2021-08-30, 09:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Ronaldo har alltså en lön på £480,000 i veckan. Herregud... Förväntar mig mest mål utav alla i ligan och minst två större titlar.

// PoK
Man får nästan lite Alexis/Man Utd vibbar.. Även om Ronaldo givetvis är på en helt annan nivå.

Men är Ronaldo en typ av spelare som Man Utd verkligen behöver? Jag tycker de borde ha förstärkat mittfältet före ngt annat. Ronaldo till Man Utd 2021 känns mer som ett panikköp, så att han inte gick till Man City.

Vad ska Fernandes göra nu då? Bära vattenflaskorna?
Citera
2021-08-30, 09:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Ronaldo har alltså en lön på £480,000 i veckan. Herregud... Förväntar mig mest mål utav alla i ligan och minst två större titlar.

// PoK

Det kommer du ju inte få. Helt övertygad om att han kommer stoppa in 15-20 bollar, men absolut inte säker på att United som lag stärks av hans närvaro. Klar risk för ryggsäck.

Kan det här verkligen stämma?

Citat:
Ronaldo is expected to sign a two-year deal subject to being granted a visa and passing a medical, with United having agreed to pay an initial €15m to the Italian club plus up to €8m in bonuses.

Man tar alltså hela lönekostnaden från Juve, man betalar dessutom en ganska skaplig övergångssumma för en 36-årig Ronaldo och ger honom två års kontrakt?

Vad säger United-fansen om det här? Min tanke: Juve blåser er rejält. United borde kunnat få en sjukt mycket bättre deal.
Citera
2021-08-30, 09:30
Medlem
Sunkig insats av Utd igår men det jag tar med mig är att Varane såg trygg ut, väldigt viktigt. Kan inte räkna med att DDG gör 2017-anno-räddningar varje match.

Förhoppningsvis blir det målkalas efter uppehållet när CR återvänder till OT.
Citera
2021-08-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Såg inte matchen men hörde från rapporterna att Wolves kunde/borde lett med 3-0 efter första. Kollade höjdpunkterna nu och riktigt så illa var det väl inte, men Wolves hade tre otroligt fina lägen före Uniteds 1-0 kom - Trincao x2 och Sais dubbelchans på hörnan. Såg att Wolves xG var 2.25 vs Uniteds 0.58. Dubbelchansen på hörnan är helt jävla otrolig, hur kan han bränna returen från 1.5m?

Adama verkar ha haft en bra dag på jobbet. Jävlar vilka ytor han fick att trampa på.

Man undrar hur länge Ole och United kan fortsätta få smickrande resultat med sig när man borde kryssa och förlora betydligt oftare sett till xG. Borde inte turen vända någon gång?
Det borde ha varit 2-0 i paus. AWB gör ju en smått heroisk insats att stoppa den från mål och DDG räddning på andra delen av dubbelchansen var något av det svettigaste jag sett på länge.

Men så blir det när man spelar 9 mot 11. Att ha ett innermittfält med Fred&Pogba kommer ge utrymme. Fred är ju i princip hela första halvlek ett episkt rundningmärke. Förstår inte hur de ansvariga i United INTE ser detta och addresserar det. Ja han må täcka enorma ytor som någon av kommentatorerna sa men det räcker inte liksom.

Sen är United jobbiga att möta med all den kapacitet som finns på individuella pjäser för det kan smälla till från absolut ingeting (se Brunos korrekt bortdömda mål). Jag håller dock med dig att man kan inte förlita sig på detta och även igår tyckte jag det verka som stora delar av laget var väldigt lojt inställda i attityd medans Wolves-spelarna var sjukt påtända.

Nu har vi dock den längsta bortasviten utan förlust i PL då vi lämnade Arsenal som 2a med gårdagens resultat. En rolig extra-detalj i det hela
Citera
2021-08-30, 09:48
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Såg inte matchen men hörde från rapporterna att Wolves kunde/borde lett med 3-0 efter första. Kollade höjdpunkterna nu och riktigt så illa var det väl inte, men Wolves hade tre otroligt fina lägen före Uniteds 1-0 kom - Trincao x2 och Sais dubbelchans på hörnan. Såg att Wolves xG var 2.25 vs Uniteds 0.58. Dubbelchansen på hörnan är helt jävla otrolig, hur kan han bränna returen från 1.5m?

Adama verkar ha haft en bra dag på jobbet. Jävlar vilka ytor han fick att trampa på.

Man undrar hur länge Ole och United kan fortsätta få smickrande resultat med sig när man borde kryssa och förlora betydligt oftare sett till xG. Borde inte turen vända någon gång?

Jag tror helt klart det kommer visa sig över tid under säsongen. 7 av 9 poäng låter bra men de senaste 2 matcherna har varit dåliga, och jag tycker även Leeds matchen var lite överhypad för det såg ganska mediokert ut i första halvlek men sen hade Leeds en 'korthus kollaps' i andra halvlek som vi kunde utnyttja genom att göra lite mål.

Det finns saker Ole gör bra som t.ex. harmoni i laget, fått in den där känslan av att det är Manchester United igen, och det känns lite som under SAF igen. Med den stora skillnaden att det inte känns som han har en aning om vad han gör taktiskt. Som det ser ut nu så åtgärdar man inte mittfältet denna sommaren heller, och det finns inte en tränare i världen som vinner PL eller CL med en kombination av Fred/Matic/McTominay som startar varje match. Möjligtvis Ferguson själv, men definitivt inte Ole.
Citera
2021-08-30, 10:02
Medlem
preben12s avatar
Trodde verkligen inte på nio poäng och att vara enda obesegrade lag efter tre omgångar för Tottenham. Defensivt ser det väldigt stabilt ut. Både Dier och Sanchez är som två nya spelare under Nuno. Framförallt Sanchez som jag tidigare sågat ordentligt har imponerat rejält. Mittfältet med Höjbjerg-Skipp-Alli springer oerhört mycket och är väldigt jobbiga att möta. Däremot så ser väl offensiven sådär ut. Passningsspelet känns inte helt inövat och det saknas framförallt kreativitet från mittfältet. Trion Höjbjerg-Skipp-Alli är perfekt mot bättre lag men på hemmaplan mot lag som backar hem behövs det mer kreativitet. Man har ju egentligen en perfekt spelare i Ndombele men han verkar tyvärr sakna all motivation till att komma i form och spela. Men det finns potential framåt. Kane ser slö ut vilket är att förvänta sig efter hela City-soppan och att han knappt haft någon försäsongsträning. Så han kommer bli bättre och bättre. Bryan Gil har imponerat i Europa Conference och kan förhoppningsvis gradvis introduceras mer och mer under hösten. Bergwijn och Moura har också sett betydligt bättre ut än förra säsongen men framförallt Bergwijn behöver ett mål för att få upp hans självförtroende. Han kommer till bra lägen men det är det allra sista som saknas.
Citera
2021-08-30, 10:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det borde ha varit 2-0 i paus. AWB gör ju en smått heroisk insats att stoppa den från mål och DDG räddning på andra delen av dubbelchansen var något av det svettigaste jag sett på länge.

Men så blir det när man spelar 9 mot 11. Att ha ett innermittfält med Fred&Pogba kommer ge utrymme. Fred är ju i princip hela första halvlek ett episkt rundningmärke. Förstår inte hur de ansvariga i United INTE ser detta och addresserar det. Ja han må täcka enorma ytor som någon av kommentatorerna sa men det räcker inte liksom.

Sen är United jobbiga att möta med all den kapacitet som finns på individuella pjäser för det kan smälla till från absolut ingeting (se Brunos korrekt bortdömda mål). Jag håller dock med dig att man kan inte förlita sig på detta och även igår tyckte jag det verka som stora delar av laget var väldigt lojt inställda i attityd medans Wolves-spelarna var sjukt påtända.

Nu har vi dock den längsta bortasviten utan förlust i PL då vi lämnade Arsenal som 2a med gårdagens resultat. En rolig extra-detalj i det hela

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag tror helt klart det kommer visa sig över tid under säsongen. 7 av 9 poäng låter bra men de senaste 2 matcherna har varit dåliga, och jag tycker även Leeds matchen var lite överhypad för det såg ganska mediokert ut i första halvlek men sen hade Leeds en 'korthus kollaps' i andra halvlek som vi kunde utnyttja genom att göra lite mål.

Det finns saker Ole gör bra som t.ex. harmoni i laget, fått in den där känslan av att det är Manchester United igen, och det känns lite som under SAF igen. Med den stora skillnaden att det inte känns som han har en aning om vad han gör taktiskt. Som det ser ut nu så åtgärdar man inte mittfältet denna sommaren heller, och det finns inte en tränare i världen som vinner PL eller CL med en kombination av Fred/Matic/McTominay som startar varje match. Möjligtvis Ferguson själv, men definitivt inte Ole.

Vet ju att DdG är vass med fötterna och reaktionssnabb men när Saiss har hela buren att sikta på från 1.5m ska det vara mål (även om DdG gör det väldigt bra). Upp med den i taket bara, pang.

Som Alannon säger finns ju absolut individuella kvalitén i United, det är inte det. Fullt av matchvinnare och individuell skicklighet, det blir inte mindre nu av CR7s ankomst. Men lagbygget, hur det ser ut på planen, xG för och emot - det kan ju inte flyta hur länge som helst? Ändå är det precis vad det gjort - det har hållit.

Jag tänker att om eller när turen vänder så skulle det kunna gå emot rejält. Typ förluster hemma mot Brighton och snöpliga kryss mot Brentford borta, vara där nere vid plats 8-9 om det börjar bli stolpe ut. Men stolpe in har det varit en längre stund, är min uppfattning. (ja, till viss del avundsjuk )

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Kan inte säga det bättre och håller med dig totalt. Inte nog med det ovanstående, de inlägg som faktiskt är av kvalitet försvinner bort i alla dessa oneliners med trams. Och än värre, det känns som skaran med bra, duktiga och trevliga (om än motståndarsupportrar) som skrev inlägg minskat sina inlägg markant vilket är extremt tråkigt och avsaknaden av dem är stor.

Så är det ju. Man själv drar sig för att skriva något eftersom det inte blir någon diskussion, utan bara ett litet inlägg mitt bland pajkastningen som försvinner i mängden.

Sitter mest och scrollar i tråden, orkar inte läsa flera inlägg eftersom jag vet att det finns exakt noll värde i orden som skrivits.
Citera
2021-08-30, 10:36
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Ja någon gång kommer nog tyvärr turen att vända och finns där då inget eget konkret spelsätt förutom kontringsfotboll ja då blir det riktigt tufft.

Det är snart tre år sedan Ole anställdes och problemen som syntes igår är sådant som har funnits där hela tiden. Laget kan vara mediokert i större delen av matchen för att blixtra till i en kort sekvens och det slutar med seger. Det är inget man bygger ett lag på, det är inget man vinner titlar på.

Jag undrar hur det ser ut på träningarna egentligen? Vilka roller har tränarna där och vad tränas det på egentligen? För mer ofta än inte så ser United väldigt osammanhängande ut på planen och väldigt tempofattigt om de inte kan få ställa om i en snabb kontring. Sådana saker sätter ju en kompetent manager relativt omgående ändå. Se bara på Chelsea med Lampard och sen med Tuchel med exakt samma spelarmaterial.

Ole delar Uniteds fanskara i två läger. De som bara ser till resultaten och de som försöker se till helheten. Ja Ole har fått till hyggliga resultat där laget nu kvalar in kontinuerligt till CL vilket inte var fallet under Moyes, LvG och Mourinho. Dessutom verkar där finnas en bra harmoni i truppen och han har fått spelarna att förstå vad United handlar om. Men men men. Det finns fortfarande inga titlar att visa upp från hans sida och sättet laget hanterade finalen i EL mot Villarreal fick många att tvivla på att Ole är rätt man att hantera United. Lägg därtill avsaknaden av spelidéer om han inte får spela sitt kontringsspel.

United idag med Ole känns lika stabilt som ett korthus. Börjar det blåsa lite kommer det snart att falla. Är jag glad över att laget är med uppe i toppen och slåss även med Ole? Absolut. Ser jag potentiella framtida faror med Ole som manager? Absolut.
Citera
2021-08-30, 10:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Som vanligt vinklar du fakta t din fördel

Vem fan bryr sig om första 40 matcherna?

Ole har den bästa borta statistiken i pl.

Kolla statistik på ditt egna lag istället för att kommentera United.

Jag slutar kommentera arsenal om du lägger av med ditt jävla skitsnack om United.
Det togs upp på Sky under våren 2020, att Solskjaer har sämre statistik med Man Utd än vad både van Gaal och Mourinho har efter att han anställdes permanent, dvs de första 40 matcherna.

Hade inte Man Utd deras värsta säsongstart på 30 år, och deras sämsta bortastatistik på mer än 40 år under 2019-20?
Citera
2021-08-30, 11:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Sunkig insats av Utd igår men det jag tar med mig är att Varane såg trygg ut, väldigt viktigt. Kan inte räkna med att DDG gör 2017-anno-räddningar varje match.

Förhoppningsvis blir det målkalas efter uppehållet när CR återvänder till OT.
Sett till matchbilden, så hade Man United verkligen turen på sin sida - egentligen så borde Wolves ha vunnit matchen med minst 2 mål. Man United blev totalt utklassade , särskilt i 1:a halvan. Men de Gea var stark i deras mål, får även tycka att Varane gjorde en OK insats.
Citera
2021-08-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sett till matchbilden, så hade Man United verkligen turen på sin sida - egentligen så borde Wolves ha vunnit matchen med minst 2 mål. Man United blev totalt utklassade , särskilt i 1:a halvan. Men de Gea var stark i deras mål, får även tycka att Varane gjorde en OK insats.

Tänk om Arsenal hade haft den styrka att kunna ta poäng,eller ta vinna en match när de blir så utspelade som de blev typ mot City,
Citera
2021-08-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Tänk om Arsenal hade haft den styrka att kunna ta poäng,eller ta vinna en match när de blir så utspelade som de blev typ mot Bradford,eller city den delen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in