Citat:
«Et kjøretøy, sannsynligvis en bil, ble fanget inn av et overvåkingskamera på den andre siden av Langvannet mens den kjørte opp en gangvei frem til Hagens bolig i det aktuelle tidsrommet da Anne-Elisabeth Hagen forsvant.»
«Tom Hagen hadde mest sannsynlig reist hjemmefra til jobb like før. Han sier han var på jobb på det tidspunktet. Politiet har ikke lagt frem noe som er egnet til å svekke 71-åringens alibi.
Men han er fortsatt siktet for å ha drept henne eller medvirket til det.«
https://www.aftenposten.no/norge/i/0K8yBE/tom-hagen-risikerer-aa-leve-som-drapssiktet-i-lang-tid
For meg ser det ut som at TH kunne rukket å kjøre opp den andre bilen.
Forgiftning, ja, eller: at det ikke var ham som kjørte bilen til jobben. For eks.
Et problem ligger i at tlf ble lagt på bordet etter turen ned trappen, som ble påpekt av en bruker. Det store spørsmålet er om den er lagt der av GM, eller om hun mistet den, og fortumlet la den på bordet.
Så er spørsmålet om det i det hele tatt er fysisk mulig at TH kunne ha befunnet seg i boligen da. De har snakket om huller i tidslinjen til TH…. Dørgende stillhet rundt det.
Hvis politiet ikke har kontroll på TEHs bevegelser i det tidsrommet, blir jeg overrasket.
«Tom Hagen hadde mest sannsynlig reist hjemmefra til jobb like før. Han sier han var på jobb på det tidspunktet. Politiet har ikke lagt frem noe som er egnet til å svekke 71-åringens alibi.
Men han er fortsatt siktet for å ha drept henne eller medvirket til det.«
https://www.aftenposten.no/norge/i/0K8yBE/tom-hagen-risikerer-aa-leve-som-drapssiktet-i-lang-tid
For meg ser det ut som at TH kunne rukket å kjøre opp den andre bilen.
Forgiftning, ja, eller: at det ikke var ham som kjørte bilen til jobben. For eks.
Et problem ligger i at tlf ble lagt på bordet etter turen ned trappen, som ble påpekt av en bruker. Det store spørsmålet er om den er lagt der av GM, eller om hun mistet den, og fortumlet la den på bordet.
Så er spørsmålet om det i det hele tatt er fysisk mulig at TH kunne ha befunnet seg i boligen da. De har snakket om huller i tidslinjen til TH…. Dørgende stillhet rundt det.
Hvis politiet ikke har kontroll på TEHs bevegelser i det tidsrommet, blir jeg overrasket.
Det at TH ringte hjem allerede litt over kl 10 taler for giftdrap. Det skulle sjekkes om hun var satt ut eller død av giften. Han forklarte at han ringte for å planlegge detaljer rundt hytteturen. En strek i regningen var at AEH i mellomtiden hadde sendt SMS til datter om at turen var avlyst/utsatt.
Senere oppringninger var for å spille "bekymret ektemann".
Bakhonet var lagt inntil døren av ham selv, da han dro. Dermed kunne han se at ingen hadde kommet eller gått gjennom døren, da han tilbake. Hvorfor skulle kidnappere legge igjen dette? Selv trodde han at AEH hadde fått hjerteinfarkt når han så bakhonet (!)
Han valgte å fortelle om dette, fordi vitner kan ha sett det ligge der. Det lå der i flere timer.
En teori.