2021-09-02, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Luisa Neubaumer sägs vara rätt aktiv i tyska media!

Luisa Neubauer, ja, säkert, hon är ju tyska själv och aktiv i Die Gruenen om jag förstår saken rätt, så om hon förekommer i medierna är det kanske ingen större skräll. Men nu handlar tråden framför allt om Greta och påståendet om att hon inte ses så ofta i tyska sammanhang längre.

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Normala människor är intresserade av Greta. Alla har en åsikt om henne men inte ens Greta har ännu kunnat påverka Keelingkurvan som verkar ha en invariant tillväxt. Men hon har påverkat tänkandet kring vårt framtidsproblem.

”Inte ens Greta har ännu kunnat påverka Keelingkurvan.” Inte ens Greta … (Cry me a river.) Nä, hon är ju en varm förespråkare av Parisavtalet och du kan väl inte vara så okunnig att du inte vet vad det stipulerar?

Med Kinas snabba utbyggnad av kolkraftverken kan vi ha hur mycket flygskam och köttskam som helst; det kommer ändå inte att motverka deras snabba ökade CO2-utsläpp. Är du lika dåligt påläst som Greta och F4F själva?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag gjorde en snabb sökning på en av Sveriges största internetbokhandlare och såg att de hade 94 böcker om Greta Thunberg. 57 engelska, 8 svenska och övriga på andra språk. Vissa av dem är översatta versioner och en del är dubbletter, men många - gäller i synnerhet de engelska - är unika originalböcker.

Det är ju ett imponerande antal för en 18-årig tjej som var i stort sett helt okänd för ca 3 år sedan.

Uppenbart är i alla fall att vissa vill tjäna en hacka genom att utnyttja hennes namn. Den mest oväntade boken jag såg var en antiröks-anteckningsbok (!) med Gretas namn på framsidan. Den säljs även på Walmart.

Det är många som vill tjäna en hacka på Greta ja, börjar polletten äntligen att trilla ner? Som Ingvar Rentzhog som ”råkade” gå förbi Greta under hennes första strejkdag och som en märklig slump hade en fotograf med sig.

Det finns nog få saker som är så lukrativa som klimatalarmism. Skit samma om man får barn att känna ångest och tappa framtidstron. De ser ju att INTE ENS GRETA LYCKAS SÄNKA KOLDIOXIDUTSLÄPPEN. Krisen är därmed total.

Men Greta själv skulle definitivt kunna (hån)skratta hela vägen till banken.
2021-09-02, 00:44
Medlem
Nån mer än jag som reagerat på att Greta ofta har 1000-tals kommentarer på sina FB-inlägg? Jag tror att många av dessa är botar.
Har kommenterat åtskilliga gånger och får aldrig mothugg. Brukar alltid vara folk som säger emot på FB men icke på Gretas sida.
Senast redigerad av Triton5150 2021-09-02 kl. 00:47.
2021-09-02, 00:47
Medlem
Citat:
Greta har vad jag har förstått även uppmärksammat på Twitter, den omfattande fruktansvärda vanvården av omhändertagna barn från ursprungsbefolkningarna i Canada, som alltså ibland till och med ledde till att barnen dog.

Gretas klimat- och miljökompis vattenförkämpen Autumn Peltier, som kommer från First nations och som också är andligt invigd, har skrivit ännu mer på sociala medier om detta fasansfulla, som hon med all rätt är rasande över!

Innan vi börjar slå oss för bröstet, så läs följande viktiga!

Fick just veta om en doktorsavhandling, som visar att barn från vår egen urbefolkning i närtid har i Sverige tvångsomhändertagits i betydligt större omfattning än vanliga svenska barn och ofta haft det verkligt svårt!

Så de allvarliga problemen i Canada för urbefolkningarnas barn har i viss mån funnits och finns även i Sverige!

Obs! När ska Sveriges statsminister lägga en nallebjörn på en kyrkogård för samiska barn!? Är nu en väldigt angelägen fråga! Obs!

Att Greta gärna gör en minnesceremoni för samiska barn som vanvårdats är jag helt, helt övertygad om!

Greta har helt rätt i att svenska samer har diskriminerats!

Även vanliga svenska barn som omhändertas vanvårdas ibland och får rätt ofta inte den vård de behöver, när de blir sjuka. Även för dem förekommer dödsfall på grund av detta!

Har nyligen fått veta mera om dessa allvarliga övergrepp från våra svenska myndigheter. Här sker grova rättsskandaler!

Därför har nu riksdagens Socialutskott mot regeringens vilja påbörjat en egen värdefull utredning om de omhändertagna barnens situation i Sverige.

Det skulle inte vara det minsta förvånande om det visar sig att Greta i det tysta har verkat för att en sådan fristående utredning ska ske!

Om samerna kallas för ”urbefolkning” i doktorsavhandlingen hör den väl närmast hemma i papperskorgen. Läs Osynlige.Mannens förklaring en gång till!

Sen kan man ju undra varför Greta bara ska göra en ceremoni för vanvårdade samiska barn. Är det mindre synd om vanvårdade icke-samiska barn?

Vad hon gör då är att ”ställa grupper mot varandra”, sånt som hennes kära floskelspruta till mor brukade kalla för ”rasism”. Överhuvudtaget pratar Greta väldigt lite om ”alla människors lika värde”. Så lite att man kan bli orolig för Malenas reaktion. Hon brukar ju inte skräda orden om sina meningsmotståndare annars.

Men hatten av om Greta ägnat sig åt lobbyverksamhet i Socialutskottet. Tänk vad mycket hon hinner med!
2021-09-02, 01:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”Inte ens Greta har ännu kunnat påverka Keelingkurvan.” Inte ens Greta … (Cry me a river.) Nä, hon är ju en varm förespråkare av Parisavtalet och du kan väl inte vara så okunnig att du inte vet vad det stipulerar?

Med Kinas snabba utbyggnad av kolkraftverken kan vi ha hur mycket flygskam och köttskam som helst; det kommer ändå inte att motverka deras snabba ökade CO2-utsläpp. Är du lika dåligt påläst som Greta och F4F själva?
Det finns nog få saker som är så lukrativa som klimatalarmism. Skit samma om man får barn att känna ångest och tappa framtidstron. De ser ju att INTE ENS GRETA LYCKAS SÄNKA KOLDIOXIDUTSLÄPPEN. Krisen är därmed total.

Men Greta själv skulle definitivt kunna (hån)skratta hela vägen till banken.
Greta är kritisk till Kina och deras utsläpp. Parisavtalet var inte särskilt lyckat när det gällde Kina, men målet var att skapa en grund för förändring. Den enda grund som finns än idag! Men inte bara Kina ger problem för ytterst få länder kommer att klara sina åtaganden eftersom de inte ens planerar för att göra det.

Nej, inte ens Greta-effekten eller Covid syns ännu i Keelingkurvan. Men stora förändringar kan först vara osynliga, även de som sedan revolutionerar allt.
2021-09-02, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Om samerna kallas för ”urbefolkning” i doktorsavhandlingen hör den väl närmast hemma i papperskorgen. Läs Osynlige.Mannens förklaring en gång till!

Sen kan man ju undra varför Greta bara ska göra en ceremoni för vanvårdade samiska barn. Är det mindre synd om vanvårdade icke-samiska barn?

Vad hon gör då är att ”ställa grupper mot varandra”, sånt som hennes kära floskelspruta till mor brukade kalla för ”rasism”. Överhuvudtaget pratar Greta väldigt lite om ”alla människors lika värde”. Så lite att man kan bli orolig för Malenas reaktion. Hon brukar ju inte skräda orden om sina meningsmotståndare annars.

Men hatten av om Greta ägnat sig åt lobbyverksamhet i Socialutskottet. Tänk vad mycket hon hinner med!
En sak är säker, jag har sett få jobba så hårt som Greta tidvis har gjort, tyvärr ofta till ett högre personligt pris!

En ceremoni för alla vanvårdade barn, oavsett deras ursprung, kan mycket väl vara helt i Gretas smak!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-02 kl. 01:32.
2021-09-02, 01:50
Medlem
Konstigt att Greta endast är intresserad av klimatet och inte miljön. För mig överlappar dessa ämnen varandra. Att bry sig om några invandrande snyltande Samer är rent ut sagt trams. Ta och kolla på Nigerias, och framförallt Lagos oljenedsmutsning för skojs skull. Men det lär nog aldrig hända.
2021-09-02, 01:53
Medlem
Citat:
En sak är säker, jag har sett få jobba så hårt som Greta tidvis har gjort, tyvärr ofta till ett högre personligt pris!

En ceremoni för alla vanvårdade barn, oavsett deras ursprung, kan mycket väl vara helt i Gretas smak!
Allt för pressen, men till ingens gagn. Som vanligt.
En aktiv person hade kontaktat hjälporganisationer och highlightat dess arbete, men nu ska vi ha en "ceremoni". Wow, hoppas det hjälper att vi apploderar Rumäniens barn som bor i kloakerna.
2021-09-02, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Allt för pressen, men till ingens gagn. Som vanligt.
En aktiv person hade kontaktat hjälporganisationer och highlightat dess arbete, men nu ska vi ha en "ceremoni". Wow, hoppas det hjälper att vi apploderar Rumäniens barn som bor i kloakerna.
Greta kan mycket väl komma att göra bådadera. Att kontakta hjälporganisationer och stödja deras arbete kan mycket väl kombineras med att hålla en andakt!

Greta är andligt invigd och det är närmast förvånande att hon inte redan har hållit en radioandakt och/eller annan offentlig andakt, vad jag vet. När hon känner att det är rätt tid för att göra detta, blir det dock säkert av. Sveriges radio lär säkert mer än gärna hjälpa henne att hålla en radioandakt, när hon så önskar.

Måste påminna vissa om att det råder full religionsfrihet i Sverige. Den innebär förvisso, att den som inte vill tro på något eller som är tvivlare har full rätt till detta. Den innebär även, att den som i likhet med Greta är troende, har även full rätt till detta!

Kan sist säga att Greta har mera inflytande, än vad somliga här tror. Flera partier skulle mer än gärna vilja erbjuda Greta en valbar plats i nästa val på en valsedel till Riksdagen och/eller EU-parlamentet. Vi får se om Greta till slut vill pröva, att vara politisk kandidat i ett allmänt val!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-02 kl. 06:10.
2021-09-02, 06:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag gjorde en snabb sökning på en av Sveriges största internetbokhandlare och såg att de hade 94 böcker om Greta Thunberg. 57 engelska, 8 svenska och övriga på andra språk. Vissa av dem är översatta versioner och en del är dubbletter, men många - gäller i synnerhet de engelska - är unika originalböcker.

Det är ju ett imponerande antal för en 18-årig tjej som var i stort sett helt okänd för ca 3 år sedan.

Uppenbart är i alla fall att vissa vill tjäna en hacka genom att utnyttja hennes namn. Den mest oväntade boken jag såg var en antiröks-anteckningsbok (!) med Gretas namn på framsidan. Den säljs även på Walmart.
Ännu en bok är den nya "Know Your Rights and Claim Them" skriven utav Hollywoodskådisen Angelina Jolie och Geraldine Van Bueren, för Amnesty. Där nämns Greta såklart.

Angelina Jolie wants kids to 'fight back' with new child rights book

The book is peppered with examples of powerful young voices from around the world, including Nobel Peace Prize winner Malala Yousafzai, climate activist Greta Thunberg ....

https://www.reuters.com/world/angelina-jolie-wants-kids-fight-back-with-new-child-rights-book-2021-09-01/
2021-09-02, 06:19
Medlem
orrtupps avatar
Skönt att det har blivit tyst om Greta men en lustig grej är det här med "Gretagenerationen" som jag ibland hör äldre personer tala om i media.
Har själv en närstående av samma årsmodell som Greta och mitt intryck är att ungdomarna bara betraktade henne som ett skämt och absolut inte som en förebild.
2021-09-02, 07:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Skönt att det har blivit tyst om Greta men en lustig grej är det här med "Gretagenerationen" som jag ibland hör äldre personer tala om i media.
Har själv en närstående av samma årsmodell som Greta och mitt intryck är att ungdomarna bara betraktade henne som ett skämt och absolut inte som en förebild.
Ingen tonåring eller ung vuxen tycker att en dvärg med fetalt alkoholsyndrom är en förebild.
Antagligen därför som Gretasekten och anslutna vänsterblivna i princip får ihop ett dussin eller två till sina manifestationer.
Miljöpartistmedia tycker dock det är viktigt och låtsas att folk bryr sig.
2021-09-02, 08:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Ungdomar som vill "leva livet" och "festa runt" kanske inte har Greta Thunberg som förebild, men många andra har det och hon uppmärksammas dagligen över hela världen.

Nu har ju verkligheten tagit över Gretas ledande roll när det gäller att uppmärksamma krisen och Greta trivs nog med att få fokusera på sina studier lite mer. Senast nu i natt har New York översvämmats av resterna av Ida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in