Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 23:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej det är inte jämställt att tvinga en kvinna till abort. Nej, det är inte jämställt att tvinga en kvinna att vara gravid och föda barn. Den dag man och kvinna kan välja vem av dem som ska vara gravid och föda barn, den dagen kan både man och kvinna vara med och fatta beslutet.

Jag har inte föreslagit det du skriver, läs igen om du tror det.
Sluta värna mördaren och värna brottsoffret istället för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så om du får välja mellan det oskyldiga barnets rätt och pappans rätt så ser du pappans rätt som viktigare. Då kan barnet få ruttna bort bäst det vill.

Nej jag värnar som sagt barnets chanser att överleva med förslag 1 och 2. Om dessa förslag inte går igenom värnar jag jämställdhet mellan mamma och pappa. Varför är du både emot att värna barnets liv och jämställdhet?
Citera
2021-09-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
När de är så blodtörstiga att de vill döda sitt eget barn även med olagliga metoder så bör vi nog inte bry oss överdrivet om dessa mördare. I Sverige ömmar vi ofta mer för brottslingen än för offret men det bör ändras.

Det handlar inte om "Blodtörst". Det kan handla om en fattig, ung kvinna (i ett annat land) som inte skulle kunna ge sitt barn ett drägligt liv och inte sig själv heller om hon föder barnet. Mannen vill inte ta sitt ansvar och har dragit och med det kommer det även en skam för kvinnan gällande ett utomäktenskapligt barn.

Det kan handla om en kvinna (i Sverige) som inte känner sig redo alls för att bli mamma och mannen som gjort henne gravid har klart och tydligt sagt att han inte vill ha barn. Hade han velat ha barn, hade hon kanske övervägt att behålla barnet, men nu gör hon abort istället, eftersom mannen inte vill ha barnet och hon inte känner sig redo att bli ensamstående mamma.

Det kan handla om en 15-åring som blev med barn och som själv känner sig som ett barn/faktiskt är ett barn.

Det kan handla om en 43-åring som redan har 5 barn och som är nyseparerad och har en dålig relation i nuläget till sitt ex (och far till hennes 5 barn) som upptäcker att hon väntar ett 6:e barn med exet. Hon har varken råd eller tid eller ork för ytterligare ett till barn och inte som relationen till exet ser ut...

Det kan handla om en 20-åring som blivit med barn med en 17-åring och ingen av dem känner sig redo för barn då de inte r klara med sina utbildningar/fortfarande bor hos sina föräldrar/inte har någon fast inkomst etc. och där 17-åringen i princip hotar att ta sitt liv eller hennes liv om hon inte gör abort.

Det kan handla om en kvinna som blivit svårt misshandlad av sin pojkvän och upptäcker att hon väntar barn med honom.

Det kan handla om en kvinna som helt enkelt inte vill vara ensamstående mor, men inser att det är vad hon kommer bli om hon föder barnet. Hon har dessutom dålig ekonomi. Så hon väljer abort, för hon känner att hon inte kommer kunna ge sitt barn det ett barn behöver.

Och så vidare.
Citera
2021-09-03, 23:52
Medlem
Citat:

Om mannen motsäger sig abort, så tvingas kvinnan till graviditet och förlossning enligt ditt förslag.
Citera
2021-09-03, 23:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Om mannen motsäger sig abort, så tvingas kvinnan till graviditet och förlossning enligt ditt förslag.

Mitt främsta förslag är att abort ska vara totalförbjudet även om mannen också är med på det. Barnet ska inte mördas.

Vill kvinnan inte gå igenom en graviditet ska hon inte knulla utan skydd.
Citera
2021-09-03, 23:58
Medlem
Citat:
Dina vantolkningar får du stå för själv.

Om mamman däremot som idag får ta beslutet själv borde pappan kunna avsäga sig faderskapet och slippa betala.

Om kvinnan får ta beslut om abort själv, så ska mannen få avsäga sig faderskap? Hur tänker du där? Sker en abort, finns det inget barn att avsäga sig faderskap ifrån. Och sker ingen abort, så kan inte mannen gnälla över abort, eftersom ingen abort har skett. Utan då får han fint ta på sig faderskapet och betala för barnet.

Jag menar: Berra ska ju inte få avsäga sig faderskapet och slippa betala för hans och Stinas barn, bara för att Måns ligg Amanda gjorde abort mot Måns vilja. Det vore ju att straffa Berras och Stinas barn för den abort Amanda har gjort. Det inser du väl ändå?
Citera
2021-09-03, 23:59
Avslutad
Citat:

Nej jag värnar som sagt barnets chanser att överleva med förslag 1 och 2. Om dessa förslag inte går igenom värnar jag jämställdhet mellan mamma och pappa. Varför är du både emot att värna barnets liv och jämställdhet?
Så i första hand föreslår du att mannen ska få bestämma om den gravida kvinnan måste föda eller om hon slipper.

I andra hand föreslår du att kvinnan ska få bestämma själv om hon vill föda eller inte, men att mannen i så fall ska få bestämma om han vill ge sitt barn mat och kläder eller inte, och om barnet ska få ingå i hans släkt och få rätten att ärva honom eller inte.

Nix, ingen halmgubbar utan exakt vad du föreslår.

Varför är du både emot att kvinnor ska få bestämma själva om de vill föda eller inte och att pappor inte ska kunna frånta barn dess rättigheter gentemot sin pappa?
Citera
2021-09-04, 00:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Om kvinnan får ta beslut om abort själv, så ska mannen få avsäga sig faderskap? Hur tänker du där? Sker en abort, finns det inget barn att avsäga sig faderskap ifrån. Och sker ingen abort, så kan inte mannen gnälla över abort, eftersom ingen abort har skett. Utan då får han fint ta på sig faderskapet och betala för barnet.

Jag skrev ju hur jag tänkte där. Om kvinnan ska ha aborträtt utan att tillfråga mannen bör mannen också få avsäga sig faderskapet om kvinnan inte utför abort. Tänk lite innan du skriver.

Citat:
Så i första hand föreslår du att mannen ska få bestämma om den gravida kvinnan måste föda eller om hon slipper.

Nej nu hittar du på igen. I första hand föreslår jag att kvinnan måste föda det barn hon har knullat fram oavsett vad mannen anser.
Citera
2021-09-04, 00:04
Medlem
Citat:
Mitt främsta förslag är att abort ska vara totalförbjudet även om mannen också är med på det. Barnet ska inte mördas.

Vill kvinnan inte gå igenom en graviditet ska hon inte knulla utan skydd.

Aborter kommer ske ändå, även om det är totalförbjudet. Så du räddar inga foster genom totalt abortförbud. Däremot riskerar du kvinnors liv och hälsa genom abortförbud.

Knullar hon med sig själv? Man är två vid ett samlag. Man är två om att se till att använda skydd. Det smartaste är att helt undvika vaginalsex, då inte ens sterilisering är säkert. Faktiskt osäkrare än spiral. Och inte ens spiral är säkert. Så om du nu anser att kvinnor ska skydda sig, så lär det inte bli mycket nuppa för någon-- Inte vaginalt iaf. Och alla damer är inte så förtjusta i BJ eller analt. Kanske skönt då att vi har aborträtt i Sverige? Så kan man skydda sig och ligga vaginalt och vara trygg med det.
Citera
2021-09-04, 00:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Aborter kommer ske ändå, även om det är totalförbjudet. Så du räddar inga foster genom totalt abortförbud. Däremot riskerar du kvinnors liv och hälsa genom abortförbud.

Mord kommer ske ändå trots att det är förbjudet ja och så är det med alla brott. Det är inget argument för att legalisera allt.
Citera
2021-09-04, 00:08
Avslutad
Citat:
Jag skrev ju hur jag tänkte där. Om kvinnan ska ha aborträtt utan att tillfråga mannen bör mannen också få avsäga sig faderskapet om kvinnan inte utför abort. Tänk lite innan du skriver.

Nej nu hittar du på igen. I första hand föreslår jag att kvinnan måste föda det barn hon har knullat fram oavsett vad mannen anser.
Ok, och i andra hand att mannen ska få besluta om hon måste föda fram det eller inte.

I tredje hand att mannen ska få bestämma om han vill försörja barnet och uppta det i sin släkt och ge det arvsrätt eller inte.

Inte snyggt av en som säger sig värna oskyldiga små barn.
Citera
2021-09-04, 00:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ok, och i andra hand att mannen ska få besluta om hon måste föda fram det eller inte.

I tredje hand att mannen ska få bestämma om han vill försörja barnet och uppta det i sin släkt och ge det arvsrätt eller inte.

Inte snyggt av en som säger sig värna oskyldiga små barn.

Barnets chanser att inte mördas ökas med mina förslag men du vill ha blod.
Citera
2021-09-04, 00:15
Medlem
Citat:

Men du kan tydligen inte ha två tankar i huvudet samtidigt. Det är alltså inte samma kvinnor som gör abort mot sina mäns vilja, som behåller sina barn mot männens vilja. Det fattar du väl ändå? Ingen kvinna kan både göra abort mot mannens vilja och samtidigt behålla samma graviditet mot mannens vilja. Så vad du vill ha till är följande:

Gör Amanda, Petronella och Agata abort mot sina mäns vilja (Pelle, Karl och Rikard).
Så ska inte Linas, Saras och Mikaelas barn få veta vem som är deras pappor (Leffe, Görgen och Håkan) och dessutom inte få några pengar från sina pappor eftersom barnens mammor behöll graviditeterna mot männens vilja.

Inser du inte hur rubbat dessa dina tankar är? Då straffas alltså födda barn för att vissa foster får aborteras.

En kvinna som känner sig nödgad till abort kommer bryta mot abortförbud och göra abort ändå, med risk för sitt liv och sin hälsa. Detta bekommer dig ingenting? Du säger dig värna liv. Gäller det bara embryon och foster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in