Luisa Neubauer, ja, säkert, hon är ju tyska själv och aktiv i Die Gruenen om jag förstår saken rätt, så om hon förekommer i medierna är det kanske ingen större skräll. Men nu handlar tråden framför allt om Greta och påståendet om att hon inte ses så ofta i tyska sammanhang längre.
Citat:
”Inte ens Greta har ännu kunnat påverka Keelingkurvan.” Inte ens Greta … (Cry me a river.) Nä, hon är ju en varm förespråkare av Parisavtalet och du kan väl inte vara så okunnig att du inte vet vad det stipulerar?
Med Kinas snabba utbyggnad av kolkraftverken kan vi ha hur mycket flygskam och köttskam som helst; det kommer ändå inte att motverka deras snabba ökade CO2-utsläpp. Är du lika dåligt påläst som Greta och F4F själva?
Citat:
Jag gjorde en snabb sökning på en av Sveriges största internetbokhandlare och såg att de hade 94 böcker om Greta Thunberg. 57 engelska, 8 svenska och övriga på andra språk. Vissa av dem är översatta versioner och en del är dubbletter, men många - gäller i synnerhet de engelska - är unika originalböcker.
Det är ju ett imponerande antal för en 18-årig tjej som var i stort sett helt okänd för ca 3 år sedan.
Uppenbart är i alla fall att vissa vill tjäna en hacka genom att utnyttja hennes namn. Den mest oväntade boken jag såg var en antiröks-anteckningsbok (!) med Gretas namn på framsidan. Den säljs även på Walmart.
Det är ju ett imponerande antal för en 18-årig tjej som var i stort sett helt okänd för ca 3 år sedan.
Uppenbart är i alla fall att vissa vill tjäna en hacka genom att utnyttja hennes namn. Den mest oväntade boken jag såg var en antiröks-anteckningsbok (!) med Gretas namn på framsidan. Den säljs även på Walmart.
Det är många som vill tjäna en hacka på Greta ja, börjar polletten äntligen att trilla ner? Som Ingvar Rentzhog som ”råkade” gå förbi Greta under hennes första strejkdag och som en märklig slump hade en fotograf med sig.
Det finns nog få saker som är så lukrativa som klimatalarmism. Skit samma om man får barn att känna ångest och tappa framtidstron. De ser ju att INTE ENS GRETA LYCKAS SÄNKA KOLDIOXIDUTSLÄPPEN. Krisen är därmed total.
Men Greta själv skulle definitivt kunna (hån)skratta hela vägen till banken.