2020-08-26, 13:13
Medlem
Trays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Neka till vad? Ett företag bestämmer väl själv vem de vill ha som kund oavsett vad som har hänt? Det är ingen mänsklig rättighet att tvinga någon att göra affärer med kreti och pleti.

jag menade om "hen" är orolig för påknackning.. neka neka neka
Citera
2020-08-29, 08:56
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunsa
Fick precis samma mejl igår från Kraken.
Försöker nu med Electrum wallet men på den står det default_wallet (imported, watching only)
Är det någon som kan guida mig? Vill köpa från Safello, till Electrumwallet, till FS3
Har du lyckats?
Citera
2021-04-27, 21:20
Medlem
köpte btc för 1000 från safello men det stog att den är flaggad och att dom ska göra manuell granskning på min order nån som känner igen det och vad menas med det kommer jag kunna få pengarna tillbaka eller kommer dom skicka den till min plånbok?
Citera
2021-05-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokerpoker0
köpte btc för 1000 från safello men det stog att den är flaggad och att dom ska göra manuell granskning på min order nån som känner igen det och vad menas med det kommer jag kunna få pengarna tillbaka eller kommer dom skicka den till min plånbok?

Hur gick det?

Läste också tidigare i tråden att analysföretaget kunde se längre ner i kedjan att bitcoinsen hamnat på darknet.
Gäller det även om man växlar till mer anonyma valutor innan man växlar tillbaka till btc igen?
Citera
2021-06-11, 23:38
Medlem
Jag är stängd från Localbitcoin och kan inte handla där.
Tycker sidan var lätt och smidig att använda. Köpte alltid via swish.
Finns det någon liknande sida där jag kan köpa mina bitcoins med swish?
En sida där jag kan föra över mina bitcoins till min Wallet.

Tacksam för hjälpen
Citera
2021-06-21, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syrligahallon
Jag är stängd från Localbitcoin och kan inte handla där.
Tycker sidan var lätt och smidig att använda. Köpte alltid via swish.
Finns det någon liknande sida där jag kan köpa mina bitcoins med swish?
En sida där jag kan föra över mina bitcoins till min Wallet.

Tacksam för hjälpen

Undrar detsamma. Verkar så gott som omöjligt att hitta en vettig procedur för det här i dagsläget.

Har läst lite om Revolut men frågan är om det går att växla direkt till btc där för att sedan skicka vidare det till en plånbok.
Citera
2021-09-02, 19:05
Medlem
rsass avatar
köpte bc via safello och sätter över dom denna gång till min wallet på crypto.com någon som vet om de kan funka någon gång innan dom märker och tex blockar mig gjorde en nybörja tabbe och beställde från btcx och satte in på ett fs konto men de enda som hände var att dem spärra mig..
men är det bara såhär man får göra köra tills man blir blockad sen byta eller vad säger ni??

tacksam för svar!
Citera
2021-09-02, 23:30
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsas
köpte bc via safello och sätter över dom denna gång till min wallet på crypto.com någon som vet om de kan funka någon gång innan dom märker och tex blockar mig gjorde en nybörja tabbe och beställde från btcx och satte in på ett fs konto men de enda som hände var att dem spärra mig..
men är det bara såhär man får göra köra tills man blir blockad sen byta eller vad säger ni??

tacksam för svar!

Jag kan inte tänka mig att de spårar mer än ett steg bort. Så om du skickar till crypto.com (vilket i sig är jättedumt för dom tar förmodligen en avgift utöver nätverksavgiften - skaffa en riktig egen wallet istället) så kommer safello antagligen bara säga till sig själva "ok han skickade inte till en känd knarkarsida, då är det ok" och sen inte bry sig mer.
Citera
2021-09-02, 23:38
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Lol fick det för 3 år sen , dom snacka om polis o hit o dit. Som att Safello är ärliga och fina kom igen .
Citera
2021-09-03, 00:00
Medlem
199702042s avatar
Ser att tråden ännu är aktiv.
Safello flagga mig eller hur man ska säga det, och behöll mina pengar trots att jag krävde pengarna retur. Jag skickade ärendet till kronofogdemyndigheten och efter några månader fick jag pengarna retur efter dom fått tag på en medlem i styrelsen efter många om och men.
Citera
2021-09-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Ser att tråden ännu är aktiv.
Safello flagga mig eller hur man ska säga det, och behöll mina pengar trots att jag krävde pengarna retur. Jag skickade ärendet till kronofogdemyndigheten och efter några månader fick jag pengarna retur efter dom fått tag på en medlem i styrelsen efter många om och men.

Får man fråga varför dom inte återbetala dig från början?
Citera
2021-09-04, 19:18
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Får man fråga varför dom inte återbetala dig från början?

En adress jag använde mig utav hade blivit flaggad.

"din order har blivit flaggad för manuell granskning. granskningen sker som en del i vår säkerhetsprocess och ordern kommer att granskas av vår operationsavdelning.

vi håller dina pengar säkra tills dess att granskningen slutförts och vi kommer att uppdatera dig inom 24-48 timmar.

tack för din förståelse. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in