Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Mycker bra skrivit, detta tror jag med, förutom att han knappast hunnit strypa henne till döds, på den tiden?
Hade han trott hon varit död, tvivlar jag på att han skulle hämta kroppen?
Men för den skull, kan han ha upptäckt att hon dött senare när han stannade bilen och ev tänkte våldta henne. Tror inte platsen där han springer ifatt henne, är säker att våldta någon utan att bli sedd, därav skjutsa till en för honom känd, men avlägsen plats?
Jodå, det hinner han. CL stannar in bilen vid Helena, alldeles intill stigen och tar kontakt med henne. Nu börjar klockan ticka...
Låt sen säga att dom pratar i ca 2 min innan HA börjar ana oråd.
CL tar då tag i Helena som sliter sig och flyr springandes in på stigen, CL springer efter och hinner ikapp henne. Tid = mellan 1-2 min.
Helena skrek redan ute vid Ekuddenvägen och skriker fortfarande, CL måste få tyst på henne direkt. Strypning 2 min = HA medvetslös, alt. strypning 3-4 min = HA död.
Allt är nu över på 6-8 min, vi har dessutom 2-4 min till godo.
CL stannar in bilen vid HA och tar kontakt ca 02:20. Följt av scenariot jag nyss beskrivit, dvs + 6-8 min. kl. är då strax före 02:30.
CL kör sen in på cykelvägen och iakttas då av killarna i bilen på Hällristningsvägen ca 02:30.