Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-30, 22:35
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad menar du? Menar du att alla som gör abort är feminister?

Grundlös och korkad fråga.
Varför måste du och Merapi avsluta så många inlägg sådär. ”Korkad fråga”, ”vänligen fatta”.?
Grälsjuka och otrevlighet!

På svar på frågan:

Absolut inte. Men feminister har krigat till den möjligheten. Och håller den hårt. Oavsett att en fjärdedel av alla graviditeter leder till abort.

Rätt sinnessjuka siffror om man tänker på det. Hur många av dessa kvinnor älskar hundvalpar och kattungar. Det snosigaste gullepluttarna som finns. Men med människor kan man bara ”passar mig inte just nu, ut med skiten”.

Den som är för abort eller aborterar ska aldrig prata om mänskliga rättigheter.
Citera
2021-08-31, 00:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Varför måste du och Merapi avsluta så många inlägg sådär. ”Korkad fråga”, ”vänligen fatta”.?
Grälsjuka och otrevlighet!

Jag avslutar ett fåtal inlägg sådär och det är bara korkade och grundlösa frågor jag besvarar sådär.

Och du vet mycket väl vad du gör när du ställer en sådan korkad och grundlös fråga så spela för all del inte ett litet oskyldigt offerlamm nu.

Citat:
På svar på frågan:

Absolut inte. Men feminister har krigat till den möjligheten. Och håller den hårt. Oavsett att en fjärdedel av alla graviditeter leder till abort.

Rätt sinnessjuka siffror om man tänker på det. Hur många av dessa kvinnor älskar hundvalpar och kattungar. Det snosigaste gullepluttarna som finns. Men med människor kan man bara ”passar mig inte just nu, ut med skiten”.

Men snälla du försök nu vara lite pragmatisk.

Människor kommer inte sluta knulla. Oplanerade och oönskade graviditeter kommer att uppstå. Har alltid gjort och kommer alltid att göra så länge vi är Homo Sapiens Sapiens.

I länder med hård abortlagstiftning och i dåtidens Sverige föddes dessa barn. Många av dessa barn levde och lever i svåraste misären, många når inte vuxen ålder. I länder som Brasilien har det under många många år nu ryktas om dödspatruller som går och avrättar dessa barn på nätterna. Det utförs också en massa osäkra aborter i dessa länder, liksom det gjordes i dåtidens Sverige. En massa kvinnor får men för livet eller mister livet pga infektioner och så vidare.

Ovanstående är sadism enligt mig. Det går inte att rättfärdiga alla dessa människors lidande längre nu när vi har tekniken och kunskapen om att utföra säkra aborter.

Jag vill inte leva i ett sådant samhälle där oönskade barn föds. Eller där kvinnor ser sig nödgade att utföra abort på sig själva med tex en galge. En gång i tiden såg det ut såhär i Sverige och det är inte ett samhälle jag vill ha tillbaka. Enligt mig är det som sagt ren sadism.

Sen, som jag har skrivit många gånger förut, tycker jag att det är mycket med 30 000+ aborter om året. Och som jag också skrivit många gånger förut så är jag helt öppen för att man jobbar förebyggande med att försöka sänka antalet aborter. Via information, utvecklandet av bra preventivmedel osv.
Senast redigerad av Jenny9 2021-08-31 kl. 00:30.
Citera
2021-08-31, 00:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hur kom du fram till att jag sätter foster framför människor? I mina öron är det rätt märkligt eftersom jag betraktar en ofödd människa för människa medan du gör allt för att avhumanisera dem och kalla dem för parasiter.

Att du sedan försöker rationalisera dessa mord som du förespråkar är beklämmande. Det blir inte rätt för att det finns dem i fattiga länder som överger sina barn. Man ska inte knulla om man inte tar konsekvenserna som kan följa av det och det rättfärdigar inte att man dödar för att man annars skulle göra andra hemska saker. Detta är kärnan hos feminister, det kan aldrig ta eget ansvar för sina handlingar.

Okej du, vi säger så.
Citera
2021-08-31, 01:27
Medlem
Citat:
Att du sedan försöker rationalisera dessa mord som du förespråkar är beklämmande. Det blir inte rätt för att det finns dem i fattiga länder som överger sina barn. Man ska inte knulla om man inte tar konsekvenserna som kan följa av det och det rättfärdigar inte att man dödar för att man annars skulle göra andra hemska saker. Detta är kärnan hos feminister, det kan aldrig ta eget ansvar för sina handlingar.

Abort är faktiskt att ta en konsekvens av "knullandet" som lett till oönskad graviditet.

Tror du att abort är som att ta ett glas mjölk? De kvinnor jag har pratat med som har gjort abort, berättar både om våndan inför beslutet och de fysiska obehagen och ibland även ångesten/tomhet efter att aborten har skett. Ingen av dem kommer någonsin glömma aborten de gjorde. Flera av dem tänker fortfarande "om barnet levt nu hade det varit 4, 8, 14, 20, 47 år nu". De glömmer heller aldrig vem som var den blivande barnafadern. Han finns för evigt intryckt i deras minnen som mannen som de eventuellt skulle kunna haft barn med. Abort är ingen lätt sak för de kvinnor som gör abort. Men de tar ändå denna konsekvens av "knullandet" som lett till oönskad graviditet.

Vad tror du att deras män har tagit för konsekvens av "knullandet" som lett till oönskad graviditet? Ingenting är svaret. De har njutit av sexet, sedan sagt att de tycker abort är det rätta eller i några fall tom. varit pådrivande till att det ska bli abort. I två fall har den blivande barnafadern tom. hotat kvinnorna till att göra abort (kvinnorna ville ha barnen). Någon enstaka har tagit ekonomiskt ansvar och delat på notan för aborten. Någon har följt med när hans kvinna gjorde abort. Men oftast har de alltså smitit undan allt ansvar, stoppat huvudet i sanden och låtsats som det regnar. Pustat ut lättat när de fått reda på att det blev abort. Och sedan nuppat vidare med andra kvinnor för glatta livet. Och rent av gjort någon annan kvinna gravid (oönskad graviditet) och fått även henne att göra abort.

Så så ser det ut. kvinnan måste alltid ta ansvar när "knullandet" lett till graviditet. Hon måste ta ställning till abort/inte abort och hon måste göra aborten/föda barn. Väljer hon abort så behöver mannen inte ta ansvar alls för "knullandet", men hon måste fortsatt ta ansvar även då. Väljer hon att föda, så får både hon och mannen ta ansvar.

Med detta sagt så antar jag att du menar att alla män som "Knullar" ska böja ta betydligt mer ansvar för konsekvenserna? Kanske fria till damen i fråga, ge henne livslång trogen kärlek och ta hand om deras gemensamma avkomma. För som du ser: kvinnorna tar redan alltid konsekvenserna för "knullandet" om en graviditet inträffar. Hon måste det, eftersom graviditeten växer inuti hennes kropp.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-08-31 kl. 01:31.
Citera
2021-08-31, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Så du menar att Amnesty inte ska prata om mänskliga rättigheter?
Citera
2021-08-31, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Men snälla du försök nu vara lite pragmatisk.

Människor kommer inte sluta knulla. Oplanerade och oönskade graviditeter kommer att uppstå. Har alltid gjort och kommer alltid att göra så länge vi är Homo Sapiens Sapiens.

I länder med hård abortlagstiftning och i dåtidens Sverige föddes dessa barn. Många av dessa barn levde och lever i svåraste misären, många når inte vuxen ålder. I länder som Brasilien har det under många många år nu ryktas om dödspatruller som går och avrättar dessa barn på nätterna. Det utförs också en massa osäkra aborter i dessa länder, liksom det gjordes i dåtidens Sverige. En massa kvinnor får men för livet eller mister livet pga infektioner och så vidare.

Ovanstående är sadism enligt mig. Det går inte att rättfärdiga alla dessa människors lidande längre nu när vi har tekniken och kunskapen om att utföra säkra aborter.

Jag vill inte leva i ett sådant samhälle där oönskade barn föds. Eller där kvinnor ser sig nödgade att utföra abort på sig själva med tex en galge. En gång i tiden såg det ut såhär i Sverige och det är inte ett samhälle jag vill ha tillbaka. Enligt mig är det som sagt ren sadism.

Sen, som jag har skrivit många gånger förut, tycker jag att det är mycket med 30 000+ aborter om året. Och som jag också skrivit många gånger förut så är jag helt öppen för att man jobbar förebyggande med att försöka sänka antalet aborter. Via information, utvecklandet av bra preventivmedel osv.

Håller med dig till fullo.

47 000 kvinnor dör till följd av osäkra abortmetoder, enligt WHO. Och många skadar sig så att de behöver uppsöka sjukhusvård. Oönskade födda barn kan som du skriver fara mycket illa. Även i familjer där man ändå valt att föda fram den oönskade och "ta hand om" barnet.

i den bästa av världar skulle inte abort behövas. Men vi lever inte i den bästa av världar...
Citera
2021-08-31, 01:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Abort är faktiskt att ta en konsekvens av "knullandet" som lett till oönskad graviditet.

Nej att ta någon annans liv är inte att ta konsekvenserna av sitt knullande.
Citera
2021-08-31, 01:51
Medlem
Citat:
Nej att ta en annans liv är inte att ta konsekvenserna av sitt knullande.

Klart det är. Abort är ett ställningstagande och en handling. Iaf. för kvinnan som gör abort. För mannen är det däremot ingen konsekvens, det har du helt rätt i.
Citera
2021-08-31, 01:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Klart det är. Abort är ett ställningstagande och en handling. Iaf. för kvinnan som gör abort. För mannen är det däremot ingen konsekvens, det har du helt rätt i.

Att abort är ett ställningstagande innebär inte att det är att ta ansvar. Det är ett så absurt korkat påstående att det inte förtjänar mer svar än så.

Mannen kan du utelämna från diskussionen eftersom han inte har något att säga till om när det gäller om abort ska göras eller inte.
Citera
2021-08-31, 02:03
Medlem
Citat:
Att abort är ett ställningstagande innebär inte att det är att ta ansvar. Det är ett så absurt korkat påstående att det inte förtjänar mer svar än så.

Mannen kan du utelämna från diskussionen eftersom han inte har något att säga till om när det gäller om abort ska göras eller inte.

Ett ställningstagande och en handling skrev jag. Jo, abort är att ta ansvar för konsekvenserna av "knullandet" som lett till en oönskad graviditet. Det kan du inte försöka finta bort.

Nej, mannen har stort ansvar för om det blir abort eller inte. Vill både mannen och kvinnan abort, så kommer det bli abort. Vill mannen abort, men inte kvinnan så är utgången osäker, men även där kan det mycket väl bli abort eftersom kvinnor i regel vill ha en aktiv far till sina barn. Vill mannen ha barn och kvinnan vill göra abort får han väl ta i från knäna för att se till att kvinnan blir trygg med honom och trygg med att föda barn, så att hon inte gör abort. Han får helt enkelt fråga henne vad han kan göra så att hon inte väljer abort. Så även om mannen enligt lag inte kan säga till om något, så kan han definitivt påverka hurvida det blir abort eller inte.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-08-31 kl. 02:06.
Citera
2021-08-31, 02:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ett ställningstagande och en handling skrev jag. Jo, abort är att ta ansvar för konsekvenserna av "knullandet" som lett till en oönskad graviditet. Det kan du inte försöka finta bort.

Nej, mannen har stort ansvar för om det blir abort eller inte. Vill både mannen och kvinnan abort, så kommer det bli abort. Vill mannen abort, men inte kvinnan så är utgången osäker, men även där kan det mycket väl bli abort eftersom kvinnor i regel vill ha en aktiv far till sina barn. Vill mannen ha barn och kvinnan vill göra abort får han väl ta i från knäna för att se till att kvinnan blir trygg med honom och trygg med att föda barn, så att hon inte gör abort. Han får helt enkelt fråga henne vad han kan göra så att hon inte väljer abort. Så även om mannen enligt lag inte kan säga till om något, så kan han definitivt påverka hurvida det blir abort eller inte.

Nej "ett ställningstagande och en handling" är fortfarande inte samma sak som att ta ansvar, hur borta är du egentligen? Tar en taliban ansvar när han dödar sin olydiga fru också tycker du, det är också "ett ställningstagande och en handling".

Mannen har noll befogenhet om huruvida abort ska göras eller inte och har därför förstås inte ansvar för det beslutet som tas av kvinnan.
Citera
2021-08-31, 07:17
Avstängd
Citat:

Typ som bland talibaner , kvinnan kan definitivt påverka om hon ska tex stenas , våldtas eller piskas, ställningstagande och handling.

Usama bin tomatkungen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in