Citat:
Ursprungligen postat av
massuppfittaren
Där är jag enig. ”Vad har han nu gjort?!” och ”Jag hoppas hon är död”, uttalat av Hanna där på morgonen efter mordet, får mig att tro att Hanna förstod först efteråt och jag har svårt att tro att han skulle blanda in någon annan än Hanna, om han nu inte var ett alltför stort kontrollfreak för att blanda in någon alls, vilket jag tror han var. O”Bara jag vet, ni andra får gissa” osv.
Troligen var det på det viset, men de uttalanden från HD du visar här, ger åtminstone en fingervisning om att det stod helt klart för henne att SD mördade Lena. Kanske förstod hon först då att SD tog hennes hatretorik gällande Lena bokstavligen och att han faktiskt var livsfarlig. Även farlig för henne själv.
Men allt hade gått smidigare om hon hade berättat för polisen om sina misstankar och då hade förmodligen SD fällts redan i första vändan. Hon borde ha varit lite mer ödmjuk inför sanningen och inte visat upp den attityd hon gjorde.
Undrar hur hon hade tänkt sig att livet skulle fortsätta efter TR. Hon levde farligt eftersom hon var den som satt på sanningen om mordet.
För henne blev det säkert en lättnad att han tog sitt liv och därför ler hon nu stort. Både Lena och SD är borta. Två flugor i en smäll.