Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Mannen kan inte kräva abort.
Det kan han väl, därmed inte sagt att han får igenom sitt krav. Påföljden här om kvinnan inte efterlever kravet är att barnet inte ska få pengar från sin pappa till mat, kläder och husrum, och pappan ska gömma sig för kronofogden resten av livet för att slippa hjälpa sitt barn.
Citera
2021-09-03, 11:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det kan han väl, därmed inte sagt att han får igenom sitt krav. Påföljden här om kvinnan inte efterlever kravet är att barnet inte ska få pengar från sin pappa till mat, kläder och husrum, och pappan ska gömma sig för kronofogden resten av livet för att slippa hjälpa sitt barn.

Dvs. hans krav saknar betydelse så varför surrar du om det? Kan pappan inte betala underhåll så går staten in.
Citera
2021-09-03, 11:48
Avslutad
Citat:
Varför upprepar du hela tiden frågor som du redan fått svar på, är du senil?
Det var ingen fråga det var bara ett konstaterande så att jag förstod att jag fattat det rätt.

Då kanske ett land som Afghanistan skulle passa dig bättre, där har de visserligen fler skjutningar men tillhandahåller inte abort så det borde ju uppväga.
Citera
2021-09-03, 11:51
Avslutad
Citat:
Dvs. hans krav saknar betydelse så varför surrar du om det? Kan pappan inte betala underhåll så går staten in.
Ja det var det jag tyckte du skulle förtydliga att du förväntar dig att då ska samhället betala för att kvinnan inte hörsammar mannens krav.

Och om hon hörsammar, vem betalar aborten då?
Citera
2021-09-03, 11:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det var ingen fråga det var bara ett konstaterande så att jag förstod att jag fattat det rätt.

Då kanske ett land som Afghanistan skulle passa dig bättre, där har de visserligen fler skjutningar men tillhandahåller inte abort så det borde ju uppväga.

Det är kvinnorna som ser till att vi både har aborter och som massimporterar dem som skjuter. Dessutom leder denna massimport till att det blir som Afghanistan här, ingen behöver alltså flytta dit. Tids nog kommer de vrida klocka tillbaks för kvinnorna här också, snart är hedersmord av olydiga kvinnor accepterat.
Citera
2021-09-03, 11:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja det var det jag tyckte du skulle förtydliga att du förväntar dig att då ska samhället betala för att kvinnan inte hörsammar mannens krav.

Och om hon hörsammar, vem betalar aborten då?

Varför ska samhället betala?
Citera
2021-09-03, 12:00
Avslutad
Citat:
Varför ska samhället betala?
Nä exakt. Men det lät ju som att du inte såg det som ett problem om pappan inte känner för att betala för att barnet skulle få mat, kläder och husrum för att då går samhället in. Är inte det ett jätteproblem?

Och vem ska betala aborten om kvinnan hörsammar mannens krav på att hon ska göra abort?
Citera
2021-09-03, 12:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nä exakt. Men det lät ju som att du inte såg det som ett problem om pappan inte känner för att betala för att barnet skulle få mat, kläder och husrum för att då går samhället in. Är inte det ett jätteproblem?

Och vem ska betala aborten om kvinnan hörsammar mannens krav på att hon ska göra abort?

Nej det är inte så det fungerar, samhället betalar idag som jag skrev.
Varför hittar du för övrigt på att pappor gömmer sig och inte betalar, det måste vara extremt ovanligt för svenska pappor.
Citera
2021-09-03, 12:10
Avslutad
Citat:
Nej det är inte så det fungerar, samhället betalar idag som jag skrev.
Varför hittar du för övrigt på att pappor gömmer sig och inte betalar, det måste vara extremt ovanligt för svenska pappor.
För att Stor-men-snabb skrev att han uppmanade alla pojkar och män att göra klart för kvinnan att om hon blev gravid var det abort som gällde och att om hon inte hörsammade det skulle han inte betala ett öre till barnet. För att slippa betala så gömmer man pengar för kronofogden.

Nu frågade stor-men-snabb mig om jag tyckte samhället skulle betala för aborten, jag svarade att för min del kunde man lika gärna betala själv eftersom det bara kostar nån tusenlapp. Sen frågade jag honom vem han i sin tur tyckte skulle betala för HANS förslag varpå du kom in och sa att det är inget problem för det betalar samhället.

Stor-men-snabb verkar dock inte vilja svara.
Citera
2021-09-03, 12:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
För att Stor-men-snabb skrev att han uppmanade alla pojkar och män att göra klart för kvinnan att om hon blev gravid var det abort som gällde och att om hon inte hörsammade det skulle han inte betala ett öre till barnet. För att slippa betala så gömmer man pengar för kronofogden.

Nu frågade stor-men-snabb mig om jag tyckte samhället skulle betala för aborten, jag svarade att för min del kunde man lika gärna betala själv eftersom det bara kostar nån tusenlapp. Sen frågade jag honom vem han i sin tur tyckte skulle betala för HANS förslag varpå du kom in och sa att det är inget problem för det betalar samhället.

Stor-men-snabb verkar dock inte vilja svara.

Du brukar konsekvent vantolka det andra skriver så dina tolkningar sätter jag inte tillit till. I vilket fall som helst är detta inget problem eftersom det är extremt ovanligt att svenska män håller sig undan och att dessutom staten går in om det skulle hända.
Citera
2021-09-03, 12:23
Avslutad
Citat:
Du brukar konsekvent vantolka det andra skriver så dina tolkningar sätter jag inte tillit till. I vilket fall som helst är detta inget problem eftersom det är extremt ovanligt att svenska män håller sig undan och att dessutom staten går in om det skulle hända.
Så här skrev han, och sen att när kronofogden kom kunde man gömma sina pengar för att slippa betala.
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Mitt råd till alla pojkar och män är att vara 'buffel' från dag ett. Förklara vänligt men bestämt att du inte tolererar svek och lurendrejeri. Svara direkt på hennes "..jag skulle aldrig" med "det spelar ingen roll vad du säger nu, jag pratar om framtiden". Förklara att om du inte vill ha barn och hon vill så kommer du gå därifrån. Har ni använt preventivmedel (givetvis om du inte vill ha barn) och det har fallerat så är det abort som gäller. Om HON beslutar att helt plötsligt vända på klacken och vill ha barnet är det hennes beslut. Men då är det enbart hennes ansvar med. Du kommer se till att inte betala ett öre trots lag och diverse beslut.

Så klart att du ska tjafsa emot om någon ifrågasätter detta.
Citera
2021-09-03, 12:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så här skrev han, och sen att när kronofogden kom kunde man gömma sina pengar för att slippa betala.

Så klart att du ska tjafsa emot om någon ifrågasätter detta.

Som vanligt gjorde du en vantolkning som ligger långt ifrån verkligheten ipsi, dessutom gäller det jag skre:

"I vilket fall som helst är detta inget problem eftersom det är extremt ovanligt att svenska män håller sig undan och att dessutom staten går in om det skulle hända."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in