2021-08-30, 20:14
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Elitens största rädsla är att tappa makten och bli utelämnad till hämndtörstiga folkpöbeln.. Är övertygad om de flesta vet vad som pågår, de är bara vettskrämda till blindhet. Bästa man kan göra vore att hitta nya vägar för att väcka de sovande... Som någon skrev tidigare, ändå inte värt leva i en korrupt dystopi.

Nej eliten fruktar inte pöbeln. Den absoluta majoriteten vet absolut ingenting om the great reset, och det finns ingen hämndtörstig pöbel. De som är öppet oppositionella sorteras ut med hjälp av pandemin, dvs de som inte tar sprutan stämplas som rebelliska (men det är en mycket liten minoritet). Dessa kanske man t o m fängslar till slut.

Lycka till med att väcka "de sovande".
Citera
2021-08-30, 20:17
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kanske inte gör att man blir oberoende av elnätet, men alla tre är åtgärder som tveklöst gör att du sänker ditt behov av extern elförsörjning, dvs de minskar behovet av att köpa el från statens elnät och minskar följaktligen brukarens känslighet för ett höjt elpris. Så frågan kvarstår - varför skulle staten sponsra sådana installationer om de egentligen vill göra oss beroende av deras egen el och förslava oss under höjda elpriser?
Bara för att förtydliga, om det inte redan framgick att staten har inte mer med 'The Great reset' att göra än vad vassaller har i ett feodalt land.. t.o.m. mindre.
Detta är en överstatlig institution.
Citera
2021-08-30, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tror inte vi kan göra något åt utvecklingen och införandet av helt nytt ekonomiskt system. Det är bestämt och krafterna bakom är starkare än vi kan föreställa oss. Men någon måste äga tillgångar, förmodligen en liten elit. Någon måste ju äga allt som alla ska hyra och abonnera på i livet.

Hur man säkrar att man på något sätt får bli en del av denna elit kommer vara en fråga jag kommer ha i bakhuvudet. Rätt kontaktnät och befinna sig på rätt sida värdeavgrunden (officiellt sett) kan hjälpa mycket.

Korrekt konklusion skulle jag tro. Det finns inget att vinna med att vara rebellisk (detta är en global konspiration vars arkitekter har outsinlig makt). Det handlar istället om att spela sina kort rätt och skaffa sig själv fördelar den vägen.
Citera
2021-08-30, 20:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bara för att förtydliga, om det inte redan framgick att staten har inte mer med 'The Great reset' att göra än vad vassaller har i ett feodalt land.. t.o.m. mindre.
Detta är en överstatlig institution.
Ok, men det har ju inget med min fråga att göra.
Jag tror vi får nöja oss där - det verkar ibte finnas någon som kan förklara varför staten skulle motarbeta det som de påstås ha som mål..
Citera
2021-08-30, 20:21
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Två cent kvar på dollarn. Så rätt nära. Finns grafer att följa på FRED.

Tala ur skägget pojk!! Utveckla!!!!
Citera
2021-08-30, 20:24
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nej eliten fruktar inte pöbeln. Den absoluta majoriteten vet absolut ingenting om the great reset, och det finns ingen hämndtörstig pöbel. De som är öppet oppositionella sorteras ut med hjälp av pandemin, dvs de som inte tar sprutan stämplas som rebelliska (men det är en mycket liten minoritet). Dessa kanske man t o m fängslar till slut.

Lycka till med att väcka "de sovande".
Men "rebellerna" är tusenfalt mer än eliten och dem alla ser inget bättre öde för despoterna än livstid på ön If eller giljotinen. Detta vet de om. De är trygga där dom är nu men fruktan för att tappa makten och skölden det bär finns där av naturlag, ty de är människor ej gudar.
Citera
2021-08-30, 20:29
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Ja det blir nästa bok. Nu vet jag till och med var Bill Gates kommer in i bilden, nämligen i The Good Club tillsammans med David Rockefeller Jr och Warren Buffet och George Soros med flera
Menar du Club of Rome? Där Gates Sn, Soros, Faucci, Rockefellar m.fl. är med.
Citera
2021-08-30, 20:44
Citat:
Men "rebellerna" är tusenfalt mer än eliten och dem alla ser inget bättre öde för despoterna än livstid på ön If eller giljotinen. Detta vet de om. De är trygga där dom är nu men fruktan för att tappa makten och skölden det bär finns där av naturlag, ty de är människor ej gudar.

Jag har redan kommenterat detta:

(FB) Hur nära är vi 'The great reset'?
Citera
2021-08-30, 20:48
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Vad hade du tänkt hösten 2020 om någon då sagt att hela världen skulle stängas ned och att vaccinpass skulle införas i syfte att dela upp mänskligheten i lydiga som får behålla förmåner och icke-lydiga som blir av med förmåner?

Kanske dags att vakna och förstå att saker är satta i rullning som kommer att medföra konsekvenser för oss alla. Saker som dikteras högt över huvudet på Sveriges regering och riksdag.
Ja inte är det en slump att vi lever i en pandemi, allt detta är noga planerat och mer kommer, det kan vi vara säkra på.
Citera
2021-08-30, 20:51
Medlem
Citat:
Menar du Club of Rome? Där Gates Sn, Soros, Faucci, Rockefellar m.fl. är med.

Nej det är ju ytterligare en Club. Många Clubar blir det

edit. Det kanske är Club of Rome men att de själva kallar sig The Good Club.
Senast redigerad av temptedmania 2021-08-30 kl. 21:01.
Citera
2021-08-30, 20:53
Medlem
Det kommer ingen ”great reset” hur mycket ni domedagsprofeter än hoppas. Mänskligheten har aldrig varit mer välmående och kraftfull än den är nu.
Citera
2021-08-30, 21:07
Medlem
Citat:
Här finns det en intervjuserie med Jakob Nordangård om hans senaste bok: Den globala statskuppen:

https://www.youtube.com/channel/UC5E...LmjTwIw/videos

Jag förstår att det blir för stort för dig. Den absoluta majoriteten är lika lättstyrd (som du) och det vet de globala eliterna om.
Jag har hela tiden hävdat att motstånd är meningslöst pga att majoriteten av mänskligheten är som lättstyrd boskap.

Nu har jag sett alla fem avsnitt och det är ju intressant med till exempel Operation Lockstep som Rockefeller foundation tog fram i en rapport redan n2010 och som på minner väldigt mycket om Covid utbrottet och att även Bill Gates diskuterade En eventuell pandemi redan 20218 med Trump.

Nordangård säger ju också i sista avsnittet att allt han skriver ska vara korrekt faktamässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in