Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Det är många som vill tjäna en hacka på Greta ja, börjar polletten äntligen att trilla ner? Som Ingvar Rentzhog som ”råkade” gå förbi Greta under hennes första strejkdag och som en märklig slump hade en fotograf med sig.
Det är också en märklig slump att Malena Ernman och Rentzhog kände varandra sedan tidigare. Och var inte även filmaren Nathan Grossman på plats, mer eller mindre från dag 1?
"Nathan Grossman är där med sin kamera för att en vän till familjen Ernman-Thunberg tipsat honom att den äldre dottern tillbringar dagarna som ensam demonstrant på Mynttorget." Tänk att välja att leva helt utan inkomst under så lång tid, med förhoppningen att SVT av en ren slump skulle vilja köpa en film om
Greta™. Bland alla andra fantastiska talanger tycks
Greta™ vara en riktig slumpgenerator.
Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Vad hon gör då är att ”ställa grupper mot varandra”, sånt som hennes kära floskelspruta till mor brukade kalla för ”rasism”. Överhuvudtaget pratar Greta väldigt lite om ”alla människors lika värde”. Så lite att man kan bli orolig för Malenas reaktion. Hon brukar ju inte skräda orden om sina meningsmotståndare annars.
Det finns en annan implikation av
Greta™:s värnande om urbefolkningar och deras rätt till territoriet. Jag tänker då på migrationspolitiken, där
Greta™:s moder var ganska högljudd för några år sedan. Då blir det lite jobbigt att få veta att samerna inte alls är en urbefolkning.
Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Skönt att det har blivit tyst om Greta men en lustig grej är det här med "Gretagenerationen" som jag ibland hör äldre personer tala om i media.
Har själv en närstående av samma årsmodell som Greta och mitt intryck är att ungdomarna bara betraktade henne som ett skämt och absolut inte som en förebild.
Mina barn är jämnåriga med
Greta™. Vare sig de, eller deras umgänge bryr sig det minsta om
Greta™.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Ingen tonåring eller ung vuxen tycker att en dvärg med fetalt alkoholsyndrom är en förebild.
Antagligen därför som Gretasekten och anslutna vänsterblivna i princip får ihop ett dussin eller två till sina manifestationer.
Miljöpartistmedia tycker dock det är viktigt och låtsas att folk bryr sig.
Det sammanfaller med mina egna observationer. Vid det fåtal klimatdemos som avhållits i mina trakter har deltagarna varit få (ca dussinet) och nästan ingen är yngre än 50.
Greta™ är säkert en stor förebild för miljöpartister i övre medelåldern, men bland ungdomar är hon ingenting. (Om nu inte David Gilmour (född 1946) och David Crosby (född 1941) räknas som ungdomar.)