Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det skribenten hänvisar till att "rätten" till abort ska vara kvinnans, men kostnaderna ska täckas av samhället.

Det är lite så sjukvården fungerar i Sverige. Du vet, man betalar skatt som sedan ska gynna alla människor i landet om man till exempel behöver sjukvård.
Citera
2021-09-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Det är lite så sjukvården fungerar i Sverige. Du vet, man betalar skatt som sedan ska gynna alla människor i landet om man till exempel behöver sjukvård.

Sjukvård, ja. Diskussionen blir i så fall vad det innefattar. För mig personligen så innefattar det inte dödande av foster av bekvämlighetsskäl, men det är man ju ganska ensam om tyvärr.

Återigen var det bara ett klargörande av ett ganska förvirrande inlägg.
Citera
2021-09-03, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
För min det kan man gärna betala själv, det handlar om nån tusenlapp.

Problemet är att den som inte har råd med den lilla kostnaden knappast har råd att ha barn heller så då blir det billigare lr samhället att stå för aborten.

Vem hade du själv tänkt skulle betala aborten när mannen kräver den och om hon inte gör det vägra att betala för barnets försörjning och gömma sig för kronofogden? Mannen?

Edit: förlåt, trodde jag svarade stor-men-snabb, men han kanske vill svara ändå.

Bra, en liten gnutta konsekvens från dig. Kan det vara fredagshumöret?
Citera
2021-09-03, 11:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow

Det här är inte sjukvård, det är avrättning. Dvs. raka motsatsen mot sjukvård.
Citera
2021-09-03, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Bra, en liten gnutta konsekvens från dig. Kan det vara fredagshumöret?
Och vem tycker du ska betala när mannen kräver att kvinnan ska göra abort och om hon inte gör det ska han gömma sig för kronofogden så att inte öre av hans pengar går till att försörja hans barn?
Citera
2021-09-03, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Vad mig anbelangar så tycker jag inte kostnaden är något att bry sig om, jag väljer att helt enkelt inte umgås med kvinnor som väljer att genomgå denna procedur. Oavsett hur det betalas. Tänkte bara hoppa in i tråden och försöka förklara hur jag tolkade inlägget.

Jag tycker väl egentligen detsamma men som argument duger det gott att peka på hyckleriet.. Nu klarade ju sig SnippertIpsi sig bra denna gången med ett osedvanligt konsekvenstänk..

Vad gäller umgås med kvinnor som aborterar så kan jag inte påstå att jag väljer bort någon i bekanskapskretsen p.g.a. de genomgått abort. Ej heller väljer jag per automatik bort sexualförbrytare eller annat patrask heller. Jag är inte högaffeltypen helt enkelt. Alla får en chans att förklara sig. Men, i mitt 60-åriga liv har de ej heller klarat sig länge utan att göra bort sig så det där brukar lösa sig fort.
Citera
2021-09-03, 11:38
Avslutad
Citat:
Och vem tycker du ska betala när mannen kräver att kvinnan ska göra abort och om hon inte gör det ska han gömma sig för kronofogden så att inte öre av hans pengar går till att försörja hans barn?

Ge upp. Jag hugger inte. Sitter med en eftermiddags G&T och är inte på det humöret.
Citera
2021-09-03, 11:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Mannen kan inte kräva abort.
Citera
2021-09-03, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det finns mycket sjukt i det svenska samhället, vi bryr oss inte om att allt fler dödas och du upprepar din felaktighet att samhället försöker motverka skjutningar. I båda fallen är det kvinnornas fel.
Så för din del är det kvittar det om grannarna låter kulorna vina runt öronen på dig och din familj när ni vistas ute eller om grannarna gör abort.

Same, same.
Citera
2021-09-03, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ge upp. Jag hugger inte. Sitter med en eftermiddags G&T och är inte på det humöret.
Jag svarade på vem jag tyckte ska betala och det kan du gott göra också.
Citera
2021-09-03, 11:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så för din del är det kvittar det om grannarna låter kulorna vina runt öronen på dig och din familj när ni vistas ute eller om grannarna gör abort.

Same, same.

Varför upprepar du hela tiden frågor som du redan fått svar på, är du senil?
Citera
2021-09-03, 11:42
Avslutad
Citat:

Mannen kan inte kräva abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in