Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-31, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej "ett ställningstagande och en handling" är fortfarande inte samma sak som att ta ansvar, hur borta är du egentligen? Tar en taliban ansvar när han dödar sin olydiga fru också tycker du, det är också "ett ställningstagande och en handling".

Mannen har noll befogenhet om huruvida abort ska göras eller inte och har därför förstås inte ansvar för det beslutet som tas av kvinnan.
Hur definierar du ansvar? Varför är det mer ansvarigt att föda barn än att göra abort?

Vilket ansvar har en kvinna som blivit gravid?
Citera
2021-08-31, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Typ som bland talibaner , kvinnan kan definitivt påverka om hon ska tex stenas , våldtas eller piskas, ställningstagande och handling.

Usama bin tomatkungen?
Du är nog bara sur för att ingen tog dig på allvar när du knallade in på polisstationen och skulle anmäla begångna mord på kvinnokliniken.
Citera
2021-08-31, 07:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Abort är faktiskt att ta en konsekvens av "knullandet" som lett till oönskad graviditet.

Tror du att abort är som att ta ett glas mjölk? De kvinnor jag har pratat med som har gjort abort, berättar både om våndan inför beslutet och de fysiska obehagen och ibland även ångesten/tomhet efter att aborten har skett. Ingen av dem kommer någonsin glömma aborten de gjorde. Flera av dem tänker fortfarande "om barnet levt nu hade det varit 4, 8, 14, 20, 47 år nu". De glömmer heller aldrig vem som var den blivande barnafadern. Han finns för evigt intryckt i deras minnen som mannen som de eventuellt skulle kunna haft barn med. Abort är ingen lätt sak för de kvinnor som gör abort. Men de tar ändå denna konsekvens av "knullandet" som lett till oönskad graviditet.

Vad tror du att deras män har tagit för konsekvens av "knullandet" som lett till oönskad graviditet? Ingenting är svaret. De har njutit av sexet, sedan sagt att de tycker abort är det rätta eller i några fall tom. varit pådrivande till att det ska bli abort. I två fall har den blivande barnafadern tom. hotat kvinnorna till att göra abort (kvinnorna ville ha barnen). Någon enstaka har tagit ekonomiskt ansvar och delat på notan för aborten. Någon har följt med när hans kvinna gjorde abort. Men oftast har de alltså smitit undan allt ansvar, stoppat huvudet i sanden och låtsats som det regnar. Pustat ut lättat när de fått reda på att det blev abort. Och sedan nuppat vidare med andra kvinnor för glatta livet. Och rent av gjort någon annan kvinna gravid (oönskad graviditet) och fått även henne att göra abort.

Så så ser det ut. kvinnan måste alltid ta ansvar när "knullandet" lett till graviditet. Hon måste ta ställning till abort/inte abort och hon måste göra aborten/föda barn. Väljer hon abort så behöver mannen inte ta ansvar alls för "knullandet", men hon måste fortsatt ta ansvar även då. Väljer hon att föda, så får både hon och mannen ta ansvar.

Med detta sagt så antar jag att du menar att alla män som "Knullar" ska böja ta betydligt mer ansvar för konsekvenserna? Kanske fria till damen i fråga, ge henne livslång trogen kärlek och ta hand om deras gemensamma avkomma. För som du ser: kvinnorna tar redan alltid konsekvenserna för "knullandet" om en graviditet inträffar. Hon måste det, eftersom graviditeten växer inuti hennes kropp.

Är du här med dina sagor och ljuger igen,
Lite fakta för de som inte är talibaner och sexualsadister i tråden.

-Pappor önskar sällan abort (ca10%)
-ca 40% är där för abort 2,3,4,5,6...104 (Det vanligaste är nr 3, ca 20%)
-kvinnor väljer sällan att skydda sig (knappt 20%)
-abortlagen omfattar enbart kvinnor. Det finns inget stycke avseende pappans rättigheter, skyldigheter eller val ,
-ca 2% av aborterna i Sverige sker då kvinnan avstod preventivmedel för att hon ville bli gravid, och gjorde abort.

Källa.

Reasons for pregnancy termination, contraceptive habits and contraceptive failure among Swedish women requesting an early pregnancy termination

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x

Abortlagen

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/abortlag-1974595_sfs-1974-595
Citera
2021-08-31, 08:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du är nog bara sur för att ingen tog dig på allvar när du knallade in på polisstationen och skulle anmäla begångna mord på kvinnokliniken.

Det finns ett undantag för mammor att mörda sina bebisar upp till v18 (21-22),

Så det är lika meningslöst som att polisanmäla talibanerna som piskar busiga kvinnor eller våldtar de syndiga.

Bägge är delarna är givetvis, onda sjuka och vidriga.

Men människor är ju olika.
Citera
2021-08-31, 08:37
Avslutad
Citat:
Det finns ett undantag för mammor att mörda sina bebisar upp till v18 (21-22),

Så det är lika meningslöst som att polisanmäla talibanerna som piskar busiga kvinnor eller våldtar de syndiga.

Bägge är delarna är givetvis, onda sjuka och vidriga.

Men människor är ju olika.
Ja, människor är olika. Vissa människor förstår skillnaden mellan abort och mord, andra inte. De sistnämnda är lite mer lost i tillvaron och det blir ofta lite fel för dem, som när de går till polisstationen och försöker anmäla mord begångna på kvinnokliniken.

Och en del förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner, andra inte. De som inte förstår är de som om möjligt är ÄNNU mer lost i tillvaron.
Senast redigerad av Ipsi 2021-08-31 kl. 08:39.
Citera
2021-08-31, 08:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ja, människor är olika. Vissa människor förstår skillnaden mellan abort och mord, andra inte. De sistnämnda är lite mer lost i tillvaron och det blir ofta lite fel för dem, som när de går till polisstationen och försöker anmäla mord begångna på kvinnokliniken.

Och en del förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner, andra inte. De som inte förstår är de som om möjligt är ÄNNU mer lost i tillvaron.
Äkta kvinnligt resonerande. 1) Människor är olika. 2) De människor som är olika just mig är lite mera lost.

Ironiskt att du nämner talibaner. Eftersom Sveriges största kvinnliga partiledare Gudrun Schyman i ett tal använde den exakta formuleringen "(svenska) män är talibaner".

Att vara kvinna är att vara stenkorkad. Förlåt, ologisk.
Citera
2021-08-31, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Äkta kvinnligt resonerande. 1) Människor är olika. 2) De människor som är olika just mig är lite mera lost.

Ironiskt att du nämner talibaner. Eftersom Sveriges största kvinnliga partiledare Gudrun Schyman i ett tal använde den exakta formuleringen "(svenska) män är talibaner".

Att vara kvinna är att vara stenkorkad. Förlåt, ologisk.
Nej, jag sa att de som inte förstår skillnaden mellan mord och abort är lite lost, samt att de som inte förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner är lite lost.

Men du kanske tillhör dem som inte heller förstår skilnaden?
Citera
2021-08-31, 08:55
Avstängd
Citat:

Inte konstigare än att tända sexuellt på det förmodar jag, men det är säkert som du säger. att ta liv är ju inte självändamål i sig. varför du vill dela upp det i bättre-sämre och jag nöjer mig med bra resp dåligt är ju en konsekvens av att människor är olika.

Citat:

jo det finns ju skillnader, svenska kvinnor blir gravida för att göra abort, talibaner tror att de gör guds arbete.

vem som är mer "lost" är en underordnad disskussion, det framgår tydligt när man börjar rationalisera kring det, jag överlåter det till talibaner och sexualsadister.
Citera
2021-08-31, 08:57
Avslutad
Citat:
Inte konstigare än att tända sexuellt på det förmodar jag, men det är säkert som du säger. att ta liv är ju inte självändamål i sig. varför du vill dela upp det i bättre-sämre och jag nöjer mig med bra resp dåligt är ju en konsekvens av att människor är olika.

jo det finns ju skillnader, svenska kvinnor blir gravida för att göra abort, talibaner tror att de gör guds arbete.

vem som är mer "lost" är en underordnad disskussion, det framgår tydligt när man börjar rationalisera kring det, jag överlåter det till talibaner och sexualsadister.
Jaså, runkar du till fantasin av kvinnor som får orgasm av att göra abort nu igen.
Citera
2021-08-31, 08:59
Avstängd
Citat:
Jaså, runkar du till fantasin av kvinnor som får orgasm av att göra abort nu igen.

jag tycker abort är förkastligt, man får inte mörda bebisar, inte ens om man tänder på det sexuelt. (det här med rationaliseringar som sagt...)
Citera
2021-08-31, 09:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nej, jag sa att de som inte förstår skillnaden mellan mord och abort är lite lost, samt att de som inte förstår skillnaden mellan svenska kvinnor och talibaner är lite lost.

Men du kanske tillhör dem som inte heller förstår skilnaden?
Så Gudrun Schyman var lite lost? Parad-feministen?

Abort är naturligtvis mord. Utan aborten hade man fått en människa. Men jag accepterar att vårt samhälle är villigt att döda ofödda människor. Det är kvinnor som initierat detta och kämpar för detta, men ni vägrar stå för att man dödar.
Senast redigerad av Paris24 2021-08-31 kl. 09:04.
Citera
2021-08-31, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så Gudrun Schyman var lite lost? Parad-feministen?
Vad tycker du själv om jämförelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in