2021-08-30, 13:46
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Håller med GW där, Steffeponken var den som utförde mordet men vilka som blev inblandad efter mordet är nog en fråga vi aldrig kommer att få svar på.
Där är jag enig. ”Vad har han nu gjort?!” och ”Jag hoppas hon är död”, uttalat av Hanna där på morgonen efter mordet, får mig att tro att Hanna förstod först efteråt och jag har svårt att tro att han skulle blanda in någon annan än Hanna, om han nu inte var ett alltför stort kontrollfreak för att blanda in någon alls, vilket jag tror han var. ”Bara jag vet, ni andra får gissa” osv.
Citera
2021-08-30, 13:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
gofile.io länken fungerar fortfarande.
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls

Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nej, det har jag inte. Länk ?
När jag lyssnar då pratar han först om koden sen om att dörren står på glänt. Det kommer mitt i samtalet inte i början.

I SloppySeconds länk finns det diverse ljudfiler och pdf.
Det är 19 filen uppifrån, och ca 40-45 sekunder in. Det hörs dåligt men UW säger typ ”…dörren står öppen…”

Så uppfattar jag det, och jag är inte ensam om att höra det.
Citera
2021-08-30, 13:51
Avslutad
Citat:
Om skorna var torra på morgonen den 15de då kan de knappast varit avspolad. Så lätt blir man inte av med blodspåren.
Åkl förklaring är att SD har tvättat skorna därför blodet har sugits in i plösen. Men några tecken på att skorna varit maskintvättas, handtvättad eller avspolad finns inte.
Det finns stor osäkerhet bland åkl bevismaterial.
Inga blodspår är hittad på byxorna och tröjan som SD hade på sig den 14de på kvällen heller.
Varför läser du inte fup och dom? Eller tråden?
GM dömdes till 18 år och begick självmord. Eventuell mgm är under lupp
Citera
2021-08-30, 13:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nej, det har jag inte. Länk ?
När jag lyssnar då pratar han först om koden sen om att dörren står på glänt. Det kommer mitt i samtalet inte i början.

Du kan ju se det inlägg där notknapparen citerar dej och lägger in utskriften av samtalet.
Citera
2021-08-30, 13:55
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Menar att det inte har något som helst juridiskt bevisvärde i det enskilda fallet.

Att Åkl försöker politisera domstolen med genusideolgier visar det bara hur tunt case hon har.

Det ska bli intressant att höra genusforskaren Viveka Enander övertyga rätten om att män slår ihjäl kvinnor oftare än kvinnor män.

Viveka Enanders "vittesmål" är det enskilt mest anmärkningsvärda framträdandet i en svensk rättssal genom tiderna. Att Viveka som genusforskare tillåts ägna sig åt så grava, generaliserande och direkt felaktiga övertygelser om hur män och kvinnor är och förväntas agera som ett genuskollektiv i en destruktiv kärleksrelation är förbluffande.

https://www.youtube.com/watch?v=L719GVdyQ-0

I övrigt tyder mycket i utredningen, polisförhören samt förhör under huvudförhandling på att SDs fru HD har ställt ett ultimatum att SD skall mörda LW, alternativt haft inflytande över SD eller påverkat SD att begå mordet - detta var den enda möjligheten för SD att återställa förtroendet hos HD. Men det är naturligtvis inte väsentligt för polisen att utreda ur ett feministiskt perspektiv. Inte heller är det av vikt för Viveka Enander pga ett personligt egenintresse att belysa det faktum att även kvinnan kan stå för det destruktiva inflytandet i en kärleksrelation.

Häpnadsväckande minst sagt.
Senast redigerad av downloathe 2021-08-30 kl. 14:29.
Citera
2021-08-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I SloppySeconds länk finns det diverse ljudfiler och pdf.
Det är 19 filen uppifrån, och ca 40-45 sekunder in. Det hörs dåligt men UW säger typ ”…dörren står öppen…”

Så uppfattar jag det, och jag är inte ensam om att höra det.
Först frågar polisen ''har ni nyckel till henne'' Ulf säger att barnet har det är kodlås. Det är i början av samtalet. När det har gått 2 minuter då börjar Ulf prata om att dörren står på glänt.
Min fråga är när polisen frågar honom ''har ni nyckel till henne?''. Varför säger inte Ulf att dörren stod på glänt. Vi kom in i alla fall utan säger att barnen har, det är kodlås ?!
Citera
2021-08-30, 14:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Först frågar polisen ''har ni nyckel till henne'' Ulf säger att barnet har det är kodlås. Det är i början av samtalet. När det har gått 2 minuter då börjar Ulf prata om att dörren står på glänt.
Min fråga är när polisen frågar honom ''har ni nyckel till henne?''. Varför säger inte Ulf att dörren stod på glänt. Vi kom in i alla fall utan säger att barnen har, det är kodlås ?!

Men han säger ju det, ca 45 sekunder in i samtalet.
Jag pratar om det första samtalet, larmsamtalet.
Du kanske pratar om ett senare samtal?
Citera
2021-08-30, 14:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Du undrar alltså mest över att UW inte sa att dörren stod på glänt när polisen frågar om de har nyckel?
Det är irrelevant tycker jag eftersom UW redan i början av samtalet säger att dörren stod på glänt.
Och när polisen frågar om de har nyckel till henne då svarar han på den frågan.
Vad är det som du upplever som märkligt i det?
Citera
2021-08-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men han säger ju det, ca 45 sekunder in i samtalet.
Jag pratar om det första samtalet, larmsamtalet.
Du kanske pratar om ett senare samtal?
Jag pratar om detta samtal:

https://store1.gofile.io/download/ddd4da99-971d-4ec2-853e-8e8dce7c71ec/B2705-18%20Aktbil%20361%202018-05-15%20kl%200643%20Ulf%20W%20ringer%20polisen1.wav
Citera
2021-08-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Där är jag enig. ”Vad har han nu gjort?!” och ”Jag hoppas hon är död”, uttalat av Hanna där på morgonen efter mordet, får mig att tro att Hanna förstod först efteråt och jag har svårt att tro att han skulle blanda in någon annan än Hanna, om han nu inte var ett alltför stort kontrollfreak för att blanda in någon alls, vilket jag tror han var. O”Bara jag vet, ni andra får gissa” osv.

Troligen var det på det viset, men de uttalanden från HD du visar här, ger åtminstone en fingervisning om att det stod helt klart för henne att SD mördade Lena. Kanske förstod hon först då att SD tog hennes hatretorik gällande Lena bokstavligen och att han faktiskt var livsfarlig. Även farlig för henne själv.

Men allt hade gått smidigare om hon hade berättat för polisen om sina misstankar och då hade förmodligen SD fällts redan i första vändan. Hon borde ha varit lite mer ödmjuk inför sanningen och inte visat upp den attityd hon gjorde.

Undrar hur hon hade tänkt sig att livet skulle fortsätta efter TR. Hon levde farligt eftersom hon var den som satt på sanningen om mordet.

För henne blev det säkert en lättnad att han tog sitt liv och därför ler hon nu stort. Både Lena och SD är borta. Två flugor i en smäll.
Citera
2021-08-30, 14:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

https://store1.gofile.io/download/ddd4da99-971d-4ec2-853e-8e8dce7c71ec/B2705-18%20Aktbil%20361%202018-05-15%20kl%200643%20Ulf%20W%20ringer%20polisen1.wav

Ja det är samma samtal vi pratar om. Kolla i mitt svar över ditt inlägg.
Citera
2021-08-30, 14:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Vill inte vara sån, men om du inte ens kan lyssna på det samtalet och förstå vad som sägs: är det här med "mordgåtor" verkligen din grej då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in