2021-09-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Belägg finns i aktbilaga 76.

Binninge var på intet sätt ensam i sin konspiration även om han gjorde en stor del av skitgörat tillsammans med mäklarhustrun Lullmaa.

Familjen Lullmaa som är drivande i många utvecklingsprojekt inom fastighetsbranschen och har tjänat en förmögenhet på detta.

Du och jag, har samma information om familjen L*maa, men vi kommer till olika slutsatser. Jag tycker det är bra att de träder fram. Det finns fler än denna familj i fastighetsbranschen som förstår upplägget, med ett oskyldigt bindande avtal om att skriva formalavtal med förödande konsekvenser för vem som helst, men särskilt för en åldring..

Det är av godo att de förklarar den ekonomiska blåsning som Ebba Busch håller på med, under täckmantel av fina ord. Jag roas av hennes vokabulär, från livspussel, baaaarnen, rättslös, till att avtal ska hållas. Medan hon själv bildligt sätt kliver över lik för att äga Esbjörns fastighet, under pandemin, anklagar hon samtidigt andra för att mörda åldringar med berått mod.
2021-09-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har så lite argument för din sak att du måste tillskriva andra åsikter som du sedan kan argumentera mot. Jag har aldrig hävdat att det påstådda förtalet skulle avgöras i någon som helst domstol. Jag är av den åsikten att om en dom enligt grundlagen är offentlig så ska inte klåfingriga åklagare kunna sätta sig över grundlagen genom att begränsa den med förtalslagstiftningen. Om en dom är offentlig så måste man rimligtvis kunna referera till den utan att bestraffas.
Du anser alltså att den här lagen inte är okej för att den inte passar din agenda.
Det är så jäkla pinsamt, precis som i allt annat i den här tvisten så är det ni i sekten som ska ha tolkningsföreträde.
Lagen är ju glasklar! Det är bara Ebba Busch som ljög och la ut en rökridå om att det skulle handla om prejudikat. Du kan ogilla lagen precis som en del tycker att 120 som maxgräns är kass på motorvägen och väljer och köra för fort, de blir ändå av med körkortet även om dom i själ och hjärta anser sig oskyldiga.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du däremot gör en extrem logisk kullerbytta när du hävdar att Esbjörn Bolin skulle ha moraliskt rätt även om jan förlorar tvisten. Då blir följden att det finns en moralisk rätt som borde stå över den juridiska och då blir följden att vi måste inrätta moralpoliser och moraldomstolar som står över nuvarande lagstiftning och rättssystemet. Det låter lite som något Rättssäkerhetsorganisationen hade på agendan en gång i tiden när de kämpade för att fria dömda sexualbrottslingar och våldtäktsmän genom att lägga skulden på offren.
Vem är jan? känner inte till någon sådan, måste va en annan tvist du skriver om.
Du har alltid en moralisk och en juridisk del i en dom, den moraliska är helt subjektiv men generellt så återspeglar den samhällsbilden.

Grabbarna som gick runt i Hammarö och övertog ägandeskapet av diverse saker från gamlingar idag är ju oskyldiga, gamlingarna målas ut som offer i en partisk media. Varför sa gamlingarna inte bara nej?!
2021-09-02, 17:54
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Kanske är detta en maktkamp i Funbo mellan boende som är med i Livets Ord sekten och boende som inte är mentalt efterblivna och tror på en hittepågud och styr sitt liv efter det?

Du menar livets ord mot Miljöpartiet, är det inte sekter båda två men vilken är värst!?
Därom tvistar de lärde och det är tur för Ebba som avhoppare att slippa blandas in.
2021-09-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om priset vi förhandlat fram rör en tömt, sanerad och städad bil, så är det klart att jag inte betalar det priset för en smutsig och skräpfylld bil. Om säljaren vill ha maxpris, får han väl städa ur själv.

Det är en fastighetsförsäljning detta handlar om. Inte prutning på en Bazaar i mellan östern, där man nedvärderar det man vill ha billigt. Du äcklar mig.
2021-09-02, 18:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Och du tycker då inte att det vore fräckt att knacka på hemma hos en gamling och peka på dennes bil, som är rostig och har bråte i sig, och säga "kan jag få köpa farbrors bil?"

Sen komma med väldigt låga bud och få nej, sen när ni enas om ett pris, då ska du ha betalt för att det är jobbigt att plocka ut grejerna ur bilen.

För att vara väldigt sugen på att köpa Esbjörns hus så är hon väldigt petig med att spara in varenda liten utgift som kan tänkas tillkomma, och dom är det gamle Esbjörn som ska betala.
Förra veckan kom ett brev med texten hej du har en bil bla bla bla.
Vill du sälja den ring mig samt tele nr
Jag vet inte om jag tycker det är fräckt gjort.
Jag tackade nej
Detta händer några gånger om året och det minsta konstigt.
Samma med huset jag har.
2021-09-02, 19:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en fastighetsförsäljning detta handlar om. Inte prutning på en Bazaar i mellan östern, där man nedvärderar det man vill ha billigt. Du äcklar mig.

Så du påstår att Esbjörns fastighet i nuvarande skick, är precis lika mycket värd som den vore i röjt och städat skick?

Dina två första meningarna kändes relevanta för diskussionen, men sedan tog tydligen känslosåsen över. Har du svårt med koncentrationen, humöret eller ha torrt på fötterna när du argumenterar?
2021-09-02, 19:48
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Du och jag, har samma information om familjen L*maa, men vi kommer till olika slutsatser. Jag tycker det är bra att de träder fram. Det finns fler än denna familj i fastighetsbranschen som förstår upplägget, med ett oskyldigt bindande avtal om att skriva formalavtal med förödande konsekvenser för vem som helst, men särskilt för en åldring..

Det är av godo att de förklarar den ekonomiska blåsning som Ebba Busch håller på med, under täckmantel av fina ord. Jag roas av hennes vokabulär, från livspussel, baaaarnen, rättslös, till att avtal ska hållas. Medan hon själv bildligt sätt kliver över lik för att äga Esbjörns fastighet, under pandemin, anklagar hon samtidigt andra för att mörda åldringar med berått mod.

Med ”berått mod” visar var din ömma punkt sitter, du har varken sympati för åldringar eller Esbjörn.
Erkänn att du skiter fullständigt i Esbjörn och hans ruckel och att du endast är med i tråden för att ge igen på Ebba för att hon anklagade regeringen för att med “berått mod” ha tillåtit coronaviruset att spridas i Sverige. Det är uppenbart att den käftsmällen visste var den tog då du har ägnat en mängd timmar på att kasta skit på henne för detta uttalande och inte för att du bryr dig om Esbjörn.
Skall bli spännande att se om du är kvar i tråden efter att Karin har sopat banan med Esbjörns knattelag.
2021-09-02, 20:11
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Du tycker det är bra att de träder, fram men när tänkte de träda fram då?
För problemet är att de inte träder fram, inte då, inte nu och inte heller sen.
2021-09-02, 20:14
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Jag skulle inte köpa en dyr nedgrisad skräpig bil, då jag troligen kan köpa en likvärdig som är pedantskött, till kanske ett lägre pris om jag prutar lite grann. Är jag dessutom en ensamstående pappa som är snygg, självsäker och utstrålar kvalité, kanske jag får den billigare utan att pruta om det är en gammal tant som är bilförsäljaren, då hon vill se det glada och njutningsfulla livet fortsätta i hennes bil och hon får en bra slant att hitta på något verkligen roligt på ålderns höst och de pengar som är överflödiga, kanske ges till något fint välgörande ändamål.

Jag blir nästan tårögd, när jag läser hur vackert jag har skrivit
2021-09-02, 20:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Skulle du kunna förklara vad du menar med:
”med ett oskyldigt bindande avtal om att skriva formavtal”?
2021-09-02, 20:34
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Har du belägg för att Binninge var spindeln i nätet eller är detta ännu ett av dina berömda rykten, dragna ur platsen dit solen aldrig når?
Så vitt jag förstår rör det sig om en privat konversation mellan anhöriga till en åldring som blivit utsatt för ett bedrägeri, jag hade också varit heligt förbannad om Ebba gjort det hon gjort mot en av mina äldre släktingar, i synnerhet om jag själv inte kunnat träffa dom pga en pandemi.

Så vitt jag förstår fanns inte någon av hans anhöriga med i denna ”privata konversationen”
Så vitt jag förstår fanns inte ens någon av hans bekanta med i den ”privata konversationen”
Så vitt jag förstår fanns det endast utomstående som deltog i den ”privata konversationen”
Så vitt jag förstår fanns inlägget på Facebook hos en bekant till Esbjörns hyresvärd.
Så vitt jag förstår fanns ingen som hade något att göra med Esbjörn privata affärer.
2021-09-02, 20:40
Medlem
Citat:
Allt det där är bara lösa antaganden från dig.

Fakta är att Esbjörn säger att han inte vill sälja och att Ebba tjatade intensivt tills han skrev på, han har dokumenterade minnesproblem och Ebba har lovat att inte tvinga igenom ett köp.

Det är fakta.

Nej, det är inte fakta, det är bara rent påhitt från dig.

Fakta är att Esbjörn ville sälja sitt hus, att han redan har sålt sitt hus till Ebba, och att han gick hem till henne för att sälja sitt hus. Det gjorde han efter att han fått höra att hon var intresserad av att köpa hans hus. Han är dokumenterat närvarande till alla kvaliteter och arbetar koncentrerat och fokuserat. Han kommer med stor detaljrikedom ihåg saker som skett ett helt år tidigare och kan utan problem återge och redovisa dessa. Han har inför domstol berättat att han sålt sitt hus till Ebba av egen fri vilja.

DET ÄR FAKTA!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in