2021-08-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nå var det det jeg lurte på - mener dere å vite at han ikke har leid inn detektiver?

Forklaringsnekt og manglende samarbeide med politiet kan kun forsinke og trenere etterforskningen, og ikke hindre at saken vil bli oppklart.

TH har avslørt seg selv.

Hvorfor skulle han kjøpe seg enda flere problemer og bekymringer, ved å leie privatetterforskere. Han har da vel nok med det klisteret han allerede har satt seg selv fast i. Han kommer ikke unna.
Citera
2021-08-31, 19:20
Medlem
CIA kan sikkert knekke denne monero blockchain, regner med dem er på saken

Likevel tviler jeg på om det har noe for seg.. Jeg tviler nok på at gjerningsmenn har sittet hjemme på sin private ip adresse med wpa kryptering her Det er vel brukt ett offentlig nett, med flere 1000 brukere pr år. IT utstyret gjerningspersonene har bruk er nok kun brukt til dette, å deretter destruert.

Løsningen er vel å finne eier av monero konto som mottok valuta.
Citera
2021-08-31, 19:40
Medlem
Citat:
Nå var det det jeg lurte på - mener dere å vite at han ikke har leid inn detektiver?

TH hyret inn danske Michael Gr*en, men han kom fort frem til at det var sannsynlig at TH selv stod bak. Og fikk fyken av TH. Etter det kjenner ikke jeg til at at det leid inn privatetterforskere.

At familien fremstår så lite interessert i å finne sin mor og kone igjen er avslørende i seg selv. De mener jo hun er kidnappet, da burde jo stå på hodet for å finne henne igjen. I stedet saboterer de politiets arbeid.
Citera
2021-08-31, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Så hvorfor kalte de henne «Nullet»?

Hvor har du det fra?
Citera
2021-08-31, 20:48
Medlem
Citat:
Betyr det at du mener å vite at TH ikke har gjort det?
NAVET i familieb, er det positivt Er ikke det noe lignende som nullet??
Citera
2021-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Spørsmål vanskelig å bli klok på, synes det er rart politiets mistanke kun er rettet mot TH og ikke junior, men de kan jo sel følgelig holde det skjult, for å overvåke han.
junior ringte aeh under aksjonen, omtrent samtidig som elmannen. Mener du en annen brukte hans telefon, mens han var i sv.
Citera
2021-08-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tilsynelatende ja. Sterkt nok til å løslate ham fra varetekt.

Men AE trenger ikke ha blitt drept av ham selv. Det antydes medvirkere.
Giftdrap er også en mulighet. Rammeverket av indisier mot ham ga
politiet medhold i fortsatt siktelse og det videre beslaget i eiendommene.
«Et kjøretøy, sannsynligvis en bil, ble fanget inn av et overvåkingskamera på den andre siden av Langvannet mens den kjørte opp en gangvei frem til Hagens bolig i det aktuelle tidsrommet da Anne-Elisabeth Hagen forsvant.»
«Tom Hagen hadde mest sannsynlig reist hjemmefra til jobb like før. Han sier han var på jobb på det tidspunktet. Politiet har ikke lagt frem noe som er egnet til å svekke 71-åringens alibi.
Men han er fortsatt siktet for å ha drept henne eller medvirket til det
https://www.aftenposten.no/norge/i/0K8yBE/tom-hagen-risikerer-aa-leve-som-drapssiktet-i-lang-tid
For meg ser det ut som at TH kunne rukket å kjøre opp den andre bilen.
Forgiftning, ja, eller: at det ikke var ham som kjørte bilen til jobben. For eks.
Et problem ligger i at tlf ble lagt på bordet etter turen ned trappen, som ble påpekt av en bruker. Det store spørsmålet er om den er lagt der av GM, eller om hun mistet den, og fortumlet la den på bordet.
Så er spørsmålet om det i det hele tatt er fysisk mulig at TH kunne ha befunnet seg i boligen da. De har snakket om huller i tidslinjen til TH…. Dørgende stillhet rundt det.
Hvis politiet ikke har kontroll på TEHs bevegelser i det tidsrommet, blir jeg overrasket.
Senast redigerad av Ittno 2021-08-31 kl. 21:42.
Citera
2021-08-31, 21:47
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Er dette siste tidslinjen?
Edit: husker det kom justeringer ang 10:06 og 10:07, de finner jeg ikke nå.

Postet av Minnumus:

«2020-12-05, 12:19
Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fjernet hendelser vedr. hettemannen
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

06:57 Første bevegelse av AEHs mobil
07:56 Rødt stillestående lys på gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset
08:15 TH står opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) på gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget»

Jeg ser at jeg trolig har misforstått observasjonen av lys / bil 7:56 og 8:56. jeg har trodd det var en bil som rygget (eller kjørte) fra hovedveien til huset 7:56, for så å kjøre samme vei tilbake rett etterpå. Deretter kom den igjen kl 8:56 og ble.

er tolkingen nå at lyset startet ved huset 7:56 og kjørte / rygget mot hovedveien, og kom tilbake 8:56 (fra hovedvei til hus), hvorpå det ikke ble observert lys tilbake mot hovedveien igjen senere?
Citera
2021-08-31, 21:47
Medlem
Jag har bläddrat genom en del av tråden för att sätta mig in i saken. Några personer omtalas endast vid sina initialer:

MB lønningsansvarlig Futurum
HHB1 dotter
TEH son
RU kryptomannen?
EJB son
VE ?

Är deras namn hemliga eller kan ni skriva ut vad de heter? Om inte, kan ni beskriva deras roller i härvan? Berätta något om dem?
Citera
2021-08-31, 21:53
Medlem
Citat:
Betyr det at du mener å vite at TH ikke har gjort det?

Utrolig om det har gått under radaren til en sverm av journalister.
Citera
2021-08-31, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
Jeg ser at jeg trolig har misforstått observasjonen av lys / bil 7:56 og 8:56. jeg har trodd det var en bil som rygget (eller kjørte) fra hovedveien til huset 7:56, for så å kjøre samme vei tilbake rett etterpå. Deretter kom den igjen kl 8:56 og ble.

er tolkingen nå at lyset startet ved huset 7:56 og kjørte / rygget mot hovedveien, og kom tilbake 8:56 (fra hovedvei til hus), hvorpå det ikke ble observert lys tilbake mot hovedveien igjen senere?

Kamera som filmet dette ble aktivert av aktivitet rett i forkant av det, og filmet altså kun sporadisk.
Citera
2021-08-31, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais

Jeg kan ikke se at du tar feil i det første. Men jeg er mildest talt ingen ekspert. Ang siste bil: Har ikke fått med meg at den kjørte fra huset da. En teori kan være at det er den AE ble fraktet bort i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in