2021-09-05, 20:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Riktat till Pudelfrillan:
Tror du fortfarande att B.W el bröderna Ohlsson är möjliga GM? Du har tidigare skrivit att dom passar som handen i handsken som möjliga GM men har skrivit detsamma om nu misstänkte CL.
Och stämmer det att det låg knark i Helenas rum? Har detta stått någonstans i media? Har missat det isåfall!

CL är ju ett betydligt hetare spår så idagsläget tror jag inte alls på GW's teori. Kalla Fall-gruppen är mycket skarpare än vad GW är, han har inte en chans mot dom. Han gav sin teori 50% chans att vara rätt, då kan jag säga att nu efter att CL dök upp så är GW nere på bottennivå.

Ja man hittade väl narkotika i hennes garderob, vilket sen ledde polisen in på "knark-spåret" som snart visade sig vara helt fel. Tyvärr innebar felsteget att man förlorade dyrbar tid i inledningsskedet av utredningen.
Det bör ha stått i media ja.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-05 kl. 20:32.
Citera
2021-09-05, 20:11
Medlem
Kul!

Nya kommer och gamla går
Endast Ugglan med soldater ständigt består
Citera
2021-09-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det verkar råda lite olika uppfattning även om detta. Har man hängt med tråden länge så har man stött på skribenter som påstår att KM är den intressanta kandidaten o ämne för diskussion, men visst det kan för all del i huvudsak varit innan CL dök upp.
Jag säger bara enligt min uppfattning så är han inget samtalsämne bland de jag snackat med under åren . Det är klart att snacket gick runt 2017. Men det avtog rätt fort. Och som jag sa det har blivit många olika slags sanningar ute i samhället likt Flashback. Och det är synd att inte fler infödda mariestadsbor är här inne o diskuterar, skulle bli lite annan bild känner jag. Och jag pratar inte om tråden , utan där ute i verkligheten
Senast redigerad av Fighter83 2021-09-05 kl. 20:17.
Citera
2021-09-05, 20:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har tänkt på det länge, men glömt att skriva. Vet vi om Helena skulle ha skrikit på hjälp? Nej, vi vet inte det, för det skulle Helena ha kunnat göra innan "Hanna" kom ut med hunden. Det är inte alls omöjligt att "rop på hjälp" redan var "förbrukat", så att säga. Men, om Helena skulle ha känt förövaren/förövarna, såg hon det kanske inte som nödvändigt att ropa på hjälp? Och sedan var det för sent?

Jaha och när skulle detta ha skett rent tidsmässigt menar du? Kan du ge ett intervall för HA's "eventuella" hjälpskrik (som ingen har hört).
Citera
2021-09-05, 20:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Det är iaf inte många som diskuterar KM på nåt sätt , jag har en bred bekantskapskrets från 25 år och uppåt. Och det diskuteras i många hem , många olika uppfattningar , men KM är inget stort ämne i den här staden iaf . Och det hade du vetat om du bor och umgås med folk här, men du kanske bor en bit utanför.

Inte bara kanske...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-05 kl. 21:35.
Citera
2021-09-05, 20:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jaha och när skulle detta ha skett rent tidsmässigt menar du? Kan du ge ett intervall för HA's "eventuella" hjälpskrik (som ingen har hört).

Eftersom du verkar ha svårt att tänka själv, så visst: Kanske under någon minut som bråket kanske hade pågått innan "Hanna" kom ut? Eller kanske under de 30 sekunder som bråket kanske hade pågått innan "Hanna" kom ut? Du vet precis (borde, i alla fall) att vi så sent som idag (!) har varit inne på just den detaljen: Att vi vet att bråket måste ha pågått när "Hanna" kom ut, eftersom hon säger att bråket just pågick när hon kom ut. Läsa och analysera, du vet.
Citera
2021-09-05, 20:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag är inte din sekreterare. Det stod kanske igår eller i förrgår. Alltså, folk i tråden måste förstå att de måste göra något själva någon gång. Hur var det Kungen sa: "Folk kan inte förvänta sig att sparvarna ska komma färdigstekta i munnen!"

Om du letar, hittar du.

Nej men ThordOlavson är din sekreterare, han brukar nämligen svara på mina frågor till dig.
Citera
2021-09-05, 20:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Eftersom du verkar ha svårt att tänka själv, så visst: Kanske under någon minut som bråket kanske hade pågått innan "Hanna" kom ut? Eller kanske under de 30 sekunder som bråket kanske hade pågått innan "Hanna" kom ut? Du vet precis (borde, i alla fall) att vi så sent som idag (!) har varit inne på just den detaljen: Att vi vet att bråket måste ha pågått när "Hanna" kom ut, eftersom hon säger att bråket just pågick när hon kom ut. Läsa och analysera, du vet.

Ok så när kom "Hanna" ut enligt din tidslinje för ditt scenario?

Vilka kandidater har du i ditt scenario som skriker i munnen på varandra, vem är GM och vem är medhjälpare? Är pilot också på plats och blir vittne till det som händer?
Citera
2021-09-05, 20:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jo, jag gjorde sekreterarjobbet åt dig ... Det var ju du! Trevlig läsning!

Det vet jag väl, men frågan är varför du skrev "någon"? Visste du inte ens att det var jag som skrev det?
Citera
2021-09-05, 20:57
Medlem
Citat:
CL är ju ett betydligt hetare spår så idagsläget tror jag inte alls på GW's teori. Kalla Fall-gruppen är betydligt skarpare än vad GW är, han har inte en chans mot dom. Han gav sin teori 50% chans att vara rätt, då kan jag säga att nu efter att CL dök upp så är GW nere på bottennivå.

Ja man hittade väl narkotika i hennes garderob, vilket sen ledde polisen in på "knark-spåret" som snart visade sig vara helt fel. Tyvärr innebar felsteget att man förlorade dyrbar tid i inledningsskedet av utredningen.

Ok, tack för svar!
Citera
2021-09-05, 21:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
CL är ju ett betydligt hetare spår så idagsläget tror jag inte alls på GW's teori. Kalla Fall-gruppen är mycket skarpare än vad GW är, han har inte en chans mot dom. Han gav sin teori 50% chans att vara rätt, då kan jag säga att nu efter att CL dök upp så är GW nere på bottennivå.

Ja. GW må ha jobbat och bistått polisen nära när det begav sig och kör på gamla teorierna man hade då. Men han har ingen insyn nuförtiden. Kalla-fall-gruppen jobbar här och nu..kan vända på gamla stenar som aldrig gjordes osv...nej, ger inte mycket för honom.
Citera
2021-09-05, 21:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Mm.. just det.. eller kanske inte alls?

Hur kommer det sig förresten att du alltid känner ett behov av att inleda dina svar till mig med en nedvärderande kommentar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in