Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Så är det. Pudelfrillan anklagar mig för att ha "låst" mig för KM, att jag har "tunnelseende" om honom (och PU) och så vidare. Men Pudelfrillan har inget öppet sinne själv, inte. Han har helt låst sig för CL och "vet" nu också att KM inte var på plats. För Pudelfrillan kom CL som en räddande ängel på så sätt att CL blev ett verktyg att få bort intresset för just KM. Ska man skratta eller gråta?
Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Pudelfrillan har burit sig mycket märkligt åt sedan ClLe presenterades som misstänkt. Innan dess var jag av uppfattningen att Pudelfrillan sökte sanningen. Nu känns det mer som om Pudelfrillans mål är att fria PU och Pilot och ClLe passar som hand i handske i det syftet.
Pudelfrillan är så upptagen med att fria PU och Pilot att jag för några dagar sedan fick veta av Pudelfrillan att jag också misstänker dem, ett märkligt påstående eftersom jag tror PU är oskyldig. Pilot har jag ingen uppfattning om, men jag intresserar mig inte för honom eftersom mitt primära intresse är att fundera ut var Helena befinner sig. Pilot för inte med sig någon ledtråd om var Helena finns. Så hur Pudelfrillan har fått för sig att jag jagar PU och Pilot begriper jag inte.
Jag tvivlar faktiskt på att Pudelfrillan vill hitta rätt lösning på detta fall.
Mycket bra skrivet!
Och helt riktigt: Pudelfrillans mål är just att med CL:s som slagträ få bort intresset för PU och KM. Och om jag ska välja att ta bort en av de här två, tar jag bort PU (utan att helt släppa honom, givetvis), men KM kvarstår på mycket goda grunder.
I övrigt har jag flera gånger sedan förra måndagen varit mycket tydlig med att jag tycker att spåret om CL är högst intressant (dock verkar en person ha lyckats hoppa över just de meningarna eller medvetet valt att strunta i dem). Dock har besvikelserna i fallet varit många genom åren, så därför är jag försiktigt optimistiskt om CL. Men det är ju alldeles självklart att jag hoppas att Kalla fall verkligen har något på CL som kan få fallet närmare en lösning. Jag tar det igen, för säkerhet skull (och fetat!):
Men det är ju alldeles självklart att jag hoppas att Kalla fall verkligen har något på CL som kan få fallet närmare en lösning.
Men mitt tips till Kalla fall är: Syna en eventuell koppling mellan CL och KM, mellan CL och PU samt mellan KM och PU. Om det inte finns någon koppling, arbeta med idén att KM faktiskt gick med Helena mot hennes hem. All den rök som finns om KM, har en eld. CL som gärningsman? Det är självklart fullt möjligt, men jag är säker på att KM vet vad som hände. Jag är dessutom helt övertygad om att "Hanna" verkligen hörde minst två upprörda mansröster.