Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-01, 02:27
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelbarnen
Jag har "dödat" 10 "barn" de senaste tre åren. Det om något är att ta ansvar för knull med idioter.

Mvh feministfitta

Det låter som en skriande brist på ansvar.
Citera
2021-09-01, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det hade varit oansvarigt av mig att behålla dem och låta dem växa upp med värdelösa fäder som bara skulle förstöra deras liv och ge dem PTSD. Det kallar inte jag för ett värdigt liv.
Citera
2021-09-01, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Så går det om man inte använder kondom. Antingen så får du en unge som du absolut inte vill ha eller så gör kvinnan abort, som att hon vore djävulens avkomma eller något. Det spelar ingen roll riktigt vad kvinnan gör, hon är en ondskefull satmara oavsett.

Gråt mer nu.
Citera
2021-09-01, 03:28
Avslutad
Citat:
Jag har "dödat" 10 "barn" de senaste tre åren. Det om något är att ta ansvar för knull med idioter.

Mvh feministfitta

Citat:
Det hade varit oansvarigt av mig att behålla dem och låta dem växa upp med värdelösa fäder som bara skulle förstöra deras liv och ge dem PTSD. Det kallar inte jag för ett värdigt liv.

Citat:
Så går det om man inte använder kondom. Antingen så får du en unge som du absolut inte vill ha eller så gör kvinnan abort, som att hon vore djävulens avkomma eller något. Det spelar ingen roll riktigt vad kvinnan gör, hon är en ondskefull satmara oavsett.

Gråt mer nu.

Uppenbarligen är du en spermahink utan självkänsla. Det går faktiskt att charma killar med annat än fittan. Det går också att köpa egna kondomer att ha i väskan.
Citera
2021-09-01, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Uppenbarligen är du en spermahink utan självkänsla. Det går faktiskt att charma killar med annat än fittan. Det går också att köpa egna kondomer att ha i väskan.
Jo, det går absolut att köpa egna kondomer att ha i väskan. Jag brukar nämligen göra det och slänga kondomerna i ansiktet på mina sexpartners och säga åt dem att ta på sig dem.

Tjurar och vägrar de att göra det, vilket de flesta gör, så finns det tyvärr inte mycket mer som jag kan göra. Då har jag gjort mitt bästa för att försöka se till så att en vuxen karl tar sitt ansvar, trots att det inte är min uppgift.

Det begriper nog till och med du själv, trots att du är man, att det inte är mitt ansvar att se till så att du tar ditt ansvar.

Eller förväntar sig män att kvinnor ska trä på kondomerna åt dem också? De flesta män är ju ansvarsbefriade barn rent mentalt i huvudet och vill att mamma ska "dalta" med dem hela tiden och göra precis allt åt dem, så det förvånar mig inte om det är så. Det är däremot på tiden att börja växa upp nu.

Du är vuxen och jag är inte din mamma. Du ansvarar för dig och jag för mig. Jag ansvarar inte för dig. Den enda som ansvarar för dig själv är du. Och ja, det gäller även om du "bara" är en vuxen man.
Senast redigerad av nyckelbarnen 2021-09-01 kl. 04:48.
Citera
2021-09-01, 05:04
Avslutad
Citat:
Jo, det går absolut att köpa egna kondomer att ha i väskan. Jag brukar nämligen göra det och slänga kondomerna i ansiktet på mina sexpartners och säga åt dem att ta på sig dem.

Tjurar och vägrar de att göra det, vilket de flesta gör, så finns det tyvärr inte mycket mer som jag kan göra. Då har jag gjort mitt bästa för att försöka se till så att en vuxen karl tar sitt ansvar, trots att det inte är min uppgift.

Det begriper nog till och med du själv, trots att du är man, att det inte är mitt ansvar att se till så att du tar ditt ansvar.

Eller förväntar sig män att kvinnor ska trä på kondomerna åt dem också? De flesta män är ju ansvarsbefriade barn rent mentalt i huvudet och vill att mamma ska "dalta" med dem hela tiden och göra precis allt åt dem, så det förvånar mig inte om det är så. Det är däremot på tiden att börja växa upp nu.

Du är vuxen och jag är inte din mamma. Du ansvarar för dig och jag för mig. Jag ansvarar inte för dig. Den enda som ansvarar för dig själv är du. Och ja, det gäller även om du "bara" är en vuxen man.

Mkaayyy, och sedan vart du gravid och vart tvungen att ta abort? 10 ggr de senaste 3 åren?? Ingen möjlighet att själv påverka det utfallet???

..att du ens har mage att tjata "vuxenhet" och ta ansvar är förbluffande..
Citera
2021-09-01, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Mkaayyy, och sedan vart du gravid och vart tvungen att ta abort? 10 ggr de senaste 3 åren?? Ingen möjlighet att själv påverka det utfallet???

..att du ens har mage att tjata "vuxenhet" och ta ansvar är förbluffande..
Ja! Exakt. Det är inte jag som har problem med aborter, eller hur?

Men absolut, har du ingenting emot aborter så gör det ingenting om du knullar utan kondom.
Citera
2021-09-01, 08:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och då drar du slutsatsen att männen inte ville abort?
Nej, Jag drar slutstsen att det inte spelade någon roll vad mänen ville, de har vara sig ansvar eller behörighet att bestämma det.

Citat:
Väldigt märklig slutsats att dra herr slö. I dessa 90% kan mannen och kvinnan mycket väl ha varit helt överens om att det skulle bli abort.

Vi kan vara säkra på att de var det i 10% av fallen enligt de som gjorde abort.

Citat:
Men det var inte för att mannen ville abort som kvinnan gjorde abort, utan huvudskälet var kanske dålig ekonomi, dålig relation, för ung, för gammal, att hon fått de barn hon avsåg att få osv.

Det är säkert att mannen inte gjorde abort, utan det är mammor som mördar sina bebisar, inte pappor. 100% av de tillfrågade kvinnorna gjorde abort.
Citat:
Och då anger hon såklart det som skäl för aborten.
Man kan ju bara spekulera om varför de som inte gjorde abort hade för skäl till det, när de gjorde abort.
Citat:
Inte anger hon då "mannen ville abort" som skäl till aborten, eftersom de två är överens.
i 10 % av fallen därpartner ville göra abort och hon gjorde abort så var de ju överens.

i de andra 90% av fallen kan vi vara säkra på att kvinnan åtminstonde överrens medsijsälv om att döda bebisen, och med sina egna föräldrar i några % av fallen.

Citat:
Hon vill det själv lika mycket som mannen vill det.
ja 10% av aborterskorna uppger ju att 1 av skälen till abort är att mannen vill det. de andra 90% av tillfrågade ville även de göra abort.

Citat:
Så kan resultatet nämligen också tolkas. Men som jag skrivit innan: vi vet ingenting om vad dessa 90% män ville/inte ville gällande aborten
.
Vi vet att deras partners inte uppgav som skäl till abort att dessa 90% av män ville att de skulle göra abort.

Citat:
Men jag tror faktiskt att majoriteten av dessa män var överens med kvinnan om att abort fick det bli.
nu spelar det ju ingen roll om det var 90% som bad henne att behålla barnet, eller 20% som bad henne behålla barnet. Det viktiga här är ju att bara 10% av aborterskorna uppger som skäl att deras partner vill att de gör abort, väldigt ovanligt mao.

Citat:
De 10% kvinnor som har angett att de gjorde abort för att "mannen ville", visar däremot på att kvinnorna själva inte ville abort egentligen, utan att de gjorde det för att mannen ville.

Jaha, nä de 10% av kvinnorna valde att göra abort för att de ville, precis som de uppgav att deras partner även ville. alla de tillfrågade genoförde abort, ingen avstod.

Studien finns ju här att läsa. så det är ju inte en av dina sagor som du får fantisera ihop början mitten och slutet i.

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x
Citera
2021-09-01, 08:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
You win some, you lose some.

Vad är det du föreslår egentligen? Att den man som har gjort en kvinna gravid skall tillåtas få hota henne, låsa in henne, binda fast henne och tvångsmata henne om hon inte vill genomgå graviditeten och gör allt i sin makt för att abortera fostret eller att få missfall?

i talibanen så får hon plikta med sitt liv, och så skaffar man en ny (om hon nu inte redan var 1 av 4)
25% av alla bebisar mördas inte i talibanien, inte ens 25% av nått mördas där.....

Citat:
Det är nog rätt svårt att köra offerskapsnarrativet på ett framgångsrikt sätt för män vars gravida flickvänner inte vill föda deras barn. Det är antagligen något enklare att argumentera för att kvinnan själv skulle bära ett juridiskt ansvar för barnet från och med befruktningstillfället och mannen dito att se efter sin kvinna — men man kan ju även argumentera för att föräldrar bör få "abortera" sitt barn även en tid efter födseln om de inte är nöjda med sin egen skapelse — i.e. en "prom night dumpster baby".

Meningen är ju inte att offerksapsnarrativ ska tillåta mördande av andra individer, för det är ju så det går till. så i det avvsendet har du rätt.

man får väll ge upp att vara en jättebebis själv, och ta ansvar för sin handlingar och dess konsekvenser.
Citera
2021-09-01, 08:36
Avstängd
Citat:
Det enda säkra av de tre är det första. Dvs. avstå helt från vaginalsex. I den bästa av världar skulle män och kvinnor som inte vill ha barn osv. avstå från vaginala samlag. Men se vi lever inte i den bästa av världar. folk kommer i stundens hetta och kåthet ligga med varandra ändå. Och i vissa fall leder dessa vaginala samlag till oönskad graviditet. Känner sig då kvinnan nödgad att göra abort av en eller annan orsak så kommer abort ske. Vare sig det är lagligt eller olagligt. Vare sig det är säkert eller osäkert att göra abort. Det ser vi från Sveriges historia och det ser vi från runtom i världen. 47 000 kvinnor/år dör pga. osäkra abortmetoder per år världen över. Så rätten till abort handlar egentligen om rätten till säker abort. Embryon/foster kommer dö iaf. om kvinnan känner sig nödgad till abort. bäst då att detta sker säkert för kvinnan. Kolla in organisationer så som WHO och Amnesty och se vad de har för synpunkter/uppgifter i frågan.

så varför är aborter i sverige mer än dubbelt så vanligt som i finland, 50% vanligar än i usa , och många år vanligare än i flickbarnshatande kina?

är det inte rätten att få välja bort preventivmedel för att man vill bli gravid , och göra abort som du försvarar?
Citera
2021-09-01, 08:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Det är 47 000 totalt onödiga dödsfall.

Yes.

att jämf med sverige 38`000 säkra och "nödvändiga" (?) dödsfall per år? (och givetvis rebecca)
https://www.expressen.se/nyheter/rebecca-dog-av-aborten/

snyggt att jämföra u-länders tragiska förhållande med världens mest priviligerade kvinnors vackra mördande...
Citera
2021-09-01, 08:57
Avstängd
Citat:
Jag som följt Jenny9s inlägg under iaf. över ett år nu, ser att hon är konsekvent men nyanserad i denna fråga. Så någon kluven tunga kan hon verkligen inte beskyllas för att ha. just sayíng.

Jo, ni båda reseonerr som talibaner, Man både får och bör mörda det om det inte klarar "min" defintion av liv.

Det är ju en emaptistörning, för vare sig du eller jenny skulle klara er något vidare bland talibanerna, för där skulle ni utsättas för erat egna resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in