Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-02, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Självklart inte, lustmord måste stoppas.
Ja då så. Kontrollera kvinnor, kallas det.
Citera
2021-09-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Joda, allas input är välkommen. det är väldigt många som läser som inte skriver, skicka gärna på pm, det händer hela tiden.

Tack, men nej tack.
Citera
2021-09-02, 14:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ska det vara tillåtet för gravida att äta vilka livmodersammandragande medel de vill, utföra vilka misshandelsframkallande aktiviteter de vill och sluta vara gravida om de vill eller inte?

Hur skulle de gå att förhindra menar du? bara för att babbeluringar gillar att våldta så behöver vi väll inte skapa ett undtag i lagen som ger dem straffrihet när de våldtar.

vi ska ju fortfarande ha lagar på plats för att beivra mord och våldtäkt, inte ge upp med hänvisning till att det kommer alltid ske.
Citera
2021-09-02, 14:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja då så. Kontrollera kvinnor, kallas det.

Alla mördare ska kontrolleras ja. De bör låsas in i fängelset.
Citera
2021-09-02, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Antar att du inte gråter över Texas nya lag och att du uppmanar alla kvinnor där att följa lagen.

(FB) Konservativ seger - Texas inför nya abortlag
Jag gråter inte över några lagar har jag sagt och har heller inte uppmanat någon att varken följa eller bryta mot några lagar. Gråter du själv över några lagar och uppmanar alla att följa dem eller varför frågar du?

MIN fråga löd: är gravida kvinnor skyldiga att föda och om svaret är ja; enligt vad?
Citera
2021-09-02, 14:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Antar att du inte gråter över Texas nya lag och att du uppmanar alla kvinnor där att följa lagen.

(FB) Konservativ seger - Texas inför nya abortlag

Fint, sveriges abortlag är ju en "cut copy and paste" på Roe vs Wade, så på sikt kan vi nog se svenska kvinnors barbarism begränsas (nu är det ju ca 50% vanligare med abort i sverige än i usa, men endå)
Citera
2021-09-02, 14:55
Avslutad
Citat:
Hur skulle de gå att förhindra menar du? bara för att babbeluringar gillar att våldta så behöver vi väll inte skapa ett undtag i lagen som ger dem straffrihet när de våldtar.

vi ska ju fortfarande ha lagar på plats för att beivra mord och våldtäkt, inte ge upp med hänvisning till att det kommer alltid ske.
Har ingen aning om hur det skulle gå att förhindra, det är en fråga för den som vill ha en sån lag att klura på.

Nej, varför skulle vi införa straffrihet, är det förbjudet att äta livmodersammandragande medel eller utföra misshandelsframkallande aktiviteter så är det väl?
Citera
2021-09-02, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Alla mördare ska kontrolleras ja. De bör låsas in i fängelset.
Kontrollera vad gravida kvinnor äter och vilka aktiviteter de får ägna sig åt, menade jag.
Citera
2021-09-02, 14:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Fint, sveriges abortlag är ju en "cut copy and paste" på Roe vs Wade, så på sikt kan vi nog se svenska kvinnors barbarism begränsas (nu är det ju ca 50% vanligare med abort i sverige än i usa, men endå)

I takt med MENA-invamdringen så kommer vår lagstiftning att anpassas i deras riktning. Hedersmord okej, abort nej.
Citera
2021-09-02, 14:57
Avstängd
Citat:
Har ingen aning om hur det skulle gå att förhindra, det är en fråga för den som vill ha en sån lag att klura på.

Nej, varför skulle vi införa straffrihet, är det förbjudet att äta livmodersammandragande medel eller utföra misshandelsframkallande aktiviteter så är det väl?

jo, det var det jag undrade över, abortlagen tillkom ju 1975, det är ju bara att ta väck.
Citera
2021-09-02, 14:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Jag kan vara bussig och gå med på 8v samt undantag för bevisade våldtäkter.
Citera
2021-09-02, 14:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Kontrollera vad gravida kvinnor äter och vilka aktiviteter de får ägna sig åt, menade jag.

Det är redan idag olagligt att mörda foster genom att utföra diverse aktiviteter som leder till det. Samhällets aborter t.o.m. v 21 är ett avsteg från detta bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in