Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Jag har inte en aning om varför vi ska ha munblöja. Men det är en av anledningarna till att jag med näbbar och klor kommer göra allt för att få fortsätta jobba hemma. Funderar på att ljuga och säga att jag vägrar vaccinera mig pga 5G för att slippa komma in.
Jobbar i ett kreativt yrke så det är mycket sitta tillsammans och göra skit ihop.
För det är "den nya grejen", covid du vet.
Svensson får lite nytt i vardagslivet och får leka pandemi, känsla av ansvar. Spännande.
Vad mer kan man förvänta sig av ett land som aldrig har några riktiga tragedier som naturkatastrofer och krig i minnet.
När något väl händer, hur litet det än må vara, ska man ta ut alla resurser man har inom sig för att kompensera för det. Munskyddskulturen från Asien är coolt och nytt för Svensson.
Om ni sitter så nära varandra och gör arbete ihop spelar det ändå ingen roll.
Sen ska folk pilla på munskyddet, kolla i mobilen, tvätta händerna, kolla i mobilen igen, ta på sig munskyddet, ta av sig, äta, på igen, öppna dörrar, dela kontorsmaterial...
Det är inte alls så det används inom vården men ändå ska det hänvisas dit som ett argument från alla ansvarstagande.
Högsta hönsen som håller mötet och är de som pratar slipper dock, men alla som sitter tysta och bara lyssnar ska ha munskydd. Men bara under mötet!
Det är ett stort skämt.