Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-10, 23:06
  #34549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag menar att hon är duktig på att hålla tal. För hon mimar väl inte?

”Den som skriver hennes tal”, skrev du. Lite onödigt krånglig omskrivning om man menar att det är hon själv som alltid skriver dem?

Nej mimar gör hon inte. Kul att vi är överens om något
2021-08-10, 23:11
  #34550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är svag för vassa formuleringar, och är mycket skicklig i att formulera sig, men hon är ändå mycket seriös och har i grunden ett mycket allvarligt budskap.

Att hon har mycket humor och ofta glimten i ögat, förminskar henne inte som människa, tvärt om ger det henne ytterligare kvaliteter, enligt min bestämda åsikt! Hon är mycket givande och intressant att prata med, när hon väl har värmt upp!

Greta säger att bara hon skriver sina tal och texter, men att hon får en hel del tips och idéer från andra. En av dessa är jag själv. Hon tillägger att när hon ger sig in i vetenskapliga diskussioner, kontrollerar hon ofta först budskapet med kunniga forskare, för att få det helt rätt!

Vad gäller FB har Greta hjälp där med återpubliceringarna av en indisk aktivist, det är inget som hon har hållit hemligt. Nästan alla i Gretas höga internationella position har en hel stab till sin hjälp. F4F är ovanligt mycket en utpräglad gräsrotsrörelse, men Greta behöver MERA skrivhjälp! Hon har en daglig flod av mail och brev att hantera!

Du glömde svara på Oilslicks och min fråga om Twitter. Är det samma aktivistiska indier som agerar sekreterare där?
2021-08-10, 23:18
  #34551
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Efter ett år på ett 3-årigt program ”antar” hon att hon har ett par år kvar.

Jag förstår att du därmed drar slutsatsen att hon inte bara har hög utan också snabb inlärningsförmåga. Det är svårt att se det på annat sätt.

Och vem vet, om ett par år kanske hon får undervisning i miljövänliga cykeldynamos under det naturvetenskapliga basåret som grädde på moset. Slutet gott, allting gott.

Äger hon inte en skattesubventionerad elcykel, förresten? Miljöpartistisk symbolpolitik borde väl passa henne som handen i handsken?
Att hon har hög och snabb inlärningsförmåga är slutsatsen som jag har dragit efter att ha hört henne delta i mera avancerade spontana diskussioner.

På hennes bokhyllor i sitt flickrum trängs avancerade böcker och tidskrifter, som även vittnar om hennes intellektuella kapacitet.

Hennes cykel ser ut att vara en helt vanlig cykel, ej en elcykel. Den verkar dock ha ett antal växlar.
2021-08-10, 23:22
  #34552
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Du glömde svara på Oilslicks och min fråga om Twitter. Är det samma aktivistiska indier som agerar sekreterare där?
Svaret är Nej, enligt Greta får hon bara hjälp med Facebook. Hon uppger att hon sköter själv sina sociala konton på Instagram och Twitter.

Ryska presidenten Putin sa, att det visserligen händer att han skriver själv på sociala medier, men bara undantagsvis, och tillade att han som regel överlåter sådana uppgifter till medarbetarna.

Tidigare presidenten Trump var ju däremot känd för att flitigt twittra på egen hand. Det blev ju inte så lyckat, och Trump hamnade till sist i klistret och blev ju avstängd.

Är man i en hög position som Greta, bör man alltid låta en medarbetare granska sin preliminära text, innan man skickar iväg den. Det är lätt att spontant göra misstag, även om man är verkligt begåvad, särskilt om man skriver på ett annat språk än sitt modersmål!

Trots att Greta är mycket skicklig på engelska har det hänt att hon har gjort fel, när hon talat spontant. Tex när hon i Turin råkade säga, Put them on a wall! Var förstås en form av svengelska från hennes sida.

På grund av att det är så lätt att säga fel i spontana tal, är det många även verkligt erfarna talare som undviker att hålla offentliga tal utan manus. Har uppmanat Greta att tänka på detta!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-10 kl. 23:41.
2021-08-10, 23:22
  #34553
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”Den som skriver hennes tal”, skrev du. Lite onödigt krånglig omskrivning om man menar att det är hon själv som alltid skriver dem?

Nej mimar gör hon inte. Kul att vi är överens om något
Jag skojade. Fint att du tror på inspiratoeren om Gretas talskrivande.
2021-08-10, 23:28
  #34554
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Svaret är Nej, enligt Greta får hon bara hjälp med Facebook. Hon uppger att hon sköter själv sina sociala konton på Instagram och Twitter.

Där tror jag bara att hon retas med dig.
Aktiviteten på hennes twitter är brutal.
Dom rasslar in med imponerande nummer, hon dränker sitt egna flöde rätt effektivt.
Det vore smartare att twittra färre och intressantare inlägg.
Nu är det som en hagelsvärm med både högt och lågt.
2021-08-10, 23:31
  #34555
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag skojade. Fint att du tror på inspiratoeren om Gretas talskrivande.

Om du kollar på MidlifeMommys inlägg i tråden så ser du att det är precis tvärtom skulle jag våga påstå.
2021-08-10, 23:50
  #34556
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ja, det var mycket bra gjort att Greta och de andra delade upp sina tal i Sapmi. Så gör Greta gärna och med fördel. Hon tycker inte om, att allt strålkastarljus ska vara på henne.

Vad gäller varma vinterkläder, så har Greta numera verkligt varma vinterkläder från Canada, både dunjacka och dunbyxor, men det verkar som hon har svårt för att sätta på sig dessa, när det är kallt. Kan hänga ihop med hennes diagnoser och/eller för att hon är rädd för att bli kritiserad, för att då inte vara en äkta miljövän. Sa när vi pratade åt henne, att det är bara dumt att frysa så, att man kan bli sjuk!

När vi pratade märkte jag att Greta frös så hon darrade och ofta fick hon börja hoppa för att hålla sig varm. Rätt ofta fick hon då även dricka varmt te för att försöka värma upp sig. Greta är så mager, att hon har minimal isolering och behöver verkligen ha varma kläder på sig, när det är kallt!

Vad gäller mera säkert cyklande, har jag även föreslagit Greta att skaffa en reflexväst, men hon var tyvärr tveksam! Ska påminna henne om detta, när vi ses.
Hur kan Greta vara ett föredöme för andra när hon inte kan ta vara på sig själv? Hon kan ju inte klä sig efter väder själv.
2021-08-10, 23:51
  #34557
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Där tror jag bara att hon retas med dig.
Aktiviteten på hennes twitter är brutal.
Dom rasslar in med imponerande nummer, hon dränker sitt egna flöde rätt effektivt.
Det vore smartare att twittra färre och intressantare inlägg.
Nu är det som en hagelsvärm med både högt och lågt.
Det är sant att det publiceras väldigt mycket på Gretas Twitter-konto. Ibland retas jag tillbaka med Greta. Jag har sagt till henne om detta, att i begränsningen visar sig mästaren!

Naturligtvis orkar många inte följa med i ett så intensivt flöde.

Greta svarade mig, att hon återpublicerar många inlägg även för att uppmuntra dem, som har skrivit de ursprungliga inläggen. Hålla de egna på gott humör alltså!
2021-08-10, 23:51
  #34558
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Lite mera om Greta och hennes tre hästar!

https://ridenews.se/nyhet/greta-thun...e-scandinavia/
Lite lustigt när så kallade ”forskare” hävdar att vi måste minska utsläppen av metangas och ha färre djur så har Greta tre hästar?
Lyssnar inte Greta på forskarna?
2021-08-11, 00:00
  #34559
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite lustigt när så kallade ”forskare” hävdar att vi måste minska utsläppen av metangas och ha färre djur så har Greta tre hästar?
Lyssnar inte Greta på forskarna?
Greta säger att stoet, hennes terapihäst, och hästens två söta föl behöver varandra, och vill inte skilja dem åt!

Greta avskydde som liten när hennes mamma på kvällarna skulle iväg och hålla stora konserter och föreställningar.

Att Svante var kvar hemma hjälpte inte, Greta ville ha båda sina föräldrar hemma när hon skulle somna! Dessa erfarenheter verkar ha präglat Greta djupt.
2021-08-11, 00:17
  #34560
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta säger att stoet, hennes terapihäst, och hästens två söta föl behöver varandra, och vill inte skilja dem åt!

Greta avskydde som liten när hennes mamma på kvällarna skulle iväg och hålla stora konserter och föreställningar.

Att Svante var kvar hemma hjälpte inte, Greta ville ha båda sina föräldrar hemma när hon skulle somna! Dessa erfarenheter verkar ha präglat Greta djupt.

Jag tycker det är märkligt att Greta attackerar köttproduktionen på NZ och själv ha hästar.
Att det skulle vara djuren fisar är ju horribelt, är det då inte bra att vi dödar djuren och äter upp dom?
Människans fisar då....är det inte dag för regelrätta folkmord?

Nu menar jag såklart inte att ställa DIG mot muren, utan mera hela miljörörelsen som anser är extremt förvirrad i ämnet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback