2021-09-01, 22:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
. Inte jag heller ,Engström lika oskyld i Palme-fallet som CL till att ha mörd H.A !

I båda dessa fall kan ju mörd till mkt hög sannolik tyv gå fri. !
Det var kanske lite att ta i iofs. I Palme-fallet pekar dom ut en avliden person utan några vettiga bevis alls. Knappast polisiärt uppklarat. Det var ju ett stort skämt.

Här finns chans att få alla pusselbitar på plats så långt det går iaf så man med iaf största säkerhet kan säga att det är CL..även OM det inte skulle gå att binda honom i rätten.
Citera
2021-09-01, 22:20
Medlem
Enligt er i tråden, vem/vilka anser ni vara GM och varför just han/dem?
Vad är det som gjort att CL fortfarande är misstänkt men inte häktad?
Citera
2021-09-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Jag förstår inte varför du tror att Kla#s M vet vad som hände Helena. Kan du inte vara snäll och dela vad du vet om det?
Att prata med Helena, ev promenera med henne, att tycka om henne och uppfattas som efterhängsen inne på stadshotellet är ju inte något olagligt eller märkligt. Varför Ugglan?
Du skriver om hur lite vi vet om Cla#es L men vad VET du egentligen om Kla#s M som får dig att inte vilja släppa honom?
Du vill ha hela sanningen? Vad tror du att Kalla fall söker? Du vill inte att de ska missa en andra GM? Med det lilla vi redan vet om Clae#s L så är det ganska solklart att om han är skyldig så är han förmodligen ensam om det.
Kalla fall har gjort ett toppenjobb i detta. Varför underskattar du dem? Eller är det att du överskattat dig själv? De har alla uppgifter som finns gällande detta försvinnande. Vi har inte haft alls mycket att gå på och som det verkar så har det vi gått på, informationen som kommit fram här lett oss helt galet, tror jag.
Jag förstår mig verkligen inte på ditt resonemang. OM det är Clae#s L som gjort detta så faller pusselbitarna på plats. Det står inte Kla#s M eller Pe#r U på någon av de bitarna. De ligger i högen med dem som vi har med personer som blivit lidande i pga denna tråd i flera år. Vi hade troligtvis helt fel, till och med du! Förklara gärna varför du inte kan se detta? Vad missar jag? Menar absolut inte att vara oförskämd så som du tolkat mig förut, utan rak.
Bra skrivit. Om CL är den skyldige så är sannolikheten för att han ska ha utfört dådet medan KM tittade på obefintlig. Skrattretande faktiskt att tro att en baneman ger sig på en kvinna med sällskap.
Citera
2021-09-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det har jag inte sett dig skriva någon stans och jag har heller inte påstått att du har det.
Det är ditt resonemang som påvisar det.
Synd att du inte ville svara ordentligt på frågan om Kla#s. Jag frågade för att jag verkligen undrar.
Ta inte åt dig, och framför allt inse att pippin missförstår vad andra skriver, ofta, läser väl knappt vad det står för att i affekt häva ur sig kränkande kommentarer, håller du inte med, då ska du tryckas ner. Det är så mobbare fungerar. Det enklaste är att ignorera fanstyget annars kommer du att sänka dig i nivå. Hen är upprört nu, utredningen har tagits åt ett håll som bryter mot den fixa ide som funnits länge nu, som att säga nej till en unge som vill ha godis.
Citera
2021-09-01, 22:49
Medlem
Vet vi om det kommit fram tidigare i tråden om att kvinnor skulle ha blivit förföljda eller ”uppvaktade” av en man i bil i M-stad vid den här tiden?
Citera
2021-09-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Vet vi om det kommit fram tidigare i tråden om att kvinnor skulle ha blivit förföljda eller ”uppvaktade” av en man i bil i M-stad vid den här tiden?
Har för mig att det nämdes tidigt i tråden, kanske bland de första hundratal sidorna
Citera
2021-09-01, 22:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Har för mig att det nämdes tidigt i tråden, kanske bland de första hundratal sidorna

Minnet är kort ... Jag citerade TSL igår om just det (eller om det var i förrgår). Går det bra, Tuna, eller vad tycker du?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-09-01 kl. 23:01.
Citera
2021-09-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tvivlar starkt på att man kommer hitta Classes DNA på skor eller annat. Oavsett vilket så ordnar en tung advokat upp det hela. Jag vill gärna ha en dömd gärningsman men det finns för lite att gå på, om man inte lyckas få Classe att erkänna då.
Det är ju det som är lite spännande i det hela. Vi vet ju inte vad de har på CL eller vad de har hittat. Man väntar på DNA- svar just nu ifrån NFC på ”saker”… så jag tror absolut man hittat något.

Någon som vet om CL är hemma nu? Sett honom?

Visst har han hemtjänst? undrar hur det fungerar nu. Han kan ju faktiskt utgöra ett hot både mot sig själv och andra om han är stressad och trängd..
Citera
2021-09-01, 22:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Med tanke på hur CL beskrivs i dag, så kan det inte räcka med hans erkännande. Jag är tror att det kommer att behövas en del konkreta bevis förutom ett erkännande, om han nu är/var gm.

Absolut så, och jag skrev om det tidigare ikväll. Inte ens en DNA-träff på skon kommer att räcka.
Citera
2021-09-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Minnet är kort ... Jag citerade TSL igår om just det (eller om det var i förrgår). Går det bra, tycker du?
Tack Ugglan, då har jag nog missat det. Kollar bakåt.
Citera
2021-09-01, 23:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag blir lite bekymrad när jag ser att användare i tråden helt planlöst kastar sig hit och dit beroende på hur vinden blåser. Användare som tidigare har varit mycket intresserade av KM, har helt plötsligt bytt åsikt. Det är ju så här, att bara för att CL nu är ”polisens gubbe” (högst troligt med all rätt!), så måste inte det betyda att tidigare misstänkta kan/får/ska kastas i papperskorgen. Det är ett populistiskt och tillika ett primitivt beteende att i sådana här sammanhang ”kasta sig från tuva till tuva”. Självklart kan CL vara mannen som vi har letat efter, men han kan också inte vara det. Och även om CL skulle vara gärningsmannen, vad är det som utesluter någon mer inblandad? Absolut ingenting!

Jag personligen tycker att spåret om CL är mycket intressant eftersom det spåret placerar den bil i händelsen som jag (och många med mig) tidigare har saknat, men jag kommer aldrig att tillåta mig hamna i den positionen att jag slutar tänka på andra möjliga inblandade. Det är lätt att falla för trycket att blint haka på det som nu är aktuellt (”inne”), men det är ett primitivt sätt att resonera på. CL är nu aktuell, absolut, men var han ensam? Tja, det är absolut inte omöjligt, men vi vet inte. Så varför då sluta att hålla den samlade bilden aktuell? Vad skulle utesluta just KM, som polisen i alla år var så bergsäkra på? Ingenting.

Många i tråden slänger sig med att de har ”öppna sinnen”, men det är ju bara blaha. Hur kan ett sinne vara ”öppet” när man gör det så enkelt för sig att man populistiskt hakar på ”trenden” och samtidigt släpper allt annat? Med ett ”öppet sinne” håller man hela bilden aktuell.

Jag hoppas verkligen att CL-spåret bär frukt, men jag hoppas samtidigt att en möjlig helhet inte glöms bort.
Citera
2021-09-01, 23:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Från igår!

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och vad exakt menar de med antastade?

Dock: Jag gick alldeles nyss igenom gamla TSL, och i TSL tisdagen den 23 juni står det att kvinnor hade sagt att de hade blivit antastade, att bilar ska ha kört upp intill dem. Intressant att ordvalet är just "bilar"! Om antalet bilar inskränker sig till två, blir det genast mycket mer intressant. Det är just de här kvinnorna som polisen åter ska komma i kontakt med!

Ja, vem fan vet: När den sömniga Mariestads-polisen var fullt upptagen med att jaga EA samt följa "knarkspåret", hade de kanske lösningen mitt framför ögonen utan att förstå det?!

Citat:
Tack Ugglan, då har jag nog missat det. Kollar bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in