2021-08-30, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
För mig då som inte är insatt - kommer dessa agendor innebära att staten kommer ta ifrån mig min egendom inom tio år som en snubbe var orolig för här i tråden?

Vad hade du tänkt hösten 2020 om någon då sagt att hela världen skulle stängas ned och att vaccinpass skulle införas i syfte att dela upp mänskligheten i lydiga som får behålla förmåner och icke-lydiga som blir av med förmåner?

Kanske dags att vakna och förstå att saker är satta i rullning som kommer att medföra konsekvenser för oss alla. Saker som dikteras högt över huvudet på Sveriges regering och riksdag.
Citera
2021-08-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Spot on. För den som föredrar att läsa böcker på svenska så är Nordangårds Rockefeller-bok än mycket bra, och kanske den enda, genomgången av historiken till det som händer idag. Och direkt efter den boken vill man så klart plöja Nordangårds uppföljare "Den globala statskuppen", som han släppte i november 2020, och som förklarar vad som verkligen försiggår på vår planet, under täckmantel av en global pandemi.

Ja det blir nästa bok. Nu vet jag till och med var Bill Gates kommer in i bilden, nämligen i The Good Club tillsammans med David Rockefeller Jr och Warren Buffet och George Soros med flera
Citera
2021-08-30, 18:44
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Det låter inte alls bra för min del. Om detta stämmer borde väl alla med någon form av egendom engagera sig emot detta?

Ja, självklart gör dom det. I USA växer sig motståndet allt starkare bland de som har bemödat sig om att ta reda på den andra halvan av sanningen om Agenda 21. En av förkämparna och profilerna inom denna rörelse var Rosa Koire som, i flera böcker och föredragsturnéer i USA förklarade hela innebörden av de 40 globala önskningarna i Agenda 21 och de 17 globala målen i Agenda 2030. Dessvärre avled Rosa Koire hastigt nu i somras efter några veckors agressiv cancer. Men hennes litterära verk finns kvar och läses av allt fler. Denna bok är hennes mest kända och mest lästa:

https://www.amazon.com/Behind-Green-Mask-U-N-Agenda/dp/0615494544/ref=sr_1_1?crid=2YUROE02R8MLF&dchild=1&keywords=ro sa+koire+agenda+21+behind+the+green+mask&qid=16303 41388&sprefix=Rosa+Koire%2Caps%2C253&sr=8-1

Vår främsta lärdom idag, år 2021, är att vi alltid blivit matade med halva sanningar via media och myndigheter, under de senaste decennierna. Den halvan av sanningen som vi självklart accepterar och vill eftersträva. Den andra halvan måste vi själva efterforska. Men den finns, väl dokumenterad på internet och i mängder av litteratur. Inte minst i originaldokumentet för Agenda 21, som släpptes 1993 efter den berömda Rio-konferensen sommaren 1992, där 178 regeringschefer undertecknade Agenda 21 - planen för vår planet under det 21:a århundradet.

https://www.amazon.com/Agenda-21-Summit-Nations-Programme/dp/1482672774/ref=sr_1_1?crid=1U04V023PDSOS&dchild=1&keywords=ag enda+21&qid=1630341772&sprefix=Agenda+21%2Caps%2C2 65&sr=8-1
Citera
2021-08-30, 18:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Vad hade du tänkt hösten 2020 om någon då sagt att hela världen skulle stängas ned och att vaccinpass skulle införas i syfte att dela upp mänskligheten i lydiga som får behålla förmåner och icke-lydiga som blir av med förmåner?

Kanske dags att vakna och förstå att saker är satta i rullning som kommer att medföra konsekvenser för oss alla. Saker som dikteras högt över huvudet på Sveriges regering och riksdag.

Jag tror vi kommer garva åt C19 och denna tid om några år. Det kommer inte vara någon av dessa restriktioner kvar inom en snar framtid. Danmark har ju redan gått i bräschen och tagit bort alla restriktioner. Vi kommer följa efter.
Citera
2021-08-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ganska enkelt. Chockhöjda fastighetsskatter och nya hittepåavgifter. Gör det omöjligt dyrt och krångligt att renovera och underhålla. Tiodubbla elpriset. Utöver höjda skatter och avgifter börjar man byråkratisera och krångla till allt som har med ditt fastighets viägande att göra.

Allt förpackat i retorik om rättvisa och miljö. Starta intensiva kampanjer i media om hur "orimligt" och "orättvist" det är att bara bo två personer i ett stort hus utan att "dela med sig". Trigga och hetsa de avundsjuka som själva inte äger något (vilket kommer att vara de flesta vid det här laget) och få dem att hata dig. Beskriv och hetsa i media hur stort "klimatavtryck" en ensam vit medelålders husägare gör i jämförelse med tjugo personer som bor i ett litet bikupe-kollektiv och äter insekter och veganröra. Beskriv i dramatiska ordalag hur "miljövidrigt" det är att vara husägare.

Allt tätare statliga besök som kommer och kontrollerar platsen där du bor. Inspektioner kommer att komma fram till att din mark akut kommer att behöva saneras. Det kommer så klart att kosta svindlande summor. Har du gammalt skrot eller en gammal traktor stående på gården kommer du så klart att behöva betala nya miljöavgifter och bekosta borttransporteringar och miljöcertifierad destruktion. Ringa till media och beklaga sig? Ha ha, media är vid det här laget helt på staten sida och hatar dig liksom en majoritet av folket hatar dig. Glöm det.

Detta är bara några korta exempel. Det kommer så klart att genomföras mycket mer sofistikerat och introduceras i ett lagom tempo, säg över tio år, så att det inte blir alltför påtagligt att det är en process som pågår.

De som har stora lån kommer det bli ännu enklare att få bort. Eller, vilket är troligare, få dem att tvingas "dela med sig" av sitt hus och hem till andra familjer.

Att tvinga bort folk som äger sin fastighet är inte så svårt som man kanske tror så länge det görs i en maklig takt.

Vore inte det bästa medlet att bekämpa detta (säger inte att jag köper det rakt av, men håller dörren öppen så att säga) att lägga skärmarna på hyllan? Ingenting av allt detta kommer man kunna implementera om majoriteten hakar på trenden #NOSCREEN (typ som #nofap).

Det gick illa fort utför efter att iPhonen lanserades....

Tror verkligen att den största tillgången folk skulle ha vore att rycka antennsladden till tv'n, fimpa internet och hiva smartphonen på tippen.

Jag fattar inte hur personer likt Elon Musk hävdar att tekniken och dess framtid är oundviklig.
Det är den inte alls..... Sluta använda sig av det och backa bandet 25 år så är allt frid och fröjd igen.

Det är inte alls omöjligt, det krävs "bara" att ALLA slutar använda tekniken.

Precis så funkar det med kort och kontanter. Om alla slutar dra kortet och bara handlar med kontanter så kommer det bli annat ljud i källan på samtliga butiker som vägrar kontant och onlinebutikerna skulle gå "butiksdöden" till mötes på ett par månader.

Hänger ni med? Ingen kan göra någonting om alla bara slutade använda sig av skärmar.

Makten ligger hos folket.

Jag är inte "anti-teknik" för fem öre ska tilläggas. Däremot så ser jag väldiga problem med hur vi väljer att använda den.

Edit: Lagföra bruket av denna teknologi tills man har klurat ut hur man bäst använder sig av den kanske vore något?

#NOSCREEN
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-08-30 kl. 18:56.
Citera
2021-08-30, 18:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Verkar det inte lite kontraproduktivt av den där "staten" att de sponsrar uppförande av miljövänliga elinstallationer som solkraftpaneler, bergvärme och vindkraftverk som gör oss mer eller mindre oberoende av statlig el om de vill kunna kontrollera oss med sina tiodubbla elpriser inom några år?
Det där är inte sånt som gör en oberoende av statlig el. Precis tvärtom. Solpanelerna fungerar inte utan elnätet, dessutom betalar dom (en struntsumma) för överskottselen för att se till att beroendet blir ännu större.

Bergvärme drar ganska mycket el, det gör dig definitivt beroende av elnätet. Och vindkraftssatsningarna är helt riktad emot globalisterna och storkapitalisterna. Inget görs för att främja småskalig hemmaproducerad vindkraft. Egen vindkraft och solceller kopplade till batterier, Sånt försöker dom istället få bort genom att skapa ett regelverk som gör att man behöver långa utbildningar för att ens få göra den minsta elkoppling.

Vedeldning från egen skog gör dig oberoende, men det försöker dom få bort med alla medel. Har du inte sett hur ståpälsen infinner sig hos miljöpartister när någon nämner att vedeldningen borde regleras.
Citera
2021-08-30, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
En bok som jag skulle vilja rekommendera i ämnet är

Rockefeller, en klimatsmart historia

Av Jacob Nordangård

Där får man en inblick i Rockefellers kopplingar till olika organisationer och andra ur eliten.

Klaus Schwab har bara nämnts väldigt kort i boken än så länge. Är framme vi den delen som handlar om Al Gore.

Nu går inte boken jättedjupt i de olika delarna men intressant ändå.

Till exempel om hur Rockefeller har varit inblandade i klimatarbetet sedan -50 talet
Som Jordens vänner eller Earth hour.

Kissinger var förövrigt Rockefellers man i Vita Huset kan man säga

Här finns det en intervjuserie med Jakob Nordangård om hans senaste bok: Den globala statskuppen:

https://www.youtube.com/channel/UC5EWn2v07Oy4YF0pLmjTwIw/videos

Citat:
Jag tror vi kommer garva åt C19 och denna tid om några år. Det kommer inte vara någon av dessa restriktioner kvar inom en snar framtid. Danmark har ju redan gått i bräschen och tagit bort alla restriktioner. Vi kommer följa efter.

Jag förstår att det blir för stort för dig. Den absoluta majoriteten är lika lättstyrd (som du) och det vet de globala eliterna om.
Jag har hela tiden hävdat att motstånd är meningslöst pga att majoriteten av mänskligheten är som lättstyrd boskap.
Citera
2021-08-30, 19:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Här finns det en intervjuserie med Jakob Nordangård om hans senaste bok: Den globala statskuppen:

https://www.youtube.com/channel/UC5EWn2v07Oy4YF0pLmjTwIw/videos

Jag förstår att det blir för stort för dig. Den absoluta majoriteten är lika lättstyrd (som du) och det vet de globala eliterna om.
Jag har hela tiden hävdat att motstånd är meningslöst pga att majoriteten av mänskligheten är som lättstyrd boskap.

Ja i så fall är det väl bara att luta sig tillbaka och enjoy the ride?

Men om staten kommer och försöker ta min egendom får de ett baseballträ i huvet.
Citera
2021-08-30, 19:10
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Ännu mer börsproffs som siar om undergången
Men inte tillräckligt proffsiga för att försörja sig på sin kunskap
😂😂😂
Citera
2021-08-30, 19:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det där är inte sånt som gör en oberoende av statlig el. Precis tvärtom. Solpanelerna fungerar inte utan elnätet, dessutom betalar dom (en struntsumma) för överskottselen för att se till att beroendet blir ännu större.

Bergvärme drar ganska mycket el, det gör dig definitivt beroende av elnätet. Och vindkraftssatsningarna är helt riktad emot globalisterna och storkapitalisterna. Inget görs för att främja småskalig hemmaproducerad vindkraft. Egen vindkraft och solceller kopplade till batterier, Sånt försöker dom istället få bort genom att skapa ett regelverk som gör att man behöver långa utbildningar för att ens få göra den minsta elkoppling.

Vedeldning från egen skog gör dig oberoende, men det försöker dom få bort med alla medel. Har du inte sett hur ståpälsen infinner sig hos miljöpartister när någon nämner att vedeldningen borde regleras.

Det kanske inte gör att man blir oberoende av elnätet, men alla tre är åtgärder som tveklöst gör att du sänker ditt behov av extern elförsörjning, dvs de minskar behovet av att köpa el från statens elnät och minskar följaktligen brukarens känslighet för ett höjt elpris. Så frågan kvarstår - varför skulle staten sponsra sådana installationer om de egentligen vill göra oss beroende av deras egen el och förslava oss under höjda elpriser?
Citera
2021-08-30, 19:59
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
You will own nothing and you will be happy.

Tror inte vi kan göra något åt utvecklingen och införandet av helt nytt ekonomiskt system. Det är bestämt och krafterna bakom är starkare än vi kan föreställa oss. Men någon måste äga tillgångar, förmodligen en liten elit. Någon måste ju äga allt som alla ska hyra och abonnera på i livet.

Hur man säkrar att man på något sätt får bli en del av denna elit kommer vara en fråga jag kommer ha i bakhuvudet. Rätt kontaktnät och befinna sig på rätt sida värdeavgrunden (officiellt sett) kan hjälpa mycket.
Citera
2021-08-30, 20:06
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Man blir lite mörkrädd av att läsa era inlägg på denna tråden.

Kan någon svara på om nu detta som ni skriver skulle falla in - the great reset -

Hur förbereder man sig bäst för det?
Hur ska jag bevara mina besparingar, mitt hus och allt sådant, även vilket land står längst ifrån ”TGR”, finns det något tryggt land att bo i som inte är uppköpta av dessa blodtörstiga psykopater?

Eller är det bara att böja sig fram och låta sig bli assfucked?
Elitens största rädsla är att tappa makten och bli utelämnad till hämndtörstiga folkpöbeln.. Är övertygad om de flesta vet vad som pågår, de är bara vettskrämda till blindhet. Bästa man kan göra vore att hitta nya vägar för att väcka de sovande... Som någon skrev tidigare, ändå inte värt leva i en korrupt dystopi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in