Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Varför måste du och Merapi avsluta så många inlägg sådär. ”Korkad fråga”, ”vänligen fatta”.?
Grälsjuka och otrevlighet!
Jag avslutar ett fåtal inlägg sådär och det är bara korkade och grundlösa frågor jag besvarar sådär.
Och du vet mycket väl vad du gör när du ställer en sådan korkad och grundlös fråga så spela för all del inte ett litet oskyldigt offerlamm nu.
Citat:
På svar på frågan:
Absolut inte. Men feminister har krigat till den möjligheten. Och håller den hårt. Oavsett att en fjärdedel av alla graviditeter leder till abort.
Rätt sinnessjuka siffror om man tänker på det. Hur många av dessa kvinnor älskar hundvalpar och kattungar. Det snosigaste gullepluttarna som finns. Men med människor kan man bara ”passar mig inte just nu, ut med skiten”.
Den som är för abort eller aborterar ska aldrig prata om mänskliga rättigheter.
Men snälla du försök nu vara lite pragmatisk.
Människor kommer inte sluta knulla. Oplanerade och oönskade graviditeter kommer att uppstå. Har alltid gjort och kommer alltid att göra så länge vi är Homo Sapiens Sapiens.
I länder med hård abortlagstiftning och i dåtidens Sverige föddes dessa barn. Många av dessa barn levde och lever i svåraste misären, många når inte vuxen ålder. I länder som Brasilien har det under många många år nu ryktas om dödspatruller som går och avrättar dessa barn på nätterna. Det utförs också en massa osäkra aborter i dessa länder, liksom det gjordes i dåtidens Sverige. En massa kvinnor får men för livet eller mister livet pga infektioner och så vidare.
Ovanstående är sadism enligt mig. Det går inte att rättfärdiga alla dessa människors lidande längre nu när vi har tekniken och kunskapen om att utföra säkra aborter.
Jag vill inte leva i ett sådant samhälle där oönskade barn föds. Eller där kvinnor ser sig nödgade att utföra abort på sig själva med tex en galge. En gång i tiden såg det ut såhär i Sverige och det är inte ett samhälle jag vill ha tillbaka. Enligt mig är det som sagt ren sadism.
Sen, som jag har skrivit många gånger förut, tycker jag att det är mycket med 30 000+ aborter om året. Och som jag också skrivit många gånger förut så är jag helt öppen för att man jobbar förebyggande med att försöka sänka antalet aborter. Via information, utvecklandet av bra preventivmedel osv.