2021-07-07, 10:57
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Att kvinnor helt spontant utbrister, "JAG ÄR MED BARN", när de får reda på att de är befruktade, inte "JAG ÄR MED FOSTER" , får vi ta som en täckning för att livet i magen de facto är ett barn!

Precis som man säger att man planterar ett träd när man egentligen bara har planterat ett frö. Ett frö växer till ett träd men ett frö är inget träd. En zygot är inget barn. Kvinnor utbrister sällan "jag är med människa". Betyder det att barn inte är människor?
Citera
2021-07-07, 11:17
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Vad är det som är så märkligt med att barnet i livmodern är del av mannens kropp?

För att fostret helt enkelt inte är på något sätt kopplad till mannens kropp. Du säger ju själv att fostret är en unik individ. Varför skulle du få göra anspråk på en annan människas kropp? Kan jag hävda att du är en del av min kropp?
Citera
2021-07-07, 12:27
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobonauten
Precis som man säger att man planterar ett träd när man egentligen bara har planterat ett frö. Ett frö växer till ett träd men ett frö är inget träd. En zygot är inget barn. Kvinnor utbrister sällan "jag är med människa". Betyder det att barn inte är människor?

Människobarnet är ett stadium efter sädescellen, zygoten, morulan och blastocysten!
Citera
2021-07-07, 12:29
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
För att fostret helt enkelt inte är på något sätt kopplad till mannens kropp. Du säger ju själv att fostret är en unik individ. Varför skulle du få göra anspråk på en annan människas kropp? Kan jag hävda att du är en del av min kropp?

Människobarnet är ett resultat av att sädescellen (en del av mannens kropp) befruktar äggcellen!
Citera
2021-07-07, 12:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Vilket klargörande, kapten självklar, med besättning!

Nu till förlängningen av trådens rubrik.
Ska pappan straffas, eller ska han helt exkluderas i alla beslut som har med barnet att göra, som i Sverige?
Han har noll reproduktiva rättigheter från befruktning till födsel och en stund efter den.

Under denna tid har kvinnan RÄTT att avsluta livet som hon behagar.
Vare sig han vill det eller inte. Enligt lagstiftaren är det "hennes kropp", men det är det ju inte.
Det är ett helt nytt liv som gror därinne, en blivande människa som delar mammans och pappans DNA på gott och ont.

Det tror jag inte vi kommer åt.
Men...

Jag är för tanken att lika länge som kvinnan har rätt att bestämma om hon ska ha barn eller inte, ska mannen få bestämma om han vill ha barn eller inte.

Det är ju inte så att han måste döda för den rätten.
Men han borde få friskriva sig från allt ansvar om han inte vill och kvinnan väljer att behålla det.

Det vore en modern lösning på ett mycket gammalt problem.
En mänsklig rättighet, precis som kvinnor anser att aborten ska vara.
Citera
2021-07-07, 12:38
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Hade du varit min son hade jag bett dig kalla mig gud, och sen hade du fått en smäll.

Vore jag religiös, hade jag behandlat dig old testament style.
Citera
2021-07-15, 16:08
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Människobarnet är ett resultat av att sädescellen (en del av mannens kropp) befruktar äggcellen!

Ingen förnekar det. Spermien är dock inte längre del av din kropp när den lämnat kroppen. Dessutom blir den inte någon del av barnet.
Citera
2021-07-16, 09:20
Medlem
Om en man gör en kvinna gravid mot hennes vilja, dvs genom våldtäkt, ska han givetvis straffas. Detta är dessutom den enda gången då jag kan tänka mig att stödja abort, då jag aldrig kan se hur livet skulle bli bra för någon av de inblandade. Mamman måste uppfostra ett barn vars pappa har våldtagit henne. Barnet måste växa upp med en våldtäktsman till pappa, och pappan kommer givetvis inte hjälpa mamman eller barnet med någonting.

Men, om ts pratar om ett helt vanligt samlag, tycker jag inte att mannen ska straffas. Detta är ännu en situation där män och kvinnor är OLIKA. Hur jämlikt ett samhälle än blir enligt lagen, på arbetsplatser och annat, är det fortfarande kvinnor som bestämmer om ett samlag ska genomföras eller ej. Detta är en makt som kvinnor har, och som män absolut inte har. För att en kvinna inte ska kunna få till ett samlag precis när hon vill, måste hon vara extremt oattraktiv. Även i de fallen finns det män från Afrika som tänder på extrem fetma. Kort sagt, det är kvinnor som avgör om du som man ska ha sex eller ej. Den som påstår annat är antingen en man med väldigt hög status (som tex en känd skådespelare med mycket pengar) eller en naiv man.

I och med att det är kvinnor som har denna makten, blir det automatiskt även deras ansvar när de blir gravida. Om vi dessutom utgår ifrån hur lite män har att säga till om efter att en kvinna har fött deras barn, blir det ännu tydligare. Kvinnor får nästan alltid vårdnaden om barnen. De kan dessutom flytta vart de vill med barnen, och pappan måste helt enkelt följa efter om han vill träffa sina barn. Pappan måste också betala underhåll. Så länge män inte har något att säga till om när det gäller sex (vilket är kopplat till biologi och inte går att förändra) och mycket annat efter att deras barn är födda, tycker jag inte att det är det minsta lilla orimligt att lägga ansvaret för graviditet på kvinnan (så länge det inte handlar om en våldtäkt, givetvis. En riktig våldtäkt alltså. Inte en trams-våldtäkt utifrån "samtyckeslagen").
Citera
2021-07-16, 09:38
Bannlyst
Människor är äckliga djur som förtjänar att dö . De blir inte mindre äckliga för att de ligger inne i ens organ och parasiterar på ens kropp .
Citera
2021-07-16, 10:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Om abort vore olagligt så vore det självklart att även mannen straffas men bara mannen verkar tämligen ologiskt.

Som det är nu där män och barn inte har några rättigheter alls utan man ha gjort kvinnan till gud så är det givetvis kvinnan ansvar och fel till 100%. Så feminister kan inte gorma om mäns krig när kvinnor dödar 50 miljoner bebisar om året och du har helt rätt ts, ingenting kommer bli bättre med värden så länge dom mest oskyddade förblir dom som också är ok att döda precis hur man vill och av vilken sinnessjuk anledning man vill.

Kvinnors empati räcker dock bara till kvinnan själv.
Citera
2021-07-17, 22:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Om abort vore olagligt så vore det självklart att även mannen straffas men bara mannen verkar tämligen ologiskt.

Som det är nu där män och barn inte har några rättigheter alls utan man ha gjort kvinnan till gud så är det givetvis kvinnan ansvar och fel till 100%. Så feminister kan inte gorma om mäns krig när kvinnor dödar 50 miljoner bebisar om året och du har helt rätt ts, ingenting kommer bli bättre med värden så länge dom mest oskyddade förblir dom som också är ok att döda precis hur man vill och av vilken sinnessjuk anledning man vill.

Kvinnors empati räcker dock bara till kvinnan själv.
Mannen straffas oavsett om barnet föds eller inte.
Antingen är det han som satt denna förlägenhet i kvinnan och har det ekonomiska ansvaret till barnet är giftasmoget själv, eller så är det hans fel att hon blev gravid.
Att hon har 59 preventivmedel att tillgå och han endast ett och att avstå, är för del inte ett tecken på något alls.

För mig är det solklart. Den medicinska framgången för män de senaste decennierna har varit att få ett hårdare stånd, så att han "alltid är redo".

Det är hans enda jobb. Han är ju som bekant en vandrande dildo och en bankomat och i bästa fall är han en god allierad för kvinnor och offrar sitt liv för vem som helst av prinsessorna, när de hamnar i nöd, för det gör de konstant.
Och ve den som försöker belägga dem med något som helst eget ansvar.
Citera
2021-07-18, 05:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Mannen straffas oavsett om barnet föds eller inte.
Antingen är det han som satt denna förlägenhet i kvinnan och har det ekonomiska ansvaret till barnet är giftasmoget själv, eller så är det hans fel att hon blev gravid.
Att hon har 59 preventivmedel att tillgå och han endast ett och att avstå, är för del inte ett tecken på något alls.

För mig är det solklart. Den medicinska framgången för män de senaste decennierna har varit att få ett hårdare stånd, så att han "alltid är redo".

Det är hans enda jobb. Han är ju som bekant en vandrande dildo och en bankomat och i bästa fall är han en god allierad för kvinnor och offrar sitt liv för vem som helst av prinsessorna, när de hamnar i nöd, för det gör de konstant.
Och ve den som försöker belägga dem med något som helst eget ansvar.

Mitt råd till alla pojkar och män är att vara 'buffel' från dag ett. Förklara vänligt men bestämt att du inte tolererar svek och lurendrejeri. Svara direkt på hennes "..jag skulle aldrig" med "det spelar ingen roll vad du säger nu, jag pratar om framtiden". Förklara att om du inte vill ha barn och hon vill så kommer du gå därifrån. Har ni använt preventivmedel (givetvis om du inte vill ha barn) och det har fallerat så är det abort som gäller. Om HON beslutar att helt plötsligt vända på klacken och vill ha barnet är det hennes beslut. Men då är det enbart hennes ansvar med. Du kommer se till att inte betala ett öre trots lag och diverse beslut.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-07-18 kl. 06:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in