2021-09-01, 08:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Vilket tröskelvärde dräkterna och buggyn höll sig inom låter jag vara osagt. Men om det var samma som månlandaren så hade det helt klart skapat problem.
Samt om temperaturen inne i månlandaren inte upprätthölls så hade det givetvis även påverkat batterierna för uppstart.

Ok. Istället för att skriva, ’aha alla de grejerna jag räknade upp hade egna batterier, plus att jag hade fel om temperaturen där de landade. Det visste jag inte, tack för informationen’, så klampar du vidare.

Det är som att du bestämt dig för vad du tror - oavsett fakta.
Citera
2021-09-01, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok. Istället för att skriva, ’aha alla de grejerna jag räknade upp hade egna batterier, plus att jag hade fel om temperaturen där de landade. Det visste jag inte, tack för informationen’, så klampar du vidare.

Det är som att du bestämt dig för vad du tror - oavsett fakta.
Jag hoppar in med en kommentar här.
Alla som tror på månlandningarna har redan bestämts sig för vad dom tror - oavsett fakta.
Så du vände på steken där 🙂
Citera
2021-09-01, 08:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Alla som tror på månlandningarna har redan bestämts sig för vad dom tror - oavsett fakta.

Vilka fakta är det du syftar på rent konkret?
Citera
2021-09-01, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka fakta är det du syftar på rent konkret?
Jag tänker inte försöka omvända dig, men faktumet att dom skrotade tekniken för att ta sig till månen och nu inte längre klarar av det borde få vem som helst att börja fundera...
Men det går säkert att förklara bort.
Så tro på det som gör dig glad, jag tänker inte framhäva min åsikt.

PS
Du behöver inte svara mig, jag lämnar denna diskussion lika snabbt som jag kom in i den
Senast redigerad av adaptern 2021-09-01 kl. 08:59.
Citera
2021-09-01, 09:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tänker inte försöka omvända dig, men faktumet att dom skrotade tekniken för att ta sig till månen och nu inte längre klarar av det borde få vem som helst att börja fundera...

Det där är inga fakta. Dessutom har det avhandlats i tråden åtskilliga gånger.

Det finns mängder av outdated teknologi vi inte kan bygga i brådrasket.

Apolloprogrammet var aldrig avsett att serieproduceras och var fasansfullt kostsamt. Finns ingen anledning att bygga dessa farkoster igen på det sätt de byggdes.
Citera
2021-09-01, 11:21
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

PS
Du behöver inte svara mig, jag lämnar denna diskussion lika snabbt som jag kom in i den
Man har även skrotat tekniken för att bygga ånglok. Varför? För att de inte behövdes längre precis som månlandningarnas teknik.
Citera
2021-09-01, 12:29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Man har även skrotat tekniken för att bygga ånglok. Varför? För att de inte behövdes längre precis som månlandningarnas teknik.
Precis. Vill dom åka tillbaka till månen nu så bygger dom nya raketer med modern teknik vilket blir både enklare och ger bättre säkerhet än att bygga en Saturnus V raket och en Apollokapsel.
Sedan är ju den främsta orsaken till att dom inte åkt tillbaka ekonomin. Dom har enkelt inte ansett det värt pengarna att åka tillbaka.
Är knappast tekniska svårigheter för det skulle ju självklart vara lättare nu än 1969.
Citera
2021-09-01, 12:57
Medlem
Citat:

Alla tomtar som inte tror på landningarna kommer fortsätta göra så oavsett vilka bevis dom får uppslängda i ansiktet.
Citera
2021-09-01, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Alla tomtar som inte tror på landningarna kommer fortsätta göra så oavsett vilka bevis dom får uppslängda i ansiktet.
Det finns inga bevis så det är ett ganska meningslöst påstående.

Skit nu svarade jag ändå, men nu är det nog, denna religionsdiskussion är över för min del.
Tro på det ni vill tro på och ta hand om varandra.
Citera
2021-09-01, 13:49
Medlem
Citat:
Det finns inga bevis så det är ett ganska meningslöst påstående.

Skit nu svarade jag ändå, men nu är det nog, denna religionsdiskussion är över för min del.
Tro på det ni vill tro på och ta hand om varandra.

Men nu finns det visst bevis och dessa tekniska frågor har inget med religion och göra.
Och de bevis som framförs för att det skulle vara bluff har grundligt förklarats varför de inte är några bevis. Och ofta är de också väldigt dumma och visar på klar okunnighet på den som framför dom.
Citera
2021-09-01, 13:58
Medlem
Citat:

PS

Tror du att Intel kan tillverka en Pentum II:a idag?
Citera
2021-09-01, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Tror du att Intel kan tillverka en Pentum II:a idag?
Ni gör det svårt att dra sig ur...

Era exempel är värdelösa eftersom något bättre kommit istället.
Tvärt emot Apollo .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in