Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-31, 09:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du kom in för att opponera dig mot mitt påstående att de som inte förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner är lite lost. Anser du att mitt påstående är felaktigt på något sätt?
Nej. Ditt inlägg visade att du tycker att Sveriges mest kända feminist är lost. Det är allt jag påpekat. Tydligen jobbigt för dig. Nu över till topic.
Citera
2021-08-31, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej. Ditt inlägg visade att du tycker att Sveriges mest kända feminist är lost. Det är allt jag påpekat. Tydligen jobbigt för dig. Nu över till topic.
Det är inte ett piss jobbigt för mig.

Då är vi överens att Slö och andra som inte förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner är lite lost och du hade i princip inga invändningar mot mitt inlägg?
Citera
2021-08-31, 09:59
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är inte ett piss jobbigt för mig.

Då är vi överens att Slö och andra som inte förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner är lite lost och du hade i princip inga invändningar mot mitt inlägg?
Efter 8 inlägg från dig med samma fråga så kan jag säga att det är jobbigt för dig.
Citera
2021-08-31, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Efter 8 inlägg från dig med samma fråga så kan jag säga att det är jobbigt för dig.
Din oförmåga att svara Ja eller Nej på frågan tyder snarare på att DU finner det jobbigt.

Eftersom du gick in i just den diskussionen om huruvida man var lost eller inte om man inte gjorde det, borde du ju även kunna delge DIN åsikt.

Är Slö och andra som inte förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner lika lost som Gudrun Schyman, ja eller nej?
Citera
2021-08-31, 11:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Hur definierar du ansvar? Varför är det mer ansvarigt att föda barn än att göra abort?

Vilket ansvar har en kvinna som blivit gravid?

Oj vilka konstiga frågor, förstår du verkligen inte detta ska du aldrig knulla utan skydd.

Ja hur tar man ansvar över ett barn, ger man det en bra uppväxt eller dödar man det, svåra frågor det här eller?
Citera
2021-08-31, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Oj vilka konstiga frågor, förstår du verkligen inte detta ska du aldrig knulla utan skydd.

Ja hur tar man ansvar över ett barn, ger man det en bra uppväxt eller dödar man det, svåra frågor det här eller?
Men varför är det mer ansvarigt att fullfölja än att avbryta graviditeten?

Vad har en kvinna som blivit gravid för ansvar?
Citera
2021-08-31, 11:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men varför är det mer ansvarigt att fullfölja än att avbryta graviditeten?

Vad har en kvinna som blivit gravid för ansvar?

Ansvaret har man mot det liv som man har skapat och om du inte förstår varför det är mer ansvarigt att ta hand om det istället för att döda det borde du sterilisera dig.
Citera
2021-08-31, 12:16
Avslutad
Citat:
Ansvaret har man mot det liv som man har skapat och om du inte förstår varför det är mer ansvarigt att ta hand om det istället för att döda det borde du sterilisera dig.
Och ansvaret är….?
Citera
2021-08-31, 12:17
Medlem
Citat:
Borde inte en väldigt stor andel av män sterilisera sig då?
Alla de män som glatt knullar utan preventivmedel ex. och som vet att de är fertila dygnet runt sen de blir pubertala? och som lika glatt helt struntar i att "ta han om det liv man skapat" när detta liv sen blir fött?
Citera
2021-08-31, 12:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Och ansvaret är….?

Det skrev jag ju, att ta hand om det liv man har skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Borde inte en väldigt stor andel av män sterilisera sig då?
Alla de män som glatt knullar utan preventivmedel ex. och som vet att de är fertila dygnet runt sen de blir pubertala? och som lika glatt helt struntar i att "ta han om det liv man skapat" när detta liv sen blir fött?

Männen har inget att säga till om när det gäller abort. Befogenheter och ansvar hänger ihop.
Citera
2021-08-31, 12:34
Avslutad
Citat:
Det skrev jag ju, att ta hand om det liv man har skapat.

Männen har inget att säga till om när det gäller abort. Befogenheter och ansvar hänger ihop.
Och hur tar man hand om det livet?
Citera
2021-08-31, 12:34
Medlem
Citat:

Du skrev att alla borde ta ansvar för sina födda barn, men det gör ju nu inte könet man, eller hur?
Så hur motiverar du att män "inte ta ansvar för det liv man skapat"???

Om nu motiveringen är: För kvinnor kan göra abort borde i sånt fall inte kvinnors motivering för att de gör abort lyda: För att män inte tar sitt ansvar?

För faktan är ju den att rätt många kvinnor just väljer att göra abort för att de vet att de kommer stå ensamma om ungen, och att de inte klarar detta, vare sig praktiskt eller ekonomiskt.

Så frågan kvarstår, tycker du män ska ha rätt slippa "ta ansvar för allt oönskat liv de skapar"?
Senast redigerad av Merapi 2021-08-31 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in