Citat:
Värdet innan den stora boomen pga covid var 8 miljoner.
Uppgången hade börjat när Ebba och hennes kompisar fick honom att skriva på, och detta måste Theo rimligen vetat.
Kanske därför han var extra noga med att avskriva sig ansvar längst bak i kontraktet.
Under pandemin steg attraktiva fastigheter av denna typ med i genomsnitt 30%.
Då landar hela tomten, med husen restaurerade på över 10 miljoner.
Och det kostar inte 6 miljoner att rusta upp Esbjörns hus.
Marknadsvärdet var 5,2 baserat på taxervärdet. Ebba betalade 3,9.
Enligt uppgift var hennes första bud 2,5.
Knackar jag på hos en 81-åring under en pandemi och vill köpa dennes hus kan jag åtminstone lova att mitt första bud inte kommer vara mindre än halva marknadsvärdet och får jag ett nej kommer jag inte blanda in fler kompisar tills jag fått en underskrift där jag fortfarande köper under marknadsvärdet.
Jag anser att detta är ett fräckt och oschysst sätt att göra affärer.
Men det är jag
Uppgången hade börjat när Ebba och hennes kompisar fick honom att skriva på, och detta måste Theo rimligen vetat.
Kanske därför han var extra noga med att avskriva sig ansvar längst bak i kontraktet.
Under pandemin steg attraktiva fastigheter av denna typ med i genomsnitt 30%.
Då landar hela tomten, med husen restaurerade på över 10 miljoner.
Och det kostar inte 6 miljoner att rusta upp Esbjörns hus.
Marknadsvärdet var 5,2 baserat på taxervärdet. Ebba betalade 3,9.
Enligt uppgift var hennes första bud 2,5.
Knackar jag på hos en 81-åring under en pandemi och vill köpa dennes hus kan jag åtminstone lova att mitt första bud inte kommer vara mindre än halva marknadsvärdet och får jag ett nej kommer jag inte blanda in fler kompisar tills jag fått en underskrift där jag fortfarande köper under marknadsvärdet.
Jag anser att detta är ett fräckt och oschysst sätt att göra affärer.
Men det är jag
Ingenting stämmer i ditt inlägg... taxeringsvärdet var vid köpet knappt 3,5 miljoner, skulle man utgå från taxeringsvärdet så var huset isåfall värt 4,375 miljoner, alltså lång ifrån dina 5,2...
Densias värdering som är gjord iår, sätter värdet på 4,6 miljoner. Notars värdering som är gjord ett halvår innan Densias säger 4,2 miljoner Stämmer isåfall bra in på värdeökningen. Köpet har utgått från 4,2 och sedan har det gjorts avdrag för att fastigheten lämnas i bef skick, vilket inte är orimligt på något sätt...
§17 Mäklaransvar
Parterna är medvetna om att mäklaren ej har något mäklaransvar i denna
affär då mäklaren endast varit behjälplig med framtagandet av
köpehandlingar enligt parternas önskemål.
Detta är en standardskrivning på ALLA kontrakt där mäklaren bara haft ett skrivuppdrag. Man är nog bra dum i huvudet som mäklare om man skulle ta ett mäklaransvar när man inte mäklat fastigheten...
När det gäller ett bud på 2,5 så är det inte bekräftat. Esbjörns tidigare ombud har hävdat det i en expressenartikel och Ebbas ombud har nekat till det i en annan artikel (första budet 3,8)
Sluttrollat för din del nu? eller ska du forstätta ljuga sida upp och sida ner i tråden?
bara jesusonanister som försöker sig