2021-08-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Bland det mest dumma jag läst.
Inga trovärdiga källor på några påståenden överhuvudtaget…

Börjar tråden med ”känns som” vem känner så. Du? Majoriteten?
Helt ologiskt det kommer inte bli någon RESET precis som jorden inte gick under 2012

Vad för källa är det du söker? Någon politiker som hävdar att det inte är så? Använd din hjärna istället för att skrika efter källor för saker som uppenbart inte går att fastställa genom källor.

Ungefär som att jag hävdar att din mamma är ett luder. Hitta en källa som bevisar annorlunda?
Citera
2021-08-30, 16:23
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Wallenberg är Europas rikaste familj. Knappast en obskyr filial. Du sitter ju bara och fantiserar liksom resten i den här tråden (med undantag för CathelynWajld som faktiskt är påläst).

Belägg dina utsagor med trovärdiga källor om du vill bli tagen på allvar.

Du kan lämpligen studera hur det gick till (eller hur det inte gick till) när de närmast lusfattiga bankirerna Wallenberg som genom ett trollslag plötsligt blev ägare till Kreugerimperiet vilket i princip omfattade all svensk industri av vikt vid tillfället.

Många hyllmeter av dimridåer i form av böcker har getts ut om detta skeende, och den sk. "Kreugerkraschen".

Ja det var naturligtvis en gudomlig intervention av den svenska socialdemokratin.
Vissa påstår helt frankt att de mesta runt detta gjordes upp i Stockholms synagoga.
Citera
2021-08-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Känns som att majoriteten av Västvärldens rationella människor fullständigt har huvudet i sanden vad gäller den politiska stabiliteten i världen. Vi är antagligen invaggade i en rätt djup trygghet i vårt system som föregående generationer har anlagt. Hur oroade bör vi vara när våra mest fria länder börjar köra över folkets friheter som om de aldrig egentligen ägt dem? Syftar framförallt på det vi nu ser i Australien, Kanada och Frankrike -- Vaccinpass, apartheid, lockdowns och en mediaapparat som stöttar makten.

Kanske du som ursäkt pekar på viruset som vid infektion har över 99% överlevdansgrad om över 70 år (70+ har 94)? -Hänvisar dig då till första raden i texten.

Debaklet i Kabul kan tvinga Kina och/eller Indien in i en väpnad konflikt med Afghanistan som under Talibanerna drabbade av hybris nu med am. utrustning till värde av miljarder. Det hade onekligen inneburit startskottet på en ny politisk era om Kina börjar använda sin enorma och moderna armé till offensiva landvinningar över icke-kineser. Är detta under-bordet-deals mellan Biden-Ping från början? Hyperkonspiratoriskt möjligtvis, antingen faller bitarna på plats, ända från Wuhan till hjärnsläppet i Kabul, eller är allt bara ett led av slumpmässiga händelser som leder fortsättande slumpmässiga händelser. Jag vet inte, har svårt att tänka mig att makttopparna i världen inte minst har en 50-årsplan på väggen i deras respektive War room.

'The great reset' som Västvärldens ledare synkroniserat skanderar bygger på World Economic Forums (föreningen av USA/Europas maktelit) vision om ett ideal för Europa där härskare, invånare och tillgångar är väsensskilda från varandra. Detta är en seriös framtidsvision som man i detta nu jobbar för. WEFs ideologi skiljer sig dock från vår samtid främst genom att folket äger tillgångarna och anspråken. Behövs inte då krossning av nuvarande paradigm för ett nytt ska ta plats? Jo... finns faktiskt ingen annan väg som vi känner till.
Och vad krävs för att folk ska gå med på detta radikala maktskifte? Det krävs en stor och snabb förändring för att bryta ett helt samhälles kultur,, och det är alltid en traumatisk händelse av negativ art involverad. En kris, eller flera kriser.
Enda alternativet vore att låta ett samhälle förändras över lång tid. Oavsett är det inte planer som folket bjuds in i så det finns ingenting för oss att sia om. Kollar man WEFs video om "8 predictions for 2030 så står det ju klart att det inte rör sig om en särskilt långt tid utan blott ett decennium.

Försökte hitta denna videon men fann den endast med kommentatorspår av meningsmotståndare:
https://www.youtube.com/watch?v=ZFXAiY8mmBM

Killen i den videon tycks missa den första av 8 som lyder: "You will own nothing and be happy" vilket i i sig kanske är den mest sjuka av dem alla. Övriga går ganska ihop med utvecklingen vi ser idag, i synnerlighet flyktingströmmarna.

Agenda 2030 är för övrigt sosseregeringens, ihop med FN och världens övriga liberalers vision med liknande ideologi. Video med Per Bolund som går igenom upplägget (Sveriges ministrar besöker WEFs möten frekvent) https://www.youtube.com/watch?v=DpUGgT-i0kg

En av de varningsröster som jag tycker bäst summeras situationer är Neil Olivers tal på GNB News;
(Vi känner igenom honom från faktaserier från SVT/Kunskapskanalen)

https://www.youtube.com/watch?v=kJZ8Brf5vNA

"The West is firmly in the grip, not of a virus, but of delusional madness"

Många ledare/talare har på senaste kommit ut med samma budskap som Neil; Världen kan snabbt gå ut för när bra människor håller sig tysta.

Alla bör läsa "Världen av igår" av Stefan Zweig för att förstå hur snabbt det kan gå åt helvete.
Citera
2021-08-30, 16:51
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du kan lämpligen studera hur det gick till (eller hur det inte gick till) när de närmast lusfattiga bankirerna Wallenberg som genom ett trollslag plötsligt blev ägare till Kreugerimperiet vilket i princip omfattade all svensk industri av vikt vid tillfället.

Många hyllmeter av dimridåer i form av böcker har getts ut om detta skeende, och den sk. "Kreugerkraschen".

Ja det var naturligtvis en gudomlig intervention av den svenska socialdemokratin.
Vissa påstår helt frankt att de mesta runt detta gjordes upp i Stockholms synagoga.

Kreugeraffären är inte Topic, och bevisar inte på något vis att Wallenbergfamiljen är judisk. Du har inga källor på att Wallenberg är en judisk familj, du fantiserar bara.

Presentera trovärdiga källor på det du påstår om du vill bli tagen på allvar.

Två av de tyngsta aktörerna i det globala projektet WEF/great reset, Wallenberg och Rockefeller, är inte judiska. Inte heller Xi Jinping är judisk. Nej det globala projektet är inte judiskt till sin natur.
Citera
2021-08-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Verkar det inte lite kontraproduktivt av den där "staten" att de sponsrar uppförande av miljövänliga elinstallationer som solkraftpaneler, bergvärme och vindkraftverk som gör oss mer eller mindre oberoende av statlig el om de vill kunna kontrollera oss med sina tiodubbla elpriser inom några år?
Det finns så konstigt folk som vill ha elenergi på vintern när det inte blåser.
Citera
2021-08-30, 17:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Det finns så konstigt folk som vill ha elenergi på vintern när det inte blåser.

Javisst - men det var ju inget svar på min fråga.
Verkar det inte kontraproduktivt att staten sponsrar alternativa el- och värmekällor om de planerar att begränsa vår frihet genom höjda elpriser?

(Vindkraft producerar förresten mest på vintern https://www.google.se/amp/s/amp.svt....raft-pastaende )
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-08-30 kl. 17:26.
Citera
2021-08-30, 17:50
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag är intresserad. Jag undrar helt enkelt varför du tror detta kommer ske? Har du vänner som blivit av med sin egendom? Har du själv blivit det?

Vi försöker undvika att tro så mycket, i denna tråd. Det leder ju ingenstans. När vi diskuterar The Great Reset, The Fourth Industrial Revolution, Agenda 2030 och Agenda 21 (de agendor som är relevanta) så är ju internet nerlusat med källor och förstahandsinformation gällande innebörden av dessa globala agendor.

Vi behöver inte spekulera och gissa. All information finns noga redovisad och förklarad på de globala organisationernas hemsidor och youtube-kanaler, sedan minst tio år tillbaka. Inga hemligheter alls. Det handlar således om intresse, ingenting annat. Den som är intresserad av sin framtid följer med i utvecklingen hos dom som äger makten och förmågan att påverka den.

Om du studerar UN's hemsida och kollar på några videos från World Economic Forums' Youtube-kanal så blir du snart införstådd i ämnet. Och skulle du bli intresserad, så kanske du till och med skaffar dig några av Klaus Schwabs' böcker och läser dom. Så ska du se att även du kan komma att slippa obehagliga överraskningar i framtiden.
Citera
2021-08-30, 17:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Vi försöker undvika att tro så mycket, i denna tråd. Det leder ju ingenstans. När vi diskuterar The Great Reset, The Fourth Industrial Revolution, Agenda 2030 och Agenda 21 (de agendor som är relevanta) så är ju internet nerlusat med källor och förstahandsinformation gällande innebörden av dessa globala agendor.

Vi behöver inte spekulera och gissa. All information finns noga redovisad och förklarad på de globala organisationernas hemsidor och youtube-kanaler, sedan minst tio år tillbaka. Inga hemligheter alls. Det handlar således om intresse, ingenting annat. Den som är intresserad av sin framtid följer med i utvecklingen hos dom som äger makten och förmågan att påverka den.

Om du studerar UN's hemsida och kollar på några videos från World Economic Forums' Youtube-kanal så blir du snart införstådd i ämnet. Och skulle du bli intresserad, så kanske du till och med skaffar dig några av Klaus Schwabs' böcker och läser dom. Så ska du se att även du kan komma att slippa obehagliga överraskningar i framtiden.

För mig då som inte är insatt - kommer dessa agendor innebära att staten kommer ta ifrån mig min egendom inom tio år som en snubbe var orolig för här i tråden?
Citera
2021-08-30, 18:22
Medlem
En bok som jag skulle vilja rekommendera i ämnet är

Rockefeller, en klimatsmart historia

Av Jacob Nordangård

Där får man en inblick i Rockefellers kopplingar till olika organisationer och andra ur eliten.

Klaus Schwab har bara nämnts väldigt kort i boken än så länge. Är framme vi den delen som handlar om Al Gore.

Nu går inte boken jättedjupt i de olika delarna men intressant ändå.

Till exempel om hur Rockefeller har varit inblandade i klimatarbetet sedan -50 talet
Som Jordens vänner eller Earth hour.

Kissinger var förövrigt Rockefellers man i Vita Huset kan man säga
Citera
2021-08-30, 18:24
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
För mig då som inte är insatt - kommer dessa agendor innebära att staten kommer ta ifrån mig min egendom inom tio år som en snubbe var orolig för här i tråden?

Ja.
Citera
2021-08-30, 18:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Ja.

Det låter inte alls bra för min del. Om detta stämmer borde väl alla med någon form av egendom engagera sig emot detta?
Citera
2021-08-30, 18:30
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
En bok som jag skulle vilja rekommendera i ämnet är

Rockefeller, en klimatsmart historia

Av Jacob Nordangård

Där får man en inblick i Rockefellers kopplingar till olika organisationer och andra ur eliten.

Klaus Schwab har bara nämnts väldigt kort i boken än så länge. Är framme vi den delen som handlar om Al Gore.

Nu går inte boken jättedjupt i de olika delarna men intressant ändå.

Till exempel om hur Rockefeller har varit inblandade i klimatarbetet sedan -50 talet
Som Jordens vänner eller Earth hour.

Kissinger var förövrigt Rockefellers man i Vita Huset kan man säga

Spot on. För den som föredrar att läsa böcker på svenska så är Nordangårds Rockefeller-bok än mycket bra, och kanske den enda, genomgången av historiken till det som händer idag. Och direkt efter den boken vill man så klart plöja Nordangårds uppföljare "Den globala statskuppen", som han släppte i november 2020, och som förklarar vad som verkligen försiggår på vår planet, under täckmantel av en global pandemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in