Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, skjutningar är ett problem för samhället, abortera är inte ett problem för samhället.

Därför tillhandahåller samhället aborter men försöker motverka skjutningar.

Du menar att det är ett hugget som stucket om folk skjuter när du går ut eller om grannarna gör abort?

Jaså? Men notan lägger du gärna där..
Citera
2021-09-03, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jaså? Men notan lägger du gärna där..
Var lägger jag notan?
Citera
2021-09-03, 10:40
Medlem
Citat:
Var lägger jag notan?

Det skribenten hänvisar till att "rätten" till abort ska vara kvinnans, men kostnaderna ska täckas av samhället.
Citera
2021-09-03, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det skribenten hänvisar till att "rätten" till abort ska vara kvinnans, men kostnaderna ska täckas av samhället.
För min det kan man gärna betala själv, det handlar om nån tusenlapp.

Problemet är att den som inte har råd med den lilla kostnaden knappast har råd att ha barn heller så då blir det billigare lr samhället att stå för aborten.

Vem hade du själv tänkt skulle betala aborten när mannen kräver den och om hon inte gör det vägra att betala för barnets försörjning och gömma sig för kronofogden? Mannen?

Edit: förlåt, trodde jag svarade stor-men-snabb, men han kanske vill svara ändå.
Citera
2021-09-03, 10:58
Medlem
Citat:
För min det kan man gärna betala själv, det handlar om nån tusenlapp.

Problemet är att den som inte har råd med den lilla kostnaden knappast har råd att ha barn heller så då blir det billigare lr samhället att stå för aborten.

Vem hade du själv tänkt skulle betala aborten när mannen kräver den och om hon inte gör det vägra att betala för barnets försörjning och gömma sig för kronofogden? Mannen?

Edit: förlåt, trodde jag svarade stor-men-snabb, men han kanske vill svara ändå.

Vad mig anbelangar så tycker jag inte kostnaden är något att bry sig om, jag väljer att helt enkelt inte umgås med kvinnor som väljer att genomgå denna procedur. Oavsett hur det betalas. Tänkte bara hoppa in i tråden och försöka förklara hur jag tolkade inlägget.
Citera
2021-09-03, 10:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej, skjutningar är ett problem för samhället, abortera är inte ett problem för samhället.

Därför tillhandahåller samhället aborter men försöker motverka skjutningar.

Du menar att det är ett hugget som stucket om folk skjuter när du går ut eller om grannarna gör abort?

Varför är skjutningar ett problem om inte för att oskyldiga drabbas, precis som aborter.
Om grannens barn dödas av mamman eller av en flykting är hugget som stucket ja.
Citera
2021-09-03, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Varför är skjutningar ett problem om inte för att oskyldiga drabbas, precis som aborter.
Det var det jag frågade dig, är det samma sak för dig om grannarna skjuter när du och din familj går ut och om grannarna gör abort?
Citera
2021-09-03, 11:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det var det jag frågade dig, är det samma sak för dig om grannarna skjuter när du och din familj går ut och om grannarna gör abort?

Som jag skrev är det lika illa vem som än dödar grannarnas barn, eller nästan mer avskyvärt när det är deras egen mamma som gör det.
Citera
2021-09-03, 11:14
Avslutad
Citat:
Som jag skrev är det lika illa vem som än dödar grannarnas barn, eller nästan mer avskyvärt när det är deras egen mamma som gör det.
Men du fattar varför samhället tillhandahåller aborter men motverkar skjutningar?
Citera
2021-09-03, 11:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men du fattar varför samhället tillhandahåller aborter men motverkar skjutningar?

Nej samhället motverkar inte skjutningar, vi fortsätter massimportera dem som skjuter.
Citera
2021-09-03, 11:22
Avslutad
Citat:
Nej samhället motverkar inte skjutningar, vi fortsätter massimportera dem som skjuter.
Ok, men du förstår varför samhället tillhandahåller aborter men försöker motverka att de som massimporteras skjuter?

Inte?
Citera
2021-09-03, 11:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ok, men du förstår varför samhället tillhandahåller aborter men försöker motverka att de som massimporteras skjuter?

Inte?

Det finns mycket sjukt i det svenska samhället, vi bryr oss inte om att allt fler dödas och du upprepar din felaktighet att samhället försöker motverka skjutningar. I båda fallen är det kvinnornas fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in