2021-09-02, 08:35
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ingen tonåring eller ung vuxen tycker att en dvärg med fetalt alkoholsyndrom är en förebild.
Antagligen därför som Gretasekten och anslutna vänsterblivna i princip får ihop ett dussin eller två till sina manifestationer.
Miljöpartistmedia tycker dock det är viktigt och låtsas att folk bryr sig.
Greta Thunberg har gett all världens barn ett ansikte, även barn med FAS, och hon är en förebild för blivande förebilder.
2021-09-02, 09:28
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Greta Thunberg har gett all världens barn ett ansikte, även barn med FAS, och hon är en förebild för blivande förebilder.
Och enligt mig:
En snorvalp som sprider falska klimatpåståenden, i ett underliggande politiskt och självgynnande syfte!
Men att ungdomar visar entreprenörskap är aldrig fel.
2021-09-02, 10:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Hon är även kändisarnas kändis.
Som för Pink Floyds, David Gilmour. Han auktionerade utav en stor del av sin gitarrsamling, inklusive den svarta stratocastern som han spelat in klassiker såsom Comfortably Numb , Money på.

Sammanlagt drog auktionen in $21,5 miljoner som han donerade till ClientEarth som arbetar för klimatet..

The Pink Floyd maestro weighed in on the climate crisis: “the global climate crisis is the greatest challenge that humanity will ever face, and we are within a few years of the effects of global warming being irreversible”.

He continued: “As Greta Thunberg, the 16-year-old Swedish climate activist said in a speech earlier this year ‘Either we choose to go on as a civilisation, or we don’t’. The choice really is that simple

https://faroutmagazine.co.uk/the-rich-history-of-pink-floyd-guitarist-david-gilmours-famous-black-strat/?amp
Senast redigerad av Giant Squid 2021-09-02 kl. 10:21.
2021-09-02, 10:59
Moderator
-Info-s avatar
Jag vet inte om denna länk har postats tidigare, men detta är verkligen en kul video med Greta Thunberg och Donald Trump (på JOE), där Donald Trump är en eldsprutande drake och Greta Thunberg en liten flicka i en by:

https://www.youtube.com/watch?v=9do5DWA_hnI

Lite citat ur kommentatorsfältet:

"Watched it about 12 times now. Still laughing. It's like midnight where I am right now, but I'm still giggling like a crackhead"

"This is so well made 😂 I can’t stop laughing"

"Ok you win the internet. I would give this a 1000 likes if i could..."

"Absolutely bloody brilliant 👍"
2021-09-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är många som vill tjäna en hacka på Greta ja, börjar polletten äntligen att trilla ner? Som Ingvar Rentzhog som ”råkade” gå förbi Greta under hennes första strejkdag och som en märklig slump hade en fotograf med sig.
Det är också en märklig slump att Malena Ernman och Rentzhog kände varandra sedan tidigare. Och var inte även filmaren Nathan Grossman på plats, mer eller mindre från dag 1? "Nathan Grossman är där med sin kamera för att en vän till familjen Ernman-Thunberg tipsat honom att den äldre dottern tillbringar dagarna som ensam demonstrant på Mynttorget." Tänk att välja att leva helt utan inkomst under så lång tid, med förhoppningen att SVT av en ren slump skulle vilja köpa en film om Greta™. Bland alla andra fantastiska talanger tycks Greta™ vara en riktig slumpgenerator.
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vad hon gör då är att ”ställa grupper mot varandra”, sånt som hennes kära floskelspruta till mor brukade kalla för ”rasism”. Överhuvudtaget pratar Greta väldigt lite om ”alla människors lika värde”. Så lite att man kan bli orolig för Malenas reaktion. Hon brukar ju inte skräda orden om sina meningsmotståndare annars.
Det finns en annan implikation av Greta™:s värnande om urbefolkningar och deras rätt till territoriet. Jag tänker då på migrationspolitiken, där Greta™:s moder var ganska högljudd för några år sedan. Då blir det lite jobbigt att få veta att samerna inte alls är en urbefolkning.
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Skönt att det har blivit tyst om Greta men en lustig grej är det här med "Gretagenerationen" som jag ibland hör äldre personer tala om i media.
Har själv en närstående av samma årsmodell som Greta och mitt intryck är att ungdomarna bara betraktade henne som ett skämt och absolut inte som en förebild.
Mina barn är jämnåriga med Greta™. Vare sig de, eller deras umgänge bryr sig det minsta om Greta™.
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ingen tonåring eller ung vuxen tycker att en dvärg med fetalt alkoholsyndrom är en förebild.
Antagligen därför som Gretasekten och anslutna vänsterblivna i princip får ihop ett dussin eller två till sina manifestationer.
Miljöpartistmedia tycker dock det är viktigt och låtsas att folk bryr sig.
Det sammanfaller med mina egna observationer. Vid det fåtal klimatdemos som avhållits i mina trakter har deltagarna varit få (ca dussinet) och nästan ingen är yngre än 50. Greta™ är säkert en stor förebild för miljöpartister i övre medelåldern, men bland ungdomar är hon ingenting. (Om nu inte David Gilmour (född 1946) och David Crosby (född 1941) räknas som ungdomar.)
2021-09-02, 11:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag vet inte om denna länk har postats tidigare, men detta är verkligen en kul video med Greta Thunberg och Donald Trump (på JOE), där Donald Trump är en eldsprutande drake och Greta Thunberg en liten flicka i en by:

https://www.youtube.com/watch?v=9do5DWA_hnI

Lite citat ur kommentatorsfältet:

"Watched it about 12 times now. Still laughing. It's like midnight where I am right now, but I'm still giggling like a crackhead"

"This is so well made 😂 I can’t stop laughing"

"Ok you win the internet. I would give this a 1000 likes if i could..."

"Absolutely bloody brilliant 👍"
Sjukt kul
2021-09-02, 13:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Greta läxar upp Skottland inför COP26.

https://www.scotsman.com/news/environment/greta-thunberg-scotland-not-a-world-leader-on-climate-change-says-young-activist-ahead-of-cop26-3364 953
2021-09-02, 16:59
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sjukt kul

Jag är ju ingen Gretasupporter, men gör inte videon narr av Greta?
En del av hennes mest pinsamma framträdanden är ju huvudnummret.
2021-09-02, 17:02
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Greta läxar upp Skottland inför COP26.

https://www.scotsman.com/news/environment/greta-thunberg-scotland-not-a-world-leader-on-climate-change-says-young-activist-ahead-of-cop26-3364 953

Läxar upp och läxar upp, jag tolkade det som att hon i vanlig ordning beskyller västvärlden för allt skit.
Hon ska vända blicken emot öst.
2021-09-02, 17:41
Medlem
Picamagpies avatar
Nån skrev (troligtvis inspiratoeren) att Greta sover hos föräldrarna. Stämmer detta?
2021-09-02, 17:46
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Läxar upp och läxar upp, jag tolkade det som att hon i vanlig ordning beskyller västvärlden för allt skit.
Hon ska vända blicken emot öst.
Skottland har utmärkt sig politiskt angående klimatkrisen men Greta menar att inga politiker har anledning att stoltsera med något eftersom ingenting görs egentligen. Att vara lite bättre än värst räcker inte. Och skottarna verkar ta hennes kritik på allvar. När Greta uttalar sig så lyssnar världen.

Greta innehar Honorary Fellowship of the Royal Scottish Geographical Society.

Från det ena till det andra, det finns Wikipediaartiklar om Greta på fler än hundra olika språk.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-09-02 kl. 17:48.
2021-09-02, 19:55
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Valet är nog en bra gissning, men inte att Greta skulle vara ett sänke för De Gröna. Såväl De Gröna som Greta har fått stöd av Europas översvämningar i sommar och det är nog det politiska etablissemanget som vill hålla tyst om Greta.
Konstigt inlägg...De Gröna är väl ett av de största partierna i Tyskland?

Det politiska etablissemanget har ju från dag ett höjd Greta till skyarna så varför skulle de vilja hålla tyst om henne?

De har ju ivrigt använt hennes domedagsprofetior för att skyla över sina misslyckande i samband med översvämningar na och det ansvarslösa byggandet vid flodstränder som fick så tragiska konsekvenser!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in