detta ska bli bra och det klarar dom av. Det kommer inte bli något fiasko, tvärt om det kommer hypas så inihelvete över hela världen. Alla jämförelser med andra band bleknar. Gilla det dom gör eller inte och det helt enkelt eftersom hela musikvärlden har väntat i 40 år på detta och det dom nu gör är helt nytt.
Tro mig, ABBA skriver helt ny musikhistoria just nu på samma sätt som tex. Michael Jackson gjorde 1983 med Billie Jean. Beatles som chockerade början på 60-talet med sitt "långa hår" och Elvis höftvickningar som fick moralisterna att gå i taket på 50-talet i USA.
Vi kommer prata om det här i minst 40 år till och säg vilken artist eller band av idag som kommer lyckas med det.