2021-09-02, 20:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om priset vi förhandlat fram rör en tömt, sanerad och städad bil, så är det klart att jag inte betalar det priset för en smutsig och skräpfylld bil. Om säljaren vill ha maxpris, får han väl städa ur själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en fastighetsförsäljning detta handlar om. Inte prutning på en Bazaar i mellan östern, där man nedvärderar det man vill ha billigt. Du äcklar mig.

En sån bil äcklar mig och bjuder jag ska priset ner mer än städningen kostar.
Det är inte bara priset på städningen som spelar roll utan också ”äckelfaktor”.
Precis som priset på otömd osanerad oröjd fastighet sjunker med hur mycket man själva måste göra.
Inte bara kostnaderna utan tidsåtgången och ”äckelfaktor” påverkar priserna.
Att spy på hissgolvet kostar dig mer för sanering än att ha klottrat namnet i samma hiss.
2021-09-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om Ebba är oskyldig så är även Johann oskyldig.

Jaha, är det så det fungerar? Tomas Quick var ju oskyldig, alltså är både Ebba och Binninge oskyldiga

Så här är det.

Binninge är skyldig därför att han har begått de brott han anklagades för. Han också har dömts i domstol.

Ebba är oskyldig eftersom hon inte har begått det brott hon anklagades för. Hon är heller inte dömd i domstol.

Citat:
Han liksom hon är ju dömda/ godkänt straffföreläggande, men båda säger sig oskyldiga. Ebba har ju dessutom erkänt.

Ebba är inte dömd. Hon har godkänt ett strafföreläggande trots att hon inte begått något brott. Det är som sagt tyvärr inte ovanligt att så sker i Sverige. Det finns till och med folk som suttit många år i fängelse för brott de erkänt men inte begått.
2021-09-02, 20:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Nej, det är inte fakta, det är bara rent påhitt från dig.

Fakta är att Esbjörn ville sälja sitt hus, att han redan har sålt sitt hus till Ebba, och att han gick hem till henne för att sälja sitt hus. Det gjorde han efter att han fått höra att hon var intresserad av att köpa hans hus. Han är dokumenterat närvarande till alla kvaliteter och arbetar koncentrerat och fokuserat. Han kommer med stor detaljrikedom ihåg saker som skett ett helt år tidigare och kan utan problem återge och redovisa dessa. Han har inför domstol berättat att han sålt sitt hus till Ebba av egen fri vilja.

DET ÄR FAKTA!

Fakta är att till och med i Brännströms senaste alster för Binninge står det ordagrant:
”Esbjörn Bolin skrev under försäljningen av sin fastighet, men ångrade sig.”

Även:
”Esbjörn Bolin backade ur affären och har senare krävt att den ska hävas eftersom han vill behålla fastigheten.”

Så även Brännström kan skriva fakta, nu väntar vi bara på vissa FB skribenter.
2021-09-02, 21:01
Medlem
I Novus senaste undersökning som presenterades idag får Ebba och hennes parti stadiga 4.5% av väljarnas stöd, Med god marginal över spärren.

Det är nästan en halv procent högre än i mars, strax efter att tvisten "kulminerade" i massmedia i samband med MUFen.

Som vanligt ser vi ingen påverkan på väljarstödet till följd av fastighetsaffären. Ebba står fortsatt lika stark som tidigare.
2021-09-02, 21:16
Medlem
Citat:
Grovt förtal ja, det du ju på brottsrubricering att det är grovt. Annars skulle det bara vara förtal. Hon har heller inte fått två års villkorligt för att det är ringa.
Hon och alla andra kriminella då! Fråga runt på våra kåkar får du se att de flesta är oskyldiga.
Om Ebba är oskyldig så är även Johann oskyldig. Han liksom hon är ju dömda/ godkänt straffföreläggande, men båda säger sig oskyldiga. Ebba har ju dessutom erkänt.
nej - det fungerar inte så. Du framstår bara som extremt korkad om du framhärdar i det.
Framförallt visar ju resten av lagen att du har fruktansvärt fel.
MORD - är ett brott av normalgraden. Menar du att grovt förtal ger längre fängelse än mord?
DRÅP är ett RINGA brott - menar du att grovt förtal ger längre straff än dråp?
Du förstår inte det här va? För din logik säger ju att mord och dråp är bagateller i förhållande till GROVT förtal.

Förtal är ett mycket ringa brott.
Senast redigerad av martinator 2021-09-02 kl. 21:20.
2021-09-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
I Novus senaste undersökning som presenterades idag får Ebba och hennes parti stadiga 4.5% av väljarnas stöd, Med god marginal över spärren.

Det är nästan en halv procent högre än i mars, strax efter att tvisten "kulminerade" i massmedia i samband med MUFen.

Som vanligt ser vi ingen påverkan på väljarstödet till följd av fastighetsaffären. Ebba står fortsatt lika stark som tidigare.
Tyvärr har den här hustvisten blivit ytterligare ett kvitto på att svensk demokrati är död. Den förda politiken spelar ingen roll längre utan partiernas ledare blir personkulter. Lojaliteten blir mer som för ett fotbollslags supporters än som ett vettigt genomtänkt alternativ utifrån vilken typ av värld man vill leva i.

Det ser man inte minst på överseendet man har med vissa partiers politiker och vad dom kan komma undan med, saker som varit helt otänkbara för några år sedan ses idag nästan som en merit av sektmedlemmar som stödjer sin store ledare.

Dessutom är det ett så stort stycke "Wag the Dog" inom all politik, spela media rätt och blås rök i röven på meningsmotståndarna. Empati, fakta och logik har sedan länge spelat ut sin roll, så även i den här tvisten.
2021-09-02, 21:23
Medlem
Det går bra nu!

Lägsta snittet sedan sommaren 2018.

https://val.digital/Party-KD/

ELO's låt "Don't bring me down" dök upp ur demensminnet just nu.
2021-09-02, 21:44
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det går bra nu!

Kommentarer som den här får mig att tro att din agenda är mot EB/KD och inget annat. Tror ärligt du skiter i Esb, men utnyttjar affären för politiska syften.
2021-09-02, 21:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det går bra nu!

Eller hur?
2021
feb...mars ....april... maj .. juni ... juli .. aug .. sept

4.8 % 4.9 % 5.3 % 5.1 % 5.9 % 5.2 % 4.7 % 5.1
2021-09-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Och du tycker då inte att det vore fräckt att knacka på hemma hos en gamling och peka på dennes bil, som är rostig och har bråte i sig, och säga "kan jag få köpa farbrors bil?"

Sen komma med väldigt låga bud och få nej, sen när ni enas om ett pris, då ska du ha betalt för att det är jobbigt att plocka ut grejerna ur bilen.

För att vara väldigt sugen på att köpa Esbjörns hus så är hon väldigt petig med att spara in varenda liten utgift som kan tänkas tillkomma, och dom är det gamle Esbjörn som ska betala.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Förra veckan kom ett brev med texten hej du har en bil bla bla bla.
Vill du sälja den ring mig samt tele nr
Jag vet inte om jag tycker det är fräckt gjort.
Jag tackade nej
Detta händer några gånger om året och det minsta konstigt.
Samma med huset jag har.

Fräckt? (jag fetade i texten)

Man kan alltid tacka nej!
Jag har folk som vill hyra eller köpa fastighet jag har, jag tackar nej.
Folk som skriver brev eller ringer oombedda och vill prata om min fastighet, jag nonchalerar eller tackar nej.
Jag har folk som skriver brev eller ringer oombedda om bilar, jag nonchalerar eller tackar nej.
Hus och jag bor i eller redan är uthyrt eller bilar jag kör, jag nonchalerar eller tackar nej.
Värst var väl den knasbollen som jag trodde ville prata om min bil och startade med det och ville något helt annat, jag svor och la på luren.

Esb har ju haft andra bud på huset och han bor inte där och sköter inte om det, inte konstigt att folk frågar och han var öppen för det.
Jag har också frågat om till salu och pris på saker jag sett och vill ha.
2021-09-02, 22:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Tyvärr har den här hustvisten blivit ytterligare ett kvitto på att svensk demokrati är död. Den förda politiken spelar ingen roll längre utan partiernas ledare blir personkulter. Lojaliteten blir mer som för ett fotbollslags supporters än som ett vettigt genomtänkt alternativ utifrån vilken typ av värld man vill leva i.

Det ser man inte minst på överseendet man har med vissa partiers politiker och vad dom kan komma undan med, saker som varit helt otänkbara för några år sedan ses idag nästan som en merit av sektmedlemmar som stödjer sin store ledare.

Dessutom är det ett så stort stycke "Wag the Dog" inom all politik, spela media rätt och blås rök i röven på meningsmotståndarna. Empati, fakta och logik har sedan länge spelat ut sin roll, så även i den här tvisten.

Att empati, fakta och logik har spelat ut sin roll är du ett lysande exempel på.

Fallet för Er som har fyllt tråden med hat mot Ebba blir så mycket tyngre när tingsrättens dom kommer.
2021-09-03, 02:20
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att han under två månaders tid hade glömt att han hade släkt och vänner? Trots att Ebba Busch uppmanade honom att förankra affären med sina släktingar så fixade han det inte för att han inte var tillräckligt redig i skallen?

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så du menar att han under två månaders tid inte ens nämner för sina nära och kära, att han träffar Ebba emellanåt, beror på hans korttidsminnesproblematik? Han glömmer bort att han träffar henne?

Nej, jag tror inte han glömt. Vad får ni det ifrån?

Han skäms över att han har blivit avlurad sin fastighet. Tänk våldtäktsoffer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in